2025-06-11, 11:29
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Jag påstår inget annat än det jag påstår, varför skulle jag börja ljuga för att vara någon till lags, sånt ägnar bara ateister sig med
Vem har pratat om att ljuga?
Är det att ljuga för att man för fram fakta och argumentation?
Vad SVAMLAR du om, din baksaxade bultsittare?

Jag tror kommentaren om lögner endast är en projektion och det är lite sorgligt hur kass du är på att försvara dina teser. Jag fäller en liten tår för dig. S̸̡̡̢̧̻̳̼͎̺̜̻͚͎̱͈͕̹͓̭̰̱̰͇̬̲̠̪̓͂̅̋͋͋͐̿̐̓̾̊̾̂̆͐͆̒͘͝͠ ͈ǹ̴͚̺̤͚̣̦̦̺̉͌̽̈́̂̋̎̀̉̿̉̍͛̌͆͊̆̽̆̋̃̑͑͐̀͐͑̀̿͗̕͘̚͘̚͝͠͠ ̡̢̡̙̦̯͙̖̝͓̠̮̗̯̪͎̪̣̺͕͍͎̲̩̳̤͓̘͍̣͔͜͜ͅi̵͌̈͆̓͌̾̈́̀̅̀̑̔̋̓ ̛̛̟̄̋̿̓͂̏̌̔̌̔̓̊̂̅̑f̷̛̉͂͊̓͑̈́̾̆̇̽̓̑̄͆̇̽̄͛̿̅̓̋͑̽̎͌͝͠͝ ̡̲̫̰͉͉͍̘͕̠̥̦̟͖͌̄͊̒̾̓̃͆̿̆͘͘f̷̅͌̋̌̔̒̔̾̌̏̿̔̓́̀̍͋͘͘̚͝͠ ̤̘̥̳̠̟̟̣̘͖̤͚̹̯̭͎̝͕͈̭̺͖̫̪͚̟̙̂̃͑̐̽͊̋́͛͗͗̎͂̅͆̄̐͜͝ͅͅ!̶ ̡̨͚̱̪̲̲̩̤̺̘̮̠͇͎̩̳͉̩̘͙̙̮̰̞̱̭͇͙̃̅́̃̆̓͗̏̓̽̆̈̇̉̄̓͘͜͝͝͝ ̢̧̲̱̯͙͓̳͓
Citera
2025-06-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Om du är här för att blogga kanske du får acceptera att folk idiotförklarar dig.. Det är ju synnerligen idiotiskt, trots allt.

Jodå, trots att jag inte möter mycket faktiskt motdebatterande.

Ja, tokigt av oss att kritisera dig för ditt bedrövliga underlag för att påstå att du besitter sanningen.
Trivs du inte är det bara att ignorera, om något så är det ju idiotiskt att känna tvång på ett internet forum
Citera
2025-06-11, 11:40
Medlem
Citat:
Kanske du, igen, skulle demonstrera vad som är fel och varför istället?
Nej, det kan du inte. Trist. Impotent.
Med ditt - ”Kanske du igen” - erkänner du att jag redan har och därmed kunde och kan, så din fortsättning - ”det kan du inte” - blir ju helt fel.
Precis vad jag redan sagt - dina frågor är ickefrågor, du själv har ingen aning om vad du egentligen vill här
Citera
2025-06-11, 11:54
Medlem
Citat:
Fast nu pratar vi inte om klockan, vi pratar om att tiden skulle vara cyklisk.
Bara för att vår planet roterar i en bana runt en sol så innebär det inte att tiden är cyklisk.
Det behövs lite mer fakta i dina påhitt, kom igen nu..
Vad du inte förstår får stå för dig, där finns inga ”vi” i den frågan
Citera
2025-06-11, 11:56
Medlem
Citat:
Nu säger du ingenting igen. Det du skrev är fullständigt innehållslöst.
Haha, om där inte fanns något vad kommenterar du då, du är ju snurrig du 🤣
Citera
2025-06-11, 12:03
Medlem
Citat:
Så när du hör någon annan läsa Bibeln på ett sätt som inte stämmer med ditt, då är det inte sann Bibelkunskap, men din är det.
På exakt vilka kriterier bedömer du det? Finns det ett UNS objektivitet i den jämförelsen?
Haha enligt din tag team kollega som du titt som tätt är stand in för stämmer ju inget alls med Bibeln, ställ dina icke frågor till din partner istället 🤣
Citera
2025-06-11, 12:15
Medlem
Citat:
Alla som läst ser att du vräkt ut dig hemmasnickrat nonsens och när det blev synat så har du bara sysslat med sånt här. Du har pratat om debattören, du har hävdat att du vet bäst, men du har INTE försvarat ditt ursprungliga påstående.
Det stavas PAJAS.
Här kommer du igen till din partners försvar, står åsnan i stallet och gråter.
Alltså ditt nålhuvud, du och åsnan behöver inte kommentera med icke kommentarer, det om något är ju pajas fasoner
Citera
2025-06-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Här kommer du igen till din partners försvar, står åsnan i stallet och gråter.
Alltså ditt nålhuvud, du och åsnan behöver inte kommentera med icke kommentarer, det om något är ju pajas fasoner

Först hävdade du att Abraham var vetenskapsman och att Bibeln var full av astronomi? I vilka verser framgår det? Och sedan hävdade du att det plötsligt var "symbolik", "tidsåldrar" och "stjärntecken". Vilka verser syftar du på här? Och nu säger du att du egentligen bara menade att han "hade en skapelsesyn" och "var motståndare till panteon" och därför var "vetenskaplig" i någon slags prästerlig bemärkelse? Samma här. Visa vart i bibeln man kan läsa det..

Så varsågod! Grinden är öppen!
Citera
2025-06-11, 12:34
Medlem
Citat:
Vem har pratat om att ljuga?
Är det att ljuga för att man för fram fakta och argumentation?
Vad SVAMLAR du om, din baksaxade bultsittare?

Jag tror kommentaren om lögner endast är en projektion och det är lite sorgligt hur kass du är på att försvara dina teser. Jag fäller en liten tår för dig. S̸̡̡̢̧̻̳̼͎̺̜̻͚͎̱͈͕̹͓̭̰̱̰͇̬̲̠̪̓͂̅̋͋͋͐̿̐̓̾̊̾̂̆͐͆̒͘͝͠ ͈ǹ̴͚̺̤͚̣̦̦̺̉͌̽̈́̂̋̎̀̉̿̉̍͛̌͆͊̆̽̆̋̃̑͑͐̀͐͑̀̿͗̕͘̚͘̚͝͠͠ ̡̢̡̙̦̯͙̖̝͓̠̮̗̯̪͎̪̣̺͕͍͎̲̩̳̤͓̘͍̣͔͜͜ͅi̵͌̈͆̓͌̾̈́̀̅̀̑̔̋̓ ̛̛̟̄̋̿̓͂̏̌̔̌̔̓̊̂̅̑f̷̛̉͂͊̓͑̈́̾̆̇̽̓̑̄͆̇̽̄͛̿̅̓̋͑̽̎͌͝͠͝ ̡̲̫̰͉͉͍̘͕̠̥̦̟͖͌̄͊̒̾̓̃͆̿̆͘͘f̷̅͌̋̌̔̒̔̾̌̏̿̔̓́̀̍͋͘͘̚͝͠ ̤̘̥̳̠̟̟̣̘͖̤͚̹̯̭͎̝͕͈̭̺͖̫̪͚̟̙̂̃͑̐̽͊̋́͛͗͗̎͂̅͆̄̐͜͝ͅͅ!̶ ̡̨͚̱̪̲̲̩̤̺̘̮̠͇͎̩̳͉̩̘͙̙̮̰̞̱̭͇͙̃̅́̃̆̓͗̏̓̽̆̈̇̉̄̓͘͜͝͝͝ ̢̧̲̱̯͙͓̳͓
Allltså hallå, vadå ”vem har pratat om att ljuga” det är ju jag som säger att jag inte tänker ljuga om den sanna bibeltolkningen för att falla någon till lags….fick jag inte lov att skriva det eller, passade det inte herr ateisten ? 🤣

Har du smugit in nån fenicisk trollformel eller nåt i din text, eller är det bara smuts som vanligt
Senast redigerad av Kirev 2025-06-11 kl. 12:37.
Citera
2025-06-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Men jag ställde ju dig en fråga tidigare som du verkar ha valt att inte besvara.
Frågan var: Spelar det någon roll hur vi kommer fram till det vi tror på?
(Och förväxla nu inte "hur" med "vad" när du svarar.)

För om ditt svar är "ja", så handlar det faktiskt om logik vare sig du kallar det det eller inte. Eftersom logik bara är ett ord för att det ska finnas en tydlig och rimlig koppling mellan det som man påstår, och det som man bygger sitt påstående på.

Så kan du klargöra det innan du går vidare? För om du inte ens tycker att ett påstående måste hänga ihop rent logiskt för att ens kunna vara sant så blir allt du säger helt meningslöst oavsett vad du diskuterar.

Så tycker du att det ska finnas en tydlig, rimlig och logisk koppling mellan det som man påstår, och det som man bygger sitt påstående på?

Som jag tidigare skrev så kan det finnas indikationer på att det förhåller sig på ett visst sätt utan att det påståendet strikt kan bevisas. Indikationer är mer än ingenting alls.

Här är ett exempel; Om du lever på 1920-talet och funderar på om det här med att röka cigaretter verkligen är bra för dig. Det finns inga studier på att rökning skulle vara farligt men du ser exempel på att enskilda människor som har rökt länge nog inte mår bra av att röka, och det här påfundet med att andas in rök från förbränning av organiskt material verkar som det skulle kunna vara ohälsosamt så du låter bli att röka i fortsättningen själv.
Senast redigerad av larsjohansson 2025-06-11 kl. 12:46.
Citera
2025-06-11, 12:53
Medlem
Citat:
Så som alltid, när det synas, då backar ni.
Om ni skulle deklarera att ni tror, anser eller har föreställt er, så hade det inte varit någon diskussion.
Ni får fantisera om exakt vad ni vill.
Men det vet du, du tycker bara om att vräka ur dig trossatser och dogmatiska föreställningar som om det var en deklaration om din "godhet" och signalerar att du minsann är en av de smorda.
Det är bara onani och synden stoltet kommer till tanken.

Jag argumenterar inte för kristendom din fjant. Ingenstans har jag skrivit om att jag är kristen eller ens god.

Samma varje gång ser man er pajasar argumentera, mentala medelmåttor som tror er av någon anledning vara upplysta genier.
Citera
2025-06-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Först hävdade du att Abraham var vetenskapsman och att Bibeln var full av astronomi? I vilka verser framgår det? Och sedan hävdade du att det plötsligt var "symbolik", "tidsåldrar" och "stjärntecken". Vilka verser syftar du på här? Och nu säger du att du egentligen bara menade att han "hade en skapelsesyn" och "var motståndare till panteon" och därför var "vetenskaplig" i någon slags prästerlig bemärkelse? Samma här. Visa vart i bibeln man kan läsa det..

Så varsågod! Grinden är öppen!
Ja det förstår jag ju att grinden måste vara öppen, åsnan har ju smitit ut igen .

Dina frågor är besvarade tidigare i tråden, kanske åsnan var i fållan och sov då .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in