Citat:
Ursprungligen postat av
Lundamannen
Ett sår på fingret och ut i rabatterna och greja är inte att rekommendera! Finns mycket bakterier i jord som inte människokroppen ska ha i sig.
Nej, det är förstås onödigt även om jag personligen inte hade brytt mig om små rivsår, såna man får av att riva runt i buskar. Jag är av uppfattnignen att det krävs ett visst djup.
Citat:
Ursprungligen postat av
Belowmepls
Jag dog nästan av sepsis för inte så länge sedan. Eller ah, det var väl en coinflip. Vet inte om det räknas som nästan. Jag tillhör den underkategori som får den farligare sorten "septisk shock" I mitt fall kan det ha varit ren otur och att man felaktigt skickade hem mig eller så var den sjukhus-inducerad, vilket tydligen händer.
Sepsis av "normala" tillstånd (typ obehandlad lunginflammation) tar ganska lång tid tror jag?
Skönt att det gick bra, hemskt med sepsis. Min morsa hade det för tre år sen och jag ringde ambulans. Som tur var gick det bra för henne också, men det var minuter sa läkaren.
Det kan nog variera rätt mycket beroende på infektion och förutsättningar. Det enda jag vet är att det också kan gå väldigt fort från vad en person känner som "mild sjukdom" till fullblossad sepsis!