2025-06-11, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Säg var jag ska titta istället för att säga fel tidpunkt och be mig sträcktitta på skiten.
Det är rätt tidpunkt för att kunna förstå situationen.
Du måste titta på hela kartläggningen av kraschen, vilka pelare som höll och vilka som gav vika, var utgångshålet sitter, var motorerna tog vägen, osv osv.

Annars blir det ju bara cherrypickat trams från din sida.
Och du vill väl inte framstå som en som bara tramsar?
Citera
2025-06-11, 09:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det är rätt tidpunkt för att kunna förstå situationen.
Du måste titta på hela kartläggningen av kraschen, vilka pelare som höll och vilka som gav vika, var utgångshålet sitter, var motorerna tog vägen, osv osv.

Annars blir det ju bara cherrypickat trams från din sida.
Och du vill väl inte framstå som en som bara tramsar?

Nej för att konstatera att du hade fel när du påstod att flygplanskroppen orsakade utgångshålet behöver jag inte titta på någonting utöver de officiella rapporterna.
Du hittade på alternativt använde en totalt uppåt väggarna felaktig källa. Och det lutar alltmer åt att du bara hittade på (eller ljög) eftersom du tydligen inte ens kan ange tidpunkt i din källa för när ditt påstående uttalas…
Citera
2025-06-11, 09:49
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Men varför ska jag svara på sådana obegripliga påståenden?
Varför skulle dom vara döda när dom ringde??
Enligt dig så var det inget flygplan som kraschade in i Pentagon så de här människorna som de hittade i Pentagon måste ha varit fördödade på någon annan plats och sen transporterade till Pentagon.

Ett samtal gjordes 9:30 dvs sju minuter innan själva kraschen. Hur är det möjligt med tanke på att de redan borde vara döda?

Citat:
Passengers and crew on American Airlines Flight 77 made phone calls starting around 9:30 a.m. EDT, following the hijacking. One passenger, Barbara Olson, made at least two calls, one to her husband at 9:16 a.m., explaining the situation. Other passengers made calls to loved ones, sharing what was happening on the plane. Flight 77 crashed into the Pentagon at 9:37 a.m. EDT.
Citera
2025-06-11, 09:56
Bannlyst
Citat:
Nej för att konstatera att du hade fel när du påstod att flygplanskroppen orsakade utgångshålet behöver jag inte titta på någonting utöver de officiella rapporterna.
Du hittade på alternativt använde en totalt uppåt väggarna felaktig källa. Och det lutar alltmer åt att du bara hittade på (eller ljög) eftersom du tydligen inte ens kan ange tidpunkt i din källa för när ditt påstående uttalas…
Då får jag väl länka igen...och ÄNNU fler kommer bli tveksamma till den officiella versionen...du gör inte något bra jobb just nu...

15:55 och nån minut framåt (dom röda pelarna är intakta):
https://m.youtube.com/watch?v=K7mDXHn_byA&list=PLRk0hfIcylZt9fQQj2klvabM Hvc3FO64m&index=2&t=370s&pp=iAQB
Citera
2025-06-11, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Enligt dig så var det inget flygplan som kraschade in i Pentagon så de här människorna som de hittade i Pentagon måste ha varit fördödade på någon annan plats och sen transporterade till Pentagon.

Ett samtal gjordes 9:30 dvs sju minuter innan själva kraschen. Hur är det möjligt med tanke på att de redan borde vara döda?
DNA från dom kan väl ha hittats flera dagar efter händelsen?
Citera
2025-06-11, 09:59
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
DNA från dom kan väl ha hittats flera dagar efter händelsen?
Det var inte ett svar på min fråga.
Citera
2025-06-11, 10:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då får jag väl länka igen...och ÄNNU fler kommer bli tveksamma till den officiella versionen...du gör inte något bra jobb just nu...

https://m.youtube.com/watch?v=K7mDXHn_byA&list=PLRk0hfIcylZt9fQQj2klvabM Hvc3FO64m&index=2&t=370s&pp=iAQB

Nu länkade du till en episod där en röst säger att det är osannolikt att något av flygplanskroppen orsakade utgångshålet - vilket är exakt vad NIST och jag sagt hela tiden. Det var främst delar av motorer och landningsställ som orsakade utgångshålet.

Till och med din egen källa säger alltså emot dig - det var INTE flygplanskroppen som orsakade utgångshålet… Dock har din källa förstås även en hel del fel som vanligt, som när de säger att inga spår av motorerna hittades - det är förstås helt uppåt väggarna fel. Exempelvis bild 14 i denna bildserie visar motordelar till höger om utgångshålet: https://abcnews.go.com/US/photos/fbi-re-releases-images-pentagon-9-11-attack-46488469
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-06-11 kl. 10:18.
Citera
2025-06-11, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det var inte ett svar på min fråga.
Då förstår jag tydligen inte din konstiga fråga...
Citera
2025-06-11, 10:33
Bannlyst
Citat:
Nu länkade du till en episod där en röst säger att det är osannolikt att något av flygplanskroppen orsakade utgångshålet - vilket är exakt vad NIST och jag sagt hela tiden. Det var främst delar av motorer och landningsställ som orsakade utgångshålet.

Till och med din egen källa säger alltså emot dig - det var INTE flygplanskroppen som orsakade utgångshålet… Dock har din källa förstås även en hel del fel som vanligt, som när de säger att inga spår av motorerna hittades - det är förstås helt uppåt väggarna fel. Exempelvis bild 14 i denna bildserie visar motordelar till höger om utgångshålet: https://abcnews.go.com/US/photos/fbi-re-releases-images-pentagon-9-11-attack-46488469
Som sagt, om du inte tittar på hela utan bara cherrypickar så blir det ju bara trams från din sida (och fler som börjar ifrågasätta).

Folk som inte tittat på dokumentären (som fått 8.8 på IMDB) blir nyfikna när du tramsar så uppenbart.
Citera
2025-06-11, 10:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Som sagt, om du inte tittar på hela utan bara cherrypickar så blir det ju bara trams från din sida (och fler som börjar ifrågasätta).

Folk som inte tittat på dokumentären (som fått 8.8 på IMDB) blir nyfikna när du tramsar så uppenbart.

Du skrev:
Citat:
Eftersom flygplanskroppen tog sig igenom och lämnade ett stort utgångshål så skulle dom i jämförelse oförstörbara motorerna gjort samma sak.
Men dom försvann...
Jag ifrågasatte varför du hittade på att det skulle vara flygplanskroppen som gjort utgångshålet (eftersom den officiella förklaringen är att det främst var delar av motorer och landningsställ) varvid du svarade:
Citat:
Det är inte jag som hittar på, kolla 06:00 i videon:

https://m.youtube.com/watch?v=K7mDXHn_byA&list=PLRk0hfIcylZt9fQQj2klvabM Hvc3FO64m&index=3&pp=iAQB0gcJCdgAo7VqN5tD
När jag påpekade att de inte säger att det var flygplanskroppen som orsakade utgångshålet hänvisade du till en ny tidsmarkering:
Citat:

Tittar man vid den tidpunkten får man höra en röst som läser:
"The Aircraft Frame most certainly was destroyed before it had traveled a distance that approximately equaled the length of the aircraft", "it is highly unlikely that any significant portion of the fuselage could have retained structural integrity from that point on."
Dina egna länkningar säger alltså precis motsatsen till vad du påstår. Så antingen ljuger du (dåligt eftersom du även motbevisar dig själv) eller så förstår du inte vad du tittat på.
Citera
2025-06-11, 10:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då förstår jag tydligen inte din konstiga fråga...

Västkustskt frågade dig hur det är möjligt att någon som hittades död inne i byggnaden kunde ringa minuter innan kraschen om den personen hade dödats i förväg och istället för att sitta i flygplanet låg lastat på en lastbil eller liknande och väntade på att bli inburen i Pentagon...

Du svarar då att de kan ha hittat DNA't senare - och visst, det är förstås teoretiskt möjligt att man först dödade lite random människor, sen flög in en missil i Pentagon, sen städade bort missilen och bar dit ett upphugget flygplan samt en massa döda randoms (på någon minut innan brandkår och vaktpersonal och de tusentals människor som jobbade i Pentagon kom runt hörnet för att skåda förödelsen), sen bytte ut de döda randoms man först hade placerat i Pentagon mot de andra dödade personerna som stod på passagerarlistorna vars DNA man alltså hittade.

Är det din förklaring på händelserna i Pentagon?
Citera
2025-06-11, 11:00
Bannlyst
Citat:
Västkustskt frågade dig hur det är möjligt att någon som hittades död inne i byggnaden kunde ringa minuter innan kraschen om den personen hade dödats i förväg och istället för att sitta i flygplanet låg lastat på en lastbil eller liknande och väntade på att bli inburen i Pentagon...

Du svarar då att de kan ha hittat DNA't senare - och visst, det är förstås teoretiskt möjligt att man först dödade lite random människor, sen flög in en missil i Pentagon, sen städade bort missilen och bar dit ett upphugget flygplan samt en massa döda randoms (på någon minut innan brandkår och vaktpersonal och de tusentals människor som jobbade i Pentagon kom runt hörnet för att skåda förödelsen), sen bytte ut de döda randoms man först hade placerat i Pentagon mot de andra dödade personerna som stod på passagerarlistorna vars DNA man alltså hittade.

Är det din förklaring på händelserna i Pentagon?
Jag vet inte om dom verkligen hittade några spår av döda i Pentagon.
Och gjorde dom det kan dom givetvis vara planterade i efterhand.

Detsamma gäller flygplansdelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in