2025-06-11, 13:01
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Klassiskt exempel är den här bögiga tjockisen som fått massa TV-program i TV4 som ingen vill titta på. Edvin Törnblom heter han. Han berättar hela tiden om hur bögig han är och hur stolt han verkar vara över det.

Det är inte som att vi heterosexuella män går runt och säger att vi är heterosexuella. Det visar man genom sin utstrålning och är det är inte någon som är intresserad av att höra. Det är däremot en sak som bögar gör konstant.

Kan dessa djävulsdyrkande bögar inte bara hålla sitt bögeri för sig själva?

Edvin är professionell bög, det är därför han får så mycket plats i media, han måste vara bögig, översexualiserad och fjollig eftersom hans humor bygger på det. Det är en speciell roll i medielandskapet som bara kvinnor och bögar tillåts ha. Heterosexuella män kan inte vara så översexualiserade, då blir det osmakligt.

De finns dock gott om lågmälda bögar som inte märks inte av på samma sätt, de väljer att klara sig på egna meriter precis som heterosexuella män.
Citera
2025-06-11, 13:06
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Lite samma sak med veganer. Även där måste veganismen påtalas ofta, gärna i mässande ordalag. Samma med LCHF-are.

Vissa subkulturer verkar ha ett behov av trycka upp sin existens i andras ansikte. Det är irriterande.
Om bögar,veganer,LFC:ar kunde hålla käft om sitt leverne och leva sitt liv inom hemmets fyra väggar. Ingen människa är intresserad vad fan de håller på med där!
Citera
2025-06-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Du fattar väl att på varje bög du ser som är sådan så finns det hundra bögar som inte är sådana? De du ser är de bögar som är så som du beskriver. De andra bögarna vet du inte ens om att de är bögar.

På ungefär samma sätt finns det rätt gott om heteromän med machokomplex som rätt ofta måste visa omgivningen sin heterosexualitet. Lite annorlunda dock, men som exempel:

- Jag är inte bög, men det där var en snygg skjorta
- Om du gillar att få ett finger i röven är du inte hetero
- Va? Nej, jag är FAN inte bög! Hur fan i helvete kan du fråga det? Ser jag bög ut eller?

Jag tror inte att alla bögar går i Pridetåget, men de som gör det syns. De vill synas.
Ja, det finns machomän som vill visa andra hur macho de är. Vet inte om de har nåt liknande Pridetåget dock.
Älgjakten kanske, med en stor prilla i käften.
Eller åka mc och leka att de är med i Sons of Anarchy.
Pumpa bicepsen är bra också, ju större den är desto starkare och mer macho är man.
Fy fan.
Citera
2025-06-11, 13:21
Medlem
Ja det är så paretiskt att bygga hela sin personlighet kring vilken sexuell läggning man har.
Citera
2025-06-11, 13:39
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Klassiskt exempel är den här bögiga tjockisen som fått massa TV-program i TV4 som ingen vill titta på. Edvin Törnblom heter han. Han berättar hela tiden om hur bögig han är och hur stolt han verkar vara över det.

Det är inte som att vi heterosexuella män går runt och säger att vi är heterosexuella. Det visar man genom sin utstrålning och är det är inte någon som är intresserad av att höra. Det är däremot en sak som bögar gör konstant.

Kan dessa djävulsdyrkande bögar inte bara hålla sitt bögeri för sig själva?

Extremt få homosexuella män är djävulsdyrkare, känner ingen faktiskt.
Jag är väll mer åt djävulsdyrkarhållet men jag är ju hetro så då är det helt okej.
Citera
2025-06-11, 14:06
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Edvin är professionell bög, det är därför han får så mycket plats i media, han måste vara bögig, översexualiserad och fjollig eftersom hans humor bygger på det. Det är en speciell roll i medielandskapet som bara kvinnor och bögar tillåts ha. Heterosexuella män kan inte vara så översexualiserade, då blir det osmakligt.

De finns dock gott om lågmälda bögar som inte märks inte av på samma sätt, de väljer att klara sig på egna meriter precis som heterosexuella män.

Ovan är sanningen.

Edvin har byggt hela sin personlighet och rättfärdigande för att vara i media på att vara överdrivet bögig.

Eftersom media är ett vapen så välkomnas hans avvikande bögighet hos medieföretag som vill verka för att splittra ungas sinnen.
Citera
2025-06-11, 14:13
Medlem
NordicNightowls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
De flesta bögar säger ingenting. De bögar som har ett behov att stoltsera är en minoritet.

Har en känsla av att mörkertalet är högt, dom flesta bögar har familj och är ute och bögar sig i smyg. Högljudda HBTQI riksbögar är nog egentligen i fåtal även om det verkar annorlunda.
Citera
2025-06-11, 14:40
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Det är en mindre mängd idioter (en viss sort) som beter sig som Edvin. Resten skyltar inte med sin sexualitet.
Citera
2025-06-11, 15:14
Medlem
halaltarzans avatar

Faktiskt så har den paraden för snubbar med hår på bröstet hållits samma dag de senaste åren, och i samma stad. Nästan lite komiskt att stå och titta på jänkare och lyssna på mullret från V8or på Sveavägen när Prideparaden och sin typ Eurodisco passerar på Kungsgatan. Verkligen två skilda världar.

Men undrar om inte den där Edvin för övrigt gör kvinnor mer förbannade än män. Jag menar, snubben ser ju rätt bra ut och hade han varit karl så hade han kunnat tillfredsställt ett gäng med kvinnor.
Citera
2025-06-11, 15:15
Avstängd
triptykens avatar
Det e jätteenkelt.

Det finns flera orsaker varför VI bögar (tänkte lägga till den infon ) säger att vi är det.
Det kan vara allt från stolthet mm men det stora är för att folk som inte är homo ska veta att folk runt dom är det.
Det e enormt lätt att hitta på vansinnig skit som man bara hör talas om online men ... Säg om du TS träffade mig hade du 1) vetat att bög eller inte så är jag samma kukhuvud som alla andra och 2) att hade du haft en chans att fråga vad fan du ville utan problem.

Att komma ut är ett av dom bästa greppen rent socialt för HBTQ folk och jag med flera skriver inte om skit för att dölja nåt "min partner" istället för "min man" osv vilket låter som om man ALLTID pratar om det.
Citera
2025-06-11, 15:32
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Ni snackar ju om dom.
Citera
2025-06-11, 15:36
Medlem
Finns det någon person jag hatar / avskyr så är det just den tjocka feta bögen som har blivit inkvoterad å boostad för att bli känd å rik.

SAMT ISAK ÖSTLING. Killen med den avskurna ballen å mörka rösten. Tacka TV4 för att man göder skräpet

Är det inte Timell/Övfergård/Paolo Roberto TV4 har i rutan som CP skadade kändisar så lyckas man hitta ännu skräpigare personer

Edit; glömde hålla mig till ämnet om just BÖGar men Isak Östling är ju faktiskt superbögig som rumpryttare
Senast redigerad av Hastalavista200 2025-06-11 kl. 15:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in