2025-06-10, 15:43
Medlem
bananjuices avatar
Japp jag tror inte det minsta på att Röjkjaer skulle komma till Bajen, även om jag skulle bli jävligt glad om han gjorde det. Rykten går ju om en utköpsklausul men det är svårt att tro att vi inte skulle ha huggit på den innan säsongen i så fall?
Citera
2025-06-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hoppas verkligen inte Mjällby säljer Röjkjaer till Bajen. Det finns ingen logik alls i den affären. Skulle vara om Bajen betalar mycket mer än vad dom lär få för honom senare i år ändå. Om Bajen budar typ 50 miljoner borde dom lyssna, allt annat borde dom avvisa direkt.
Hasse vill sälja allt som rör sig. 25 miljoner vill han ha för Røjkjaer säger han. Sedan är det Manneh till PL. Portsmouth drog sig ur häromdagen då de bedömde att han skulle hamna i PL vilket antyder att de har information om det. Elliot Stroud har intresse från flera Seria A-klubbar och vår målvakt kan vara på väg till Leeds. Men vi har gjort klart med en 17-åring från Karlstad som ska börja i p-19-laget så det ska nog ordna sig.
Citera
2025-06-10, 15:53
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Hasse vill sälja allt som rör sig. 25 miljoner vill han ha för Røjkjaer säger han. Sedan är det Manneh till PL. Portsmouth drog sig ur häromdagen då de bedömde att han skulle hamna i PL vilket antyder att de har information om det. Elliot Stroud har intresse från flera Seria A-klubbar och vår målvakt kan vara på väg till Leeds. Men vi har gjort klart med en 17-åring från Karlstad som ska börja i p-19-laget så det ska nog ordna sig.
Fast varför sälja en spelare till en direkt guldkonkurrent för marknadspris eller under? Är det Bajen som köper måste siffrorna upp. Rejält.

Ni kommer naturligtvis med lätthet få 25 milj kr för Röjkjaer av en utländsk klubb. Förmodligen mer. Behöver ju inte sälja bara för att Bajen är först med ett bud. Speciellt inte med tanke på att eran ekonomi är god.
Citera
2025-06-10, 15:55
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Fast varför sälja en spelare till en direkt guldkonkurrent för marknadspris eller under? Är det Bajen som köper måste siffrorna upp. Rejält.

Ni kommer naturligtvis med lätthet få 25 milj kr för Röjkjaer av en utländsk klubb. Förmodligen mer.

Hela historien är extremt märklig om det inte finns något lurt i kontraktet, och då är det i stället märkligt att han inte gått tidigare.
Citera
2025-06-10, 16:43
Medlem
Det vore för bra för att vara sant att vi värvar Röjkjaer.

Men skulle det hända så tycker jag synd om våra motståndare.
Citera
2025-06-10, 16:46
Medlem
Citat:

Ni kommer naturligtvis med lätthet få 25 milj kr för Röjkjaer av en utländsk klubb. Förmodligen mer. Behöver ju inte sälja bara för att Bajen är först med ett bud. Speciellt inte med tanke på att eran ekonomi är god.
Røjkjaer är 26. Det kanske inte kommer något bud från utlandet och då kanske han känner att Bajen är hans bästa chans. Jag vet inte. Han har precis köpt lägenhet i Kristianstad där han bor med flickvännen och stormtrivs och antydde i en intervju att han kanske stannar om det inte dyker upp ett bra [läs utländskt] bud. Vi får se.
Citera
2025-06-10, 17:30
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Vi förlänger med Skoglund och Mackan är på G. Jag ser det som viktigare än nyförvärv.
Yes även Mackan har förlängt nu. Otroligt kul men väntat då han är ur-bajare själv. Är ju som en spelande supporter i princip. Fan, är mycket som är bra i Bajen nu.
Citera
2025-06-10, 17:43
Medlem
johnny_viciouss avatar
Nog för att jag har höjt på ögonbrynen både en och två gånger när det kommer till Mjällbys inhemska försäljningar men om de nu säljer sin bästa spelare när de leder serien till laget som ligger tvåa är det tveklöst den tokigaste strategin jag någonsin sett av ett svenskt lag.
Citera
2025-06-10, 17:54
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nog för att jag har höjt på ögonbrynen både en och två gånger när det kommer till Mjällbys inhemska försäljningar men om de nu säljer sin bästa spelare när de leder serien till laget som ligger tvåa är det tveklöst den tokigaste strategin jag någonsin sett av ett svenskt lag.
Ja även som Bajare lyfter jag på ögonbrynen gällande Röjkjäer, jag trodde det var helt uteslutet nu. I vintras var han ju sur för att Mjällby nekade bud från oss men nu när de leder serien har jag ganska svårt att tro på det men ingen skulle vara gladare än jag om vi plockar en av seriens bästa spelare från en guldkandidat mitt i säsongen. Lär nog kosta många slantar dock, 30mkr?
Citera
2025-06-10, 18:18
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om inte MaIF var beredda släppa honom innan säsongen lär dom ju inte vara beredda att göra det i sommaruppehållet, om inte Bajen är beredd att betala långt över vad utländska klubbar vill göra.
Känns som en rökridå för andra värvningar.
Ja, så tänkte jag ifs när det började ryktas om förlängning på Skoglund (som ändå hade 2.5 år kvar), men nu har han precis förlängt.

Det är inte bara upp till MaIF, utan känner Röjkjaer att han vill gå i sommar så måste nog MaIF lyssna om dom vill framstå som en attraktiv klubb att skriva kontrakt med. Med det inte sagt att dom säljer till Bajen nödvändigtvis, men om det är bästa budet så...
Fyller 27 i sommar, så några rekordpriser blir ju svårt att få.
Citera
2025-06-10, 18:26
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ja, så tänkte jag ifs när det började ryktas om förlängning på Skoglund (som ändå hade 2.5 år kvar), men nu har han precis förlängt.

Det är inte bara upp till MaIF, utan känner Röjkjaer att han vill gå i sommar så måste nog MaIF lyssna om dom vill framstå som en attraktiv klubb att skriva kontrakt med. Med det inte sagt att dom säljer till Bajen nödvändigtvis, men om det är bästa budet så...
Fyller 27 i sommar, så några rekordpriser blir ju svårt att få.
Det enda som lockar med bajen är ju europaspelet, men det känns lite väl långsökt att han går dit bara för det. Lönen borde Mjällby kunna matcha genom en "förlängning" á la Peña.
Citera
2025-06-10, 18:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det enda som lockar med bajen är ju europaspelet, men det känns lite väl långsökt att han går dit bara för det. Lönen borde Mjällby kunna matcha genom en "förlängning" á la Peña.
Europaspelet och guldstriden är väl anledningar ja.

Tveksamt att Mjällby kan matcha lönen om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in