Citat:
Ursprungligen postat av
Jack.Elam
Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt. Men det här liknar signalpolitik. Signalpolitik från Vitryssland och det verkar som dom även vill skjuta sig i foten.
https://www-kommersant-ru.translate.goog/doc/7795079?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp
Lukashenko urged Belarusians to increase labor productivity by 3-5 times
The President of Belarus Alexander Lukashenko spoke about the need to increase labor productivity and the competitiveness of products on the world market. He said that due to the shortage of personnel, workers from other countries began to come to the republic, which caused an ambiguous reaction in society. He sees the solution to the problem as minimizing the use of foreign labor, but to do this, citizens will have to make up for the shortage of personnel by increasing productivity.
Verkar vara av tveksam relevans tills man börjar fundera på vem fan som åker till
Vitryssland för att jobba, sedan inser man att det är ryssar som är rädda för mobilisering och centralasiater som annars hade åkt till Ryssland men inte vågar efter alla som blivit intvingade i armén.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vodkasomsnus
Ganska svettiga mål med 3-5 ggr.
Jobba på!
Ungern: haha sug på denna era jävla får, från och med nu kan arbetsgivaren kräva 400 tim/år övertid utan att betala extra!
Grekland: Nej nu jävlar, för att få upp produktiviteten ska ni nu jobba sex dagar i veckan!
Lukashenko: Håll min vodka!
Citat:
Ursprungligen postat av
Jack.Elam
https://bsky.app/profile/ukrainewarpod.bsky.social/post/3lr7uke6bak2y
Russia may be left without a National Welfare Fund in 2026.”
Exactly! There is a 60% chance the NWF’s liquid assets will be completely depleted by the end of this year.
They can’t even cover this year’s deficit with it! The first time this has happened.
Nu tror inte jag dom kommer tömma fonden helt. Rent politiskt ser det dåligt ut. Så min teori är att dom kommer fortsätta råna dom statliga bolagen samt fortsätta trycka pengar.
Frågan är om de ens "kan" tömma fonden helt. De likvida medlen är nästan slut, och det som är kvar är t.ex ägarskapet i posten, järnvägen och andra samhällsviktiga statligt ägda bolag. Vem skulle få köpa det, och vem skulle kunna? Det mest realistiska vore väl kanske någon kinesisk koncern (dvs kinesiska staten), men det lär de inte vara så sugna på med tanke på att de redan är nervösa över hur kineserna försöker öka sitt inflytande i landet och ligger i startgroparna för att roffa åt sig när ryssarna blir riktigt desperata.