2025-06-10, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Så här går det när man släpper in svartingar och negrer i ett vitt samhälle, kaos och misär, men det kommer städas upp

Kalifornien har aldrig varit vitt ditt spån
Citera
2025-06-10, 11:41
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuadrupleCheese
Brun människa attackerar polishästar och får stryk av en blond poliskvinna. Tragiskt dock att polisen inte får försvara sig på riktigt. De borde öppna eld med skarp ammunition.

https://x.com/Zoma3mk/status/1932209275733946673

Jag tror att dessa upplopp inte går hem så bra hos amerikaner. När invasiva arter bränner ner ens städer & skanderar att de ska ta över landet så är nog inte första tanken att vilja importera fler av dem.

Jag tar ingen ställning men när man går på djur så rinner bägaren över.
Citera
2025-06-10, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Många som slänger ur sig begrepp som skulle kunna vara korrekta om vi helt bortser ifrån kärnfrågan.

Dom personer som nu grips befinner sig olagligt i US, punkt. Detta kan man så klart en uppfattning om huruvida det är rätt eller fel. Jag tillhör den skaran som alltid ansöker om visum när ja flyger in i ett annat land, och alltid anpassar mig till dom regler och lagar som gäller. Nästa månad är jag i NY, och självklart har jag ansökt om ett VISTA!

Du kan också ha synpunkter kring hur, ICE jobbar för att identifiera och lagföra dessa personer, men fakta kvarstår. Personer som befinner sig olagligt i ett land skall utvisas.

Jag begriper inte hur detta är konstigt? Dom som protesterar är en försvinnande liten procent av dom som vill ha lag och ordning!

Det är bara politik.

När Obama deporterade så var det ok trots barnfamiljer som separerades och hölls i burar.

Biden flög in personer till Swing states för att han inte kunde få vanliga amerikaner att rösta på honom längre.

Nu försöker de tona ned Pride också eftersom folk har tröttnat.
Citera
2025-06-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Kalifornien har aldrig varit vitt ditt spån
Vita män skapade USA, nu håller demokraterna på att använda svartingarna och såna som du till att skaffa sig makt din globalistlakej
Citera
2025-06-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Det är inte korrekt. Han är tillbaka i USA eftersom Högsta Domstolen i en 9-0 dom konstaterade att den s k deporteringen inte skett i enlighet med lagen.
Trumps administration motsatte sig självklart det och hävdade att det inte var möjligt att få honom hem då han befann sig i annat land men nu har det alltså visat sig att det kunde de trots allt.

Ingenstans har jag försvarat Garcia och har som de flesta ingen aning om vad han har gjort eller inte gjort. Allt jag skrev var att fotot av hans knogar var uppenbart fabricerat.
Det är fråga om att Trumps administration ska följa konstitution och lagar vilka de nu bryter mot varje dag.

Anklagelsen mot Garcia nu är att han skulle ha ägnat sig åt trafficking då han stoppades med sju män i en bil. Vi får väl se vad en domstol har att säga om den saken.

Han är ju tillbaka och ska åtalas.

Så lagar och regler har följts efter det initiala misstaget.

Synd. bättre om han hade åtalats i El-salvador som terrorist men men.
Senast redigerad av 1ulvius9 2025-06-10 kl. 11:54.
Citera
2025-06-10, 11:47
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Personerna som blivit tagna, har dessa rätt till rättslig prövning enligt dig?

Om du fick inbrott hade du accepterat att inbrottstjuven var kvar i ditt hus tills en rättslig prövning ägt rum?
Citera
2025-06-10, 11:48
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Om du fick inbrott hade du accepterat att inbrottstjuven var kvar i ditt hus tills en rättslig prövning ägt rum?

Är det inbrott att släppa in en person som stannar kvar men städar och lagar mat till dig?
Citera
2025-06-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Om du verkligen tror att demokrater är terrorister och att Capitolium stormningen var ett mindre problem än "vad som händer varje helg", då har du antingen köpt propagandan med hull och hår, eller så bryr du dig inte längre om fakta. I båda fallen är det svårt att ha ett meningsfullt samtal. Demokratin kräver mer än skällsord och fiendebilder...

Och det här är alltså "peaceful protests" ....

Du är medveten om givetvis att den nazistisk och stalinistiska propagandan var mycket mer nyanserad och sanningsenligt en demokraternas.

Och nej en man är inte en kvinna eller en lyktstolpe heller för den delen trots att ni ljuger om det också.
Citera
2025-06-10, 11:49
Medlem
löls avatar
Stackars invånare som måste stå ut med dessa v-kommunister vars syfte idag är att skydda kriminella.
Citera
2025-06-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Många medier i USA är bedrövliga och nästan normaliserar Trumps beteende. Fox News ska vi inte ens tala om. Men när verkligheten kryper närmare och hans politik börjar ge ännu fler resultat i vardagen så kommer det att bli värre, och Trump och hans regim kommer att bli värre för var dag som går.

Det finns bara en grupp som han inte i första hand skulle ge sig på och det är blinda lojalister som lovprisar wannabe-diktatorn men ingen går längre säker. När hans vanligen lojala medier rapporterar opinionssiffrorna som är de värsta som skådats för en amerikansk president så går han i taket på både Rupert Murdoch och de som levererar opinionssiffrorna kallar det fake och ger dom öknamn givetvis vad annars.

För att ta ett hypotetiskt men kanske troligt scenario hur denna katastrofala politik kan komma att påverka människor mycket konkret.
Hurricane season kommer nu. Hittills under våren har alla delstater som drabbats av naturkatastrofer nekats federal assistans. Normalt förfarande är att presidenten frågar "vad behöver ni" skickar det och offentligt visar sin sympati för offren.
Inte nu, ingenting.

FEMA, Federal Emergency Management Agency har fått se stora neddragningar vilket gör att de inte har resurser att erbjuda prognoser och varningar som förut. Nu har en ny lojal chef för FEMA utsetts och han säger att innan hade han ingen aning om att Hurricane Season existerar.
Man kan ju föreställa sig hur det kan bli när orkanerna dundrar in.
De röda staterna i södern får vad dom röstade för.

Skulle det drabba Mar-A-Lago kan vi säkerligen få se lite action.

Håller med dig. Han har kört över vissa journalister ett tag nu. Eftersom det finns många i USA med sunt förnuft så skulle jag tro att något kommer hända.
Citera
2025-06-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Men du är ju inte riktigt klok i huvet, det vet alla och det vet du själv.

Dessa upplopp är en fjärt i universum jämfört med alla andra upplopp i USA och att då skicka in reguljär armé är sinnessjukt.

Lugna ner dig. Reagera med känslor håller kvinnor på med. Inte riktiga män!

Det är fortfarande så att vänstersidan ska respektera demokratiska beslut. Och inte börja bränna bilar och gå emot med våld.

När ledningen i californien dessutom verkar stödja den odemokratiska vänstern, så kan man nog inte lita på lojaliteten till lokala polisen.

Helt rätt att stävja detta direkt. Hårt och konsist.
Citera
2025-06-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Är det inbrott att släppa in en person som stannar kvar men städar och lagar mat till dig?

ja, då han är oönskad och samtidigt våldtar frugan och barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in