2025-06-11, 17:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Motiveringen bakom denna värdelösa regel har jag redan postat tidigare i denna tråd när vi frågade AI om mötet var hemligt, vilket det också var. Du vet dessutom om motiveringen eftersom att det är en regel du älskar att ta upp och påminna om.
Regeln känner jag till men inte motiveringen till varför Bilderbergmöte valt att följa den. Du får påminna mig för jag kan inte se att det diskuterats tidigare.

Citat:
Självklart skulle du göra det. Du skulle riskera ditt och din familjs liv. Tror du att någon går på ditt skitsnack?
Jag tror alla skulle välja att avslöja det eftersom vi väl ändå kommer dö allihop om ”eliten” börjar utrota oss… men som jag skrev - om de avslöjas med bevis har de ju inte längre något att vinna på att mörda visselblåsaren.
Steget före vet du….

Citat:
Du hade gjort detta anonymt, precis som människorna som rapporterade till Estulin och som inte går att lita på.
Ja som jag skrev kanske jag skulle försökt det först - då hade jag dock sett till att lägga fram källor och bevis samt självklart inte kontaktat en välkänd konspirationsteoretiker utan istället vänt mig till msm eller t.ex något i stil med Wikileaks som kunde publicera bevisen för alla att se.

Citat:
Hade du faktiskt spridit någon sådan information som hade förargat eliten, så hade du en dag senare inte varit trovärdig eftersom att det är eliten som styr media och du är härmed en konspirationsteoretiker.
Tramspåstående. Eller kan du visa någon som från att ha varit inbjuden av ”eliten” till att delta i aktiviteter liknande Bilderberg har avslöjat något och då påståtts vara konspirationsteoretiker av media - och att folk köpt detta??
Jag skrev dessutom att bevis ska läggas fram - givetvis bör inspelningar eller annan dokumentation finnas innan man tar sig an Spectre…..

Citat:
Hade du på något sett visat att du är villig att göra allt för att avslöja sanningen så begår du eller någon i din familj självmord genom att skjuta dig själv i bakhuvudet på ett sätt som endast en annan närvarande person kan göra, men som de förklarar bort med några anlitade, trovärdiga ”experter”.
Va??

Citat:
Hur gör du nu för att berätta för väst om dessa farliga planer? Nej, just det… det går ju inte. Och alla andra som försöker sig på samma sak vet nu om vilket öde som väntar dom.
Jag hade t.ex presenterat ljudinspelningar eller annan dokumentation. Eller varför inte någon av alla andra på mötet som jag skrev tidigare…

Citat:
Det enda sättet att avslöja ifall det förekommer konspirationer eller ej är att offentliggöra mötet, vilket aldrig kommer att ske pga naiva människor som dig som tycker det är bra att vi inte får reda på vad som sägs där eftersom att det inte är särskilt viktigt och de nog vill vårat bästa. För det vet ju du som närvarar på dessa möten…
Dvs exakt det jag skrev tidigare - smaska upp en kamera i nåt hörn och övervaka det - men du avfärdade ju spionerande som en idiotisk plan…

Jag har absolut ingenting emot en läcka eller ett offentliggörande med inbjudna tv-team och åskådarbänkar - jag är nämligen övertygad om att det enda som kommer avslöjas är hur jävla extremtråkigt det är på sådana sammankomster. Kom ihåg att det är du som tro de har fuffens för sig - inte jag….
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-06-11 kl. 17:27.
Citera
2025-06-11, 17:26
Medlem
BananaYoos avatar
Här har vi en hjälte som blev lite småpaff gällande att de transsexuella betacuckarna inom det svenska frimureriet har sin/en Grand Lodge på andra sidan gatan. Inget nytt kanske, men det är lite småkul att följa denna jänkares resa i Stockholm denna vecka.

https://x.com/DanDicksPFT/status/193...eIqjySlMQ&s=19
Citera
2025-06-11, 17:55
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Regeln känner jag till men inte motiveringen till varför Bilderbergmöte valt att följa den. Du får påminna mig för jag kan inte se att det diskuterats tidigare.

Jag tror alla skulle välja att avslöja det eftersom vi väl ändå kommer dö allihop om ”eliten” börjar utrota oss… men som jag skrev - om de avslöjas med bevis har de ju inte längre något att vinna på att mörda visselblåsaren.
Steget före vet du….

Ja som jag skrev kanske jag skulle försökt det först - då hade jag dock sett till att lägga fram källor och bevis samt självklart inte kontaktat en välkänd konspirationsteoretiker utan istället vänt mig till msm eller t.ex något i stil med Wikileaks som kunde publicera bevisen för alla att se.

Tramspåstående. Eller kan du visa någon som från att ha varit inbjuden av ”eliten” till att delta i aktiviteter liknande Bilderberg har avslöjat något och då påståtts vara konspirationsteoretiker av media - och att folk köpt detta??
Jag skrev dessutom att bevis ska läggas fram - givetvis bör inspelningar eller annan dokumentation finnas innan man tar sig an Spectre…..

Va??

Jag hade t.ex presenterat ljudinspelningar eller annan dokumentation. Eller varför inte någon av alla andra på mötet som jag skrev tidigare…

Dvs exakt det jag skrev tidigare - smaska upp en kamera i nåt hörn och övervaka det - men du avfärdade ju spionerande som en idiotisk plan…

Jag har absolut ingenting emot en läcka eller ett offentliggörande med inbjudna tv-team och åskådarbänkar - jag är nämligen övertygad om att det enda som kommer avslöjas är hur jävla extremtråkigt det är på sådana sammankomster. Kom ihåg att det är du som tro de har fuffens för sig - inte jag….
Vilka bevis??? Är du trög i hjärnan eller vad är problemet med dig? Du har INGEN chans att få med dig in något att spela in video eller ljud med när det gäller ett hemligt möte med eliten. Jag visste att du var naiv, men nu får du skärpa dig

Ja, jag tycker det var ganska självklart att jag beskrev ett lönnmord, som bortförklaras som självmord av deras ”experter”.
Citera
2025-06-11, 18:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vilka bevis??? Är du trög i hjärnan eller vad är problemet med dig? Du har INGEN chans att få med dig in något att spela in video eller ljud med när det gäller ett hemligt möte med eliten. Jag visste att du var naiv, men nu får du skärpa dig
Nu hittar du på igen. Du har ingen aning om man kan ta med sig en mobil, en liten bandspelare eller liknande - eller hur.

Citat:
Ja, jag tycker det var ganska självklart att jag beskrev ett lönnmord, som bortförklaras som självmord av deras ”experter”.

Ok? Vad skulle det göra för skillnad menar du? Och vilka är ”de”? Du vet väl att deltagarna byts ut vid varje möte? Visst, en del återkommer men extremt få deltar varje gång…
Citera
2025-06-11, 18:29
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Nu hittar du på igen. Du har ingen aning om man kan ta med sig en mobil, en liten bandspelare eller liknande - eller hur.

Ok? Vad skulle det göra för skillnad menar du? Och vilka är ”de”? Du vet väl att deltagarna byts ut vid varje möte? Visst, en del återkommer men extremt få deltar varje gång…
Kan du visa mig en enda deltagare som tagit bild på rummet där mötet hålls? En bild på alla/några/ens någon deltagare? Det kan du inte. En ofarlig bild där ingen information avslöjas existerar ej, men vi ska utgå från att de får behålla mobilerna?

Vi ska också utgå ifrån att du vet om att de deltagare som de namnger på listan faktiskt är de enda som deltar. Jag förstår!

”De”, de som är ansvariga för gruppen.

Vad för skillnad det skulle göra?
1. Du eller någon familjemedlem skulle vara död.
2. Du har ingen chans att sprida deras planer.
3. Ingen hade åkt fast för mordet på dig, eftersom att du tog livet av dig.
4. Andra skulle bli avskräckta att ens komma i närheten av att prova på samma sak.

Du har verkligen noll koll på hur en maffia arbetar?
Citera
2025-06-11, 19:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kan du visa mig en enda deltagare som tagit bild på rummet där mötet hålls?
Hur så?

Citat:
En bild på alla/några/ens någon deltagare? Det kan du inte. En ofarlig bild där ingen information avslöjas existerar ej, men vi ska utgå från att de får behålla mobilerna?
Hur så? Vad skulle det vara bra för eller betyda menar du? Har du någon bild från när Trump träffade Putin senast? En bild Putin eller Trump själva lagt upp? Eller har du en bild från när Kristersson träffade Mertz som han själv lagt upp? Eller kanske en bild från kungens fotoalbum över hur han t.ex träffade kungen av Bhutan förra veckan?
Nähä inte det?? Det var ju misstänkt och suspekt - de måste ha planerat något riktigt hemskt… eller?

Citat:

Vi ska också utgå ifrån att du vet om att de deltagare som de namnger på listan faktiskt är de enda som deltar. Jag förstår!
Det kan vi nog utgå ifrån om du inte tänker börja fantisera om att deltagare smugglas in på hotellen via hemliga tunnlar eller teleportering…

Citat:
”De”, de som är ansvariga för gruppen.
Styrgruppen?
Det är alltså dessa du tror styr världen?

Castries, Henri de
Kravis, Marie-Josée
Abrams, Stacey
Alverà, Marco
Barbizet, Patricia
Barroso, José Manuel
Baudson, Valérie
Botín, Ana
Brende, Børge
Döpfner, Mathias
Hedegaard, Connie
Hoffmann, André
Hobson, Mellody
Karp, Alex
Leysen, Thomas
Liikanen, Erkki
Micklethwait, John
Minton Beddoes, Zanny
Nadella, Satya
O'Leary, Michael
Papalexopoulos, Dimitri
Rappard, Rolly van
Sawers, John
Schadlow, Nadia
Schmidt, Eric E.
Sewing, Christian
Thiel, Peter
Wallenberg, Marcus
Zakaria, Fareed
Zeiler, Gerhard

Citat:
Vad för skillnad det skulle göra?
1. Du eller någon familjemedlem skulle vara död.
2. Du har ingen chans att sprida deras planer.
3. Ingen hade åkt fast för mordet på dig, eftersom att du tog livet av dig.
4. Andra skulle bli avskräckta att ens komma i närheten av att prova på samma sak.

Du har verkligen noll koll på hur en maffia arbetar?
Det är nog dessvärre du som har noll koll på hur maffia arbetar - regel ett år att hålla det inom ”familjen” och INTE bjuda in nytt folk till varje möte där man avslöjar sina planer….
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-06-11 kl. 19:18.
Citera
2025-06-11, 19:35
Medlem
Bilderberg78s avatar
Om vi tar en mening och rycker ut den och ser vad det säger, så är detta det bästa sättet att hålla sig god med de andra stormakterna, där nutida och framtida framtida allianser via denna informella diplomatin utspelas ur mina intressen som makthavare hade jag haft en agenda på detta mötet sim jag kan måla upp.

Rysslands och B-laget Brics är inte mer än att ge sken av något som som tills nyligen att USA tillsammans med EU utgör en allians som bara finns via Nato -pakten.

Vi kan enkelt ta över Mercosur Med Brasilien och alla naturresurser då de helst velat ha en allians med Europa , än det som legat på bordet tidigare att välja mellan.

USA har släppt alla sina band och det är nu vi måste skapa nya band och plocka från den lösa Brics fast på individuell nivå att vinna över länder så som grupp är bara en illusion av annat att det är Kina, Ryssland som egentligen bestämmer, men ingen handelsunion som EU som är den mest stabila handelsunionen med egen valuta som om den amerikanska dollarn förlorar sin status som dominerande världsvaluta, som ens kan bli valet och är det redan, men om USA förlorar stabilitet på dollarn blir den omöjlig som ett betalningsmedel. Och den tappar sitt värde hela tiden.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mercosur

Jag ser stora möjligheter för EU och vi har bättre som erbjudande att alliera sig med utan att behöver göra reklam för det jämfört med USA Kina /Ryssland vad det nu kan kallas x-lateral ingenting egentligen kan kan komma på.
Forskare inom internationella relationer (t.ex. Stephen Gill, William Carroll) har pekat ut Bilderberggruppen som ett exempel på transnationell elitintegration — där globalt inflytelserika individer skapar nätverk och formar konsensus om världsordningens inriktning.

Det ses ibland som en "privat diplomati" (informell diplomati mellan eliter), vilket både kan bidra till stabilitet och förtroendeskapande men också minska demokratisk insyn.

Det kan vara något som det finns planer för och så kan man kolla vilka som är inbjudna, tex ministrar från tex i min teori Mercosur. men detta är det forum det utspelas med vad jag ser som en sannolik diplomati och urval av inbjudna. Vi kan inte sno över en hel kontinent från Kina/Putin på en öppen scen
med krav på insyn och trams. Och detta är ett hypnotiskt scenario och jag vet inte kina vill bara ge upp sin nya sidenväg" med hamnar och infrastruktur för att ta över hela världen.
Trump försöker få bort dem från Panamakanalen.

De har gjort alla integrerade till ett system som leder till att de kontrollerar allt. om vi inte bryter dess uppbyggnad, för kina tänker långt in i Framtiden för kommade generationer. Det är ett reellt problem att lägga fokus på. Kinesernas hemliga plan att ta över hela välden, och det är sant men jag hör ingen se det som ett problem bland den "vakna rörelsen" som ser allt med vakna ögon.

Vi ska inte märka och kunna protestera mot det, då är snarare de i demon mot detta möte en ”kontrollerad opposition”, men det är bara retoriken som skiljer vad det ska kallas för. NWO är redan upptaget....
Senast redigerad av Bilderberg78 2025-06-11 kl. 20:19.
Citera
2025-06-12, 00:55
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Du har uppenbarligen missuppfattat alternativt inte läst det du kommenterar - jag har nämligen inte skrivit ett ord om att någon journalist ska avslöja källor - allra minst källor som bett om att få vara anonyma. Daniel Estulin - den enda person som specifikt nämnts i diskussionen är inte ens journalist.

Men - i ärlighetens namn tycker jag att en journalist som kommer över bevis för att världen håller på att tas över av konspirerande globalister/deep state absolut borde överväga att bryta mot kodexen. Men finns det förstås en uppsjö av alternativa sätt att få fram relevanta källor - en insider som uttryckligen ber om att få vara anonym är som sagt inget som ens diskuterats.

Award winning investigative journalist, någon slags kommunikations expert och författare står det när man läser om honom.
Citera
2025-06-12, 05:18
Medlem
Citat:

Styrgruppen?
Det är alltså dessa

Castries, Henri de
Kravis, Marie-Josée
Abrams, Stacey
Alverà, Marco
Barbizet, Patricia
Barroso, José Manuel
Baudson, Valérie
Botín, Ana
Brende, Børge
Döpfner, Mathias
Hedegaard, Connie
Hoffmann, André
Hobson, Mellody
Karp, Alex
Leysen, Thomas
Liikanen, Erkki
Micklethwait, John
Minton Beddoes, Zanny
Nadella, Satya
O'Leary, Michael
Papalexopoulos, Dimitri
Rappard, Rolly van
Sawers, John
Schadlow, Nadia
Schmidt, Eric E.
Sewing, Christian
Thiel, Peter
Wallenberg, Marcus
Zakaria, Fareed
Zeiler, Gerhard

Har du länk till var man läser om detta ?
Jag hittade en något annorlunda lista, representanter från bank/ finans, media/filmproduktion, och mat/dryck konglomerat
Citera
2025-06-12, 06:58
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Hur så?

Hur så? Vad skulle det vara bra för eller betyda menar du? Har du någon bild från när Trump träffade Putin senast? En bild Putin eller Trump själva lagt upp? Eller har du en bild från när Kristersson träffade Mertz som han själv lagt upp? Eller kanske en bild från kungens fotoalbum över hur han t.ex träffade kungen av Bhutan förra veckan?
Nähä inte det?? Det var ju misstänkt och suspekt - de måste ha planerat något riktigt hemskt… eller?

Det kan vi nog utgå ifrån om du inte tänker börja fantisera om att deltagare smugglas in på hotellen via hemliga tunnlar eller teleportering…

Styrgruppen?
Det är alltså dessa du tror styr världen?

Castries, Henri de
Kravis, Marie-Josée
Abrams, Stacey
Alverà, Marco
Barbizet, Patricia
Barroso, José Manuel
Baudson, Valérie
Botín, Ana
Brende, Børge
Döpfner, Mathias
Hedegaard, Connie
Hoffmann, André
Hobson, Mellody
Karp, Alex
Leysen, Thomas
Liikanen, Erkki
Micklethwait, John
Minton Beddoes, Zanny
Nadella, Satya
O'Leary, Michael
Papalexopoulos, Dimitri
Rappard, Rolly van
Sawers, John
Schadlow, Nadia
Schmidt, Eric E.
Sewing, Christian
Thiel, Peter
Wallenberg, Marcus
Zakaria, Fareed
Zeiler, Gerhard

Det är nog dessvärre du som har noll koll på hur maffia arbetar - regel ett år att hålla det inom ”familjen” och INTE bjuda in nytt folk till varje möte där man avslöjar sina planer….
Du har kollat för mycket på Gudfadern. Jag menar inte italienska maffior. Eliten är maffian jag menar och de arbetar på en annan nivå än italienska maffian, eftersom att de har global makt.

Resten av ditt trams lägger jag inte ens med energi på att svara.
Citera
2025-06-12, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Globalismen är en viktig beståndsdel i vårt allt stigande välstånd.
Det gäller alla länder.
Isolering däremot leder till stillastående och fattigdom - ett lysande exempel är Nordkorea.
Skulle foliehattarna trivas där?

Oj, du har lite att läsa på. Gör det och återkom om några veckor. Och tro inte du kan förstå allt som sker genom att lyssna på nyheterna på tv och läsa kvällstidningarnas löpsedlar bara. Det krävs mer.
Citera
2025-06-12, 09:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Award winning investigative journalist, någon slags kommunikations expert och författare står det när man läser om honom.

Ja journalist är inte en skyddad titel så han kan kalla sig det om han vill (han kallar sig även reporter på t.ex linkedin). Han saknar dock journalistutbildning (han verkar faktiskt inte ha någon högre utbildning alls) och har aldrig heller varit anställd som journalist.
Han har dock fått några priser för sina böcker i Mexico och hävdar även själv att han fått något pris i Kanada för en bok - men vem som skulle gett honom det priset verkar det inte finnas någon förklaring till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in