Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Nej det är du som är trög - det är exakt detta jag ifrågasatt och bett dig bevisa. Hittills har du lagt fram noll bevis för att någon skulle beskyllts för att vara konspirationsteoretiker för att ha berättat om eller läckt från ett bilderbergmöte - istället tjatar du om Estulin som givetvis inte kan ha vare sig berättat eller läckt från ett möte eftersom han aldrig närvarat på ett möte.
Nu påstår du saker utan att belägga det igen. Det jag förklarat för dig flera gånger nu är att man enligt Chatham House Rules är fri att berätta vad som diskuterats på mötena så länge man inte går in på vem som sagt exakt vad. Hur menar du att det skulle kunna få juridiska konsekvenser om man följer reglerna?
Att Estulin påstår sig ha fått sådan anonym information säger egentligen ingenting - alla kan hitta på saker och hävda att de har anonyma källor..
Eller spionera, eller att någon enda person av alla under åren tusentals inbjudna deltagare från olika branscher inom näringsliv, media, politik och kungahus etc, eller någon av alla närvarande arrangörer, tjänstefolk, vaktpersonal, polis, hotellpersonal, serveringspersonal etc etc får för sig att det kanske vore en bra idé att berätta för omvärlden att vi håller på och tas över av konspirerande elitister. Jag menar - ära och berömmelse brukar ju vara ganska bra födkrokar som lockar ungefär alla andra människor på jorden - så varför inte någon av alla dessa tusentals och åter tusentals människor??
Jag: ”Det är ett hemligt möte”
Du: ”Nej”
Jag: ”Det enda sättet att få reda på ifall de anonyma vittnena talar sanning är att göra mötet offentligt.”
Du: ”Jo, man kan faktiskt spionera!”
Varför skulle man behöva spionera för att få reda på information när det gäller ett möte som inte är hemligt? Dessutom är det nog omöjligt pga säkerheten kring mötet.
”Eller att någon deltagare, vakt, hotellpersonal… blåser i visslan”
Nix, det gäller inte enligt dig. Vem som helst kan hitta på vad som helst, har du redan glömt bort det, trots att du skrev det i inlägget du precis postade? Det är ju just detta som skett. Deltagare har inte kunnat ha informationen på sitt samvete utan att sprida det på något sätt; i detta fall till Estulin. De måste enligt dig presentera vilka de är och visa sina ansikten, så att de lätt kan bli smutskastade, få sina liv förstörda och/eller bli mördade (ja… Newsflash: eliten kan beställa mord).
Det enda alternativet som kvarstår för att undanröja alla ”konspirationsteorier”: Göra mötet offentligt så att alla kan höra vad de säger.
Du: ”Det finns inget suspekt kring mötet, ni är alla foliehattar och har inga bevis för det ni påstår!!! Eliten är oskyldiga lamm som bara diskuterar saker i hemlighet med befolkningens bästa i tanken

”
Du borde satsa på en karriär i clownbranschen, helt ärligt. Skulle du våga riskera ditt liv för att gå till nyheterna och berätta att eliten planerar att t.ex sätta ekonomin i djup depression? De går inte endast på dig heller, utan du sätter alla i din närhet i fara. Skulle du våga riskera det, din lilla fjant?