Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 21:53
  #37561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
6h låter ok. Är det bara nån enstaka dag du ska ta så kvittar det väl nästan tycker jag iaf.

tar endast fre samt lördag!
Citera
2018-01-19, 22:19
  #37562
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensammenstark
tar endast fre samt lördag!

Då ska det inte vara nån fara pga sömnen iaf.
Citera
2018-01-20, 00:45
  #37563
Medlem
hej på er vänner!

jo d e så ja undrar hur många tramisar man måste ta för att få ett gött rus utan att försvinna ur världen (ah som ni andra knarkare med andra ord hahaha)

dom ja menar heter tramadol hexal 50 mg å e från hexal a/s om de spelar nån roll.... 20 kapslar så min matte gör att jag befarar att 2,5 mg är i varje kapsel (om man nu räknar 50 mg fördelat på 20 kapslar??)


hoppas på seriösa svar. vill inte dö än.....
mvh skuffen
Citera
2018-01-20, 00:50
  #37564
Medlem
Dennisdenkos avatar
Jag har en fråga som jag ej blir klok på trots massa googlande. Varför skriver vissa folk i trådarna att dom tar tram OCH tradd?
Alltså som att det skulle vara olika läkemedel?
Gissar dem menar Tradolan och Tramadol eller? Låter ju så konstigt bara i min mening. Eller är det något annat inblandat i just Tradolan?
Citera
2018-01-20, 00:53
  #37565
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuffen
hej på er vänner!

jo d e så ja undrar hur många tramisar man måste ta för att få ett gött rus utan att försvinna ur världen (ah som ni andra knarkare med andra ord hahaha)

dom ja menar heter tramadol hexal 50 mg å e från hexal a/s om de spelar nån roll.... 20 kapslar så min matte gör att jag befarar att 2,5 mg är i varje kapsel (om man nu räknar 50 mg fördelat på 20 kapslar??)


hoppas på seriösa svar. vill inte dö än.....
mvh skuffen
Ursäkta men är det Tramadol 50mg kapslar så är det 50mg Tramadol i varje kapsel? Varför delar du på 50mg på 20 kapslar? Förstår inte hur du tänker?
Väl mött
Citera
2018-01-20, 01:16
  #37566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennisdenko
Ursäkta men är det Tramadol 50mg kapslar så är det 50mg Tramadol i varje kapsel? Varför delar du på 50mg på 20 kapslar? Förstår inte hur du tänker?
Väl mött

ahaa tänker mer att om det står en mängd så är d menat för totala mängden

men de e alltså individuellt i varje kapsel???

hmm, det står iaf 50 mg på paketen så tänkte det var totala mängden.. men det kanske det inte e??

vad är normalt i varje kapsel?? på paketen står det 50 mg, men är ej specificerat om de e per kapsel eller totalt? vad tror du? eller det finns ej "standard"?

hur mycket dör ej en helt vanlig nybörjade på men som endå ger denne ett gött rus utan att behöva oroa sig för att denne kommer dö??

EDIT: blanda tram med etanol (EtOH) eller som i folkmun; finsprit. Är det att rekommendera eller big nono?
__________________
Senast redigerad av stuffen 2018-01-20 kl. 01:19.
Citera
2018-01-20, 01:24
  #37567
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuffen
ahaa tänker mer att om det står en mängd så är d menat för totala mängden

men de e alltså individuellt i varje kapsel???

hmm, det står iaf 50 mg på paketen så tänkte det var totala mängden.. men det kanske det inte e??

vad är normalt i varje kapsel?? på paketen står det 50 mg, men är ej specificerat om de e per kapsel eller totalt? vad tror du? eller det finns ej "standard"?

hur mycket dör ej en helt vanlig nybörjade på men som endå ger denne ett gött rus utan att behöva oroa sig för att denne kommer dö??
Står det på paketen 50mg så är det per kapsel. Alltså om du tar två stycken så får du i dig 100mg. Det är standard märkningen på smärtstillande och jaa de flesta läkemedel.

Du är väldigt ny inom opioder antar jag? inga frågor är egentlige dumma, FB trådarna här är till för att hjälpa och råda folk.

Min första gång jag tog Tramadol så tog jag 100mg. Kände inte mycket, men jag är rätt kraftig, lång och väger runt 100kg. Börja du med 50mg och känn efter hur du mår efter 40-60 min, och fyll på vid behov. Börja inte med att hälla i dig massvis innan du vet vad din tolerans är!

Och blanda helst inte opiater/opioder med alkohol, risk finns för andningsdepression. Håll dig till det ena eller det andra enligt mig och många fler!
__________________
Senast redigerad av Dennisdenko 2018-01-20 kl. 01:26.
Citera
2018-01-20, 03:37
  #37568
Medlem
Mår förbannat bra just nu, inga problemas!
Citera
2018-01-20, 03:42
  #37569
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensammenstark
Mår förbannat bra just nu, inga problemas!
Härligt! Jag själv mår super, ligger och noddar och kliar mig och bars njuter av en chili fredag efter en jobb vecka. Helt fucking underbart verkligen !
Citera
2018-01-20, 03:45
  #37570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennisdenko
Härligt! Jag själv mår super, ligger och noddar och kliar mig och bars njuter av en chili fredag efter en jobb vecka. Helt fucking underbart verkligen !


Gillas!
Citera
2018-01-20, 13:56
  #37571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffen
ahaa tänker mer att om det står en mängd så är d menat för totala mängden

men de e alltså individuellt i varje kapsel???

hmm, det står iaf 50 mg på paketen så tänkte det var totala mängden.. men det kanske det inte e??

vad är normalt i varje kapsel?? på paketen står det 50 mg, men är ej specificerat om de e per kapsel eller totalt? vad tror du? eller det finns ej "standard"?

hur mycket dör ej en helt vanlig nybörjade på men som endå ger denne ett gött rus utan att behöva oroa sig för att denne kommer dö??

EDIT: blanda tram med etanol (EtOH) eller som i folkmun; finsprit. Är det att rekommendera eller big nono?


Märks verkligen hur lite IQ du har

Blanda aldrig alkohol med tramadol om du nu vill inte dö.

Har vänner som ENBART tagit 200-300mg tramadol med 2 liter rött vin och vaknade aldrig mer!!, den andra vännen tog 400mg tram och 40cl whisky och vaknade aldrig mer och dom hade bara tramadol i systemet. Du kanske klarar dig många gånger och blanda men en dag så vaknar du inte mer.
Citera
2018-01-21, 23:09
  #37572
Medlem
Hej!
Har en fråga till alla er därute som slutat/har en slutat en gång i tiden med tramadol.
Jag har varit ren från allt nu i 1,5 månad, har rökt varje dag i ungefär 3-4 år, och tagit tram i ungefär 2 år varje dag.
Men beslutade mig för att sluta med allt och här är jag nu, den fysiska ATn försvann efter ungefär 2 veckors helvete.
Men den psykiska har jag fortfarande kvar, jag tänker på tramadol minst 20 gånger om dagen och har sånt sug att ta det, men jag vill inte svika mig själv och ta mig ännu längre in i beroendet.
Nu till min fråga, kommer det psykiska nånsin att försvinna? Kommer jag någongång kunna känna att jag inte vill ta skiten?
Går det att ha en regel att ta det 1 gång i veckan tillexempel eller kommer jag falla in i beroendet igen?
SNÄLLA svara på detta om du har varit i samma sits eller känner någon som har, mår så sjukt dåligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback