2025-06-08, 21:34
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Jag tror det beror på att ni skriver i en tråd som skapades före att ni ställde in en signatur i kontrollpanelen.

Och ja, det verkar bli så retroaktivt. Blev nämligen samma för mig här:
(FB) Från tidningsnotis till rättegång - hur finna rättegången?

Lite märklig "bugg" (or is it a feature? )

Citat:
Uppdatering: Signaturen verkar visas om man trycker upp ett enskilt inlägg, se exempel:
(FB) Den officiella forumbuggtråden
jfr

jfr
Test av ovanstående.

Citat:
Det går inte att se vilka som citerar ett inlägg.

Exempelvis så citerar jag två inlägg här:
(FB) Min fru har börjat umgås med Jehovas vittnen.. ska jag vara orolig?

Det översta inlägget som citeras går att se vilka som citerar det, men inte det undre: https://www.flashback.org/find_posts...php?p=92114121

https://www.flashback.org/find_posts...php?p=92114647

Gissningsvis beror felet på om där finns flera citat i ett inlägg så funkar det bara för det översta.

En alternativ (icke trolig) teori är att det inte registreras om man redigrerar sitt inlägg och lägger till citat av ytterligare ett inlägg.

Vänligen se över vad som är fel.
Test igen

Edit: den mindre troliga teorin är den mest sannolika. Dvs buggen uppstår om man redigerar sitt inlägg och lägger till ytterligare inlägg att citera!

Var så goda, teknikerna!

Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-06-08 kl. 21:50. Anledning: Test av bugg
Citera
2025-06-08, 21:50
Medlem
Mr.RedHats avatar
En fundering är att ni kanske borde fixa aviseringar vid tillägg av citerade inlägg. Upptäckte att den funktionaliteten tycks saknas i nuläget. Vet inte om jag ska kalla det en bugg, men funktionaliteten torde (utan insyn i källkoden) vara närliggande nu rapporterad bugg.

Citat:
Test av ovanstående.

Test igen

Edit: den mindre troliga teorin är den mest sannolika. Dvs buggen uppstår om man redigerar sitt inlägg och lägger till ytterligare inlägg att citera!

Var så goda, teknikerna!

ovanstående är bekräftat
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-06-08 kl. 22:29. Anledning: Test av detta, vilket är bekräftat avsaknad funktionalitet
Citera
2025-06-10, 12:48
Medlem
Mr.RedHats avatar
Jag rapporterade denna tråd för kass rubrik
(FB) Jag dog i dag

Men inget meddelande "inlägget är redan rapporterat för x.xx. vill du rapportera ändå?" syns när man trycker upp för ny rapport, varken på datorwebb eller mobilwebb.

Moderatorn Carlbom har bekräftat via PM att såväl jag och flera andra har rapporterat tråden för rubriken.

Jag har försökt återskapa felet här:
(FB) Nevermind

Dock utan att lyckas.

Det ska påpekas att jag funderat på felet länge. Så det är ingen isolerad händelse. Jag vill minnas att det har skiljt sig åt mellan webb och mobil, men kan inte bekräfta med säkerhet.

Edit:
Lägger in PM konversationen

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Citat:
Alltså. Nu verkade meddelandena inte försvinna trots att du hanterade rapporterna.

(FB) Jag dog i dag

Men inget meddelande syns när man trycker upp för ny rapport, varken på datorwebb eller mobilwebb. Kan du se vad felet beror på?

Ser den är rapporterad flertalet ggr av olika användare för just rubriken. Vet inte varför du inte ser att du redan rapporterat den dock.

Mvh Carlbom
Ok. Jag lägger mitt förslag i forumbuggtråden så får teknikerna se över det.

Tack för hjälpen!
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-06-10 kl. 12:55.
Citera
2025-06-15, 19:52
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
(FB) Jag dog i dag

Men inget meddelande "inlägget är redan rapporterat för x.xx. vill du rapportera ändå?" syns när man trycker upp för ny rapport, varken på datorwebb eller mobilwebb.

Moderatorn Carlbom har bekräftat via PM att såväl jag och flera andra har rapporterat tråden för rubriken.

(FB) Nevermind

Dock utan att lyckas.

Det ska påpekas att jag funderat på felet länge. Så det är ingen isolerad händelse. Jag vill minnas att det har skiljt sig åt mellan webb och mobil, men kan inte bekräfta med säkerhet.

Edit:
Samma problem uppstod för denna tråd:
(FB) Ville byta namn till ”Fitta” – fick nej av Skatteverket

Tror vi börjat ringa in problemet att det är forumdelen "Barn och familj" som tycks vara problematisk.

Edit: Nu verkar rapporten gått fram. Men min rapport för 0.02 syns inte.

Om någon moderator kan besvara rapporten via PM om det ev. kan bero på så jag kan släppa problemet, så hade det varit uppskattat
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-06-15 kl. 20:22.
Citera
2025-06-15, 20:56
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:

Tror vi börjat ringa in problemet att det är forumdelen "Barn och familj" som tycks vara problematisk.

Om någon moderator kan besvara rapporten via PM om det ev. kan bero på så jag kan släppa problemet, så hade det varit uppskattat
Även denna (FB) Stora tråden om tjänstefel uppstod felet för 0.02, så felet är inte isolerat till barn och familj, utan även juridikforumet.

Edit: Felet uppstår inte på 0.00, samma tråd som ovan (tjänstefel)

Edit2: felet uppstår inte på 0.01 här: (FB) Försäkringsfråga Hjälp!, vilket det gjorde i min första rapport här: (FB) Den officiella forumbuggtråden

Observera: ovanstående är på mobilen. Inte testat datorwebb. Det är första inlägget (obviously) i tråden som rapporterats i samtliga testfall, men det antar jag ni bör se.

Skulle gärna få bekräftat av modsen i juridik via PM att rapporten som inte syns (0.02) faktiskt kom fram.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-06-15 kl. 21:24.
Citera
2025-06-16, 12:40
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
(FB) Jag dog i dag

(FB) Nevermind

Dock utan att lyckas.

Edit:

Citat:

Citat:
Även denna (FB) Stora tråden om tjänstefel uppstod felet för 0.02, så felet är inte isolerat till barn och familj, utan även juridikforumet.

Edit2: felet uppstår inte på 0.01 här: (FB) Försäkringsfråga Hjälp!, vilket det gjorde i min första rapport här: (FB) Den officiella forumbuggtråden

Observera: ovanstående är på mobilen. Inte testat datorwebb. Det är första inlägget (obviously) i tråden som rapporterats i samtliga testfall, men det antar jag ni bör se.

Skulle gärna få bekräftat av modsen i juridik via PM att rapporten som inte syns (0.02) faktiskt kom fram.
För denna tråd uppstod inte felet för 0.02
(FB) Felpost. Dvs det syns att jag rapporterat det. Tråden låg ursprungligen i juridik. Kollade inte innan korgningen om det syntes. Ska vara uppmärksam på det nästa gång.

Sorry teknikerna. Men jag kan inte hitta en gemensam nämnare för vad felet beror på.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-06-16 kl. 13:36.
Citera
2025-06-17, 07:29
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Jag tror det beror på att ni skriver i en tråd som skapades före att ni ställde in en signatur i kontrollpanelen.

Och ja, det verkar bli så retroaktivt. Blev nämligen samma för mig här:
(FB) Från tidningsnotis till rättegång - hur finna rättegången?

Lite märklig "bugg" (or is it a feature? )

Citat:
Uppdatering: Signaturen verkar visas om man trycker upp ett enskilt inlägg, se exempel:
jfr

jfr
Signaturbuggen dök upp i denna tråd. Den dök inte upp igår.

(FB) Kan man åka dit för brott mot knivlagen för en kniv som inte går att få upp?
Är till 95% säker att jag kunde se den i mitt första inlägg i tråden (mobil)
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-06-17 kl. 07:55.
Citera
2025-06-17, 10:16
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:

Citat:

Citat:
För denna tråd uppstod inte felet för 0.02
(FB) Felpost. Dvs det syns att jag rapporterat det. Tråden låg ursprungligen i juridik. Kollade inte innan korgningen om det syntes. Ska vara uppmärksam på det nästa gång.

Sorry teknikerna. Men jag kan inte hitta en gemensam nämnare för vad felet beror på.

Citat:
(FB) Jag dog i dag

(FB) Nevermind

Dock utan att lyckas.

Edit:
Detta inlägg visar inte för 0.00

(FB) Böter för spya i taxi?

Kommer sluta rapportera detta felet nu. För jag blir inte klok på det.
Citera
2025-06-24, 13:09
Medlem
kalkryggars avatar
Jag försökte nyss rapportera ett inlägg för 1.06

Men jag ser inte att det blir rapporterat. Fungerar det inte att rapportera eller fungerar inte funktionen som visar att det är rapporterat?

Alltså, hur kan jag veta om inlägget är rapporterat eller inte?
Citera
2025-06-24, 14:22
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag försökte nyss rapportera ett inlägg för 1.06

Men jag ser inte att det blir rapporterat. Fungerar det inte att rapportera eller fungerar inte funktionen som visar att det är rapporterat?

Alltså, hur kan jag veta om inlägget är rapporterat eller inte?

Du har rapporterat ett inlägg för 1,06 kl 12:56, det har gått rätt till. Menar du att du inte fick bekräftat att du rapporterat?
Citera
2025-06-24, 14:25
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Du har rapporterat ett inlägg för 1,06 kl 12:56, det har gått rätt till. Menar du att du inte fick bekräftat att du rapporterat?

Ja det står inte att inlägget är rapporterat. Jag kollade nyss och det står fortfarande inget. Men bra att funktionen att rapportera fungerar i alla fall.
Citera
2025-06-24, 14:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

Så där har det varit i flera månader. Vissa RP syns det ingen bekräftelse på.

Empiriskt rör det bara 1.xx-rapporter och inte 0.xx-rapporter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in