2025-06-09, 20:53
Medlem
vonDys avatar
Måste hon inte vara beredd på att försörja honom, för att få förläng t uppehållstillstånd?
Det kanske hon kan ett tag, men ävennom hon har en slant på kontot, så räcker är det ju inga astronomiska summor som räcker i evighet?

Dessutom har hon väl redan bränt en hel del, på boenden, utemat,alkohol och kläder?
2025-06-09, 21:48
Medlem
Jag måste bara säga till alla som tror att hon kommer bli inlagd på någon avdelning.. det kommer inte hända. Hon är inte tillräckligt sjuk. Det finns så många i samhället som är betydligt värre däran än vad hon är, skillnaden är att hon har ett behov av att filma hela eländet och är beroende av den uppmärksamheten.
2025-06-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Fast att han bor med någon, kan påverka ett beslut? Det är ju en rätt färsk ” relation” också, och båda är ju hemlösa?

Du vet säkert bättre än jag. hur det funkar - för jag vet inget om uppehållstillstånd.

Det kommer säkert inte påverka men man KAN alltid hävda det. Även om det är färskt. Det är MÅNGA som testar det mådutro aj aj vad många blir kära en månad innan uppet går ut 🙈

Det som sker nu när det går ut är att Migrationsverket ska göra en "utredning" och sen ska beslut fattas och sen har han fyra veckor på sig att lämna landet.
Dock finns möjlighet att stanna om det finns sk verkställighetsstopp. Det kan det bli om säkersläget i landet dit en person ska utvisas är osäkert.

Så korvjesus har nog minst två månader kvar i Sverige
2025-06-09, 22:07
Medlem
Citat:
Måste hon inte vara beredd på att försörja honom, för att få förläng t uppehållstillstånd?
Det kanske hon kan ett tag, men ävennom hon har en slant på kontot, så räcker är det ju inga astronomiska summor som räcker i evighet?

Dessutom har hon väl redan bränt en hel del, på boenden, utemat,alkohol och kläder?
Nej..eller ja, det beror på..(,som allt annat) han har ett jobb. Men hans uppehållstillstånd kommer oavsett inte bli förlängt såvida han inte redan sökt förlägning. Det måste göras i god tid.
2025-06-10, 07:31
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuthgerT
Nej..eller ja, det beror på..(,som allt annat) han har ett jobb. Men hans uppehållstillstånd kommer oavsett inte bli förlängt såvida han inte redan sökt förlägning. Det måste göras i god tid.

Tack för svar och för ” förklar” om hur processen går till!
Tror jag förstår lite bättre då. Alltså inget som händer på en kafferast, utan kan bli rätt långdraget, tills beslut fattas.

Som jag förstått det, är det heller ingen självklarhet att få stanna i Sverige, även om man har arbete här?

Mannen är från Syrien, tydligen har Verkställighetsstoppet hävts dit f.o.m nu i juni?
2025-06-10, 11:34
Medlem
Citat:
Tack för svar och för ” förklar” om hur processen går till!
Tror jag förstår lite bättre då. Alltså inget som händer på en kafferast, utan kan bli rätt långdraget, tills beslut fattas.

Som jag förstått det, är det heller ingen självklarhet att få stanna i Sverige, även om man har arbete här?

Mannen är från Syrien, tydligen har Verkställighetsstoppet hävts dit f.o.m nu i juni?
Syrien är väl hävt nu ja, jobbar inte med immigration just nu utan befinner mig i ett område som nog mer ligger inom Pias sfär om man säger så 😅 men har jobbat i flera år med asylsökande och invandrare så jag tror mig ha lite koll.

Kommer ett beslut om utvisning så kan han bli placerad i förvar. Detta är dock inte alltid ett "låst" förvar. Hade en klient som var grovt kriminell och han var ute både dagar och nätter och begick nya brott, det var taggtråd runt förvaret men inga låsta grindar.
Det tog sju månader innan han sattes på tt flygplan hem till Marocko.

Är dock övertygad om att korvjesus har ett tydligt mål med sin relation med Pia, kanske är det också initierat av henne. Hon lever ju lite i tron att lagar och regler inte gäller henne runt även om det har slagit tillbaka på henne flera gånger
2025-06-10, 12:03
Medlem
Citat:
Det kommer säkert inte påverka men man KAN alltid hävda det. Även om det är färskt. Det är MÅNGA som testar det mådutro aj aj vad många blir kära en månad innan uppet går ut 🙈

Det som sker nu när det går ut är att Migrationsverket ska göra en "utredning" och sen ska beslut fattas och sen har han fyra veckor på sig att lämna landet.
Dock finns möjlighet att stanna om det finns sk verkställighetsstopp. Det kan det bli om säkersläget i landet dit en person ska utvisas är osäkert.

Så korvjesus har nog minst två månader kvar i Sverige

För permanent uppehållstillstånd måste han väl också kunna visa upp en anställning och lön på minst ca 28.000? Är korvjobbet ens ett riktigt jobb eller något svartjobb? Oavsett känns det tveksamt att han får ut den summan på det om vi inte missat något.
2025-06-10, 12:20
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Syrien är väl hävt nu ja, jobbar inte med immigration just nu utan befinner mig i ett område som nog mer ligger inom Pias sfär om man säger så 😅 men har jobbat i flera år med asylsökande och invandrare så jag tror mig ha lite koll.

Kommer ett beslut om utvisning så kan han bli placerad i förvar. Detta är dock inte alltid ett "låst" förvar. Hade en klient som var grovt kriminell och han var ute både dagar och nätter och begick nya brott, det var taggtråd runt förvaret men inga låsta grindar.
Det tog sju månader innan han sattes på tt flygplan hem till Marocko.

Är dock övertygad om att korvjesus har ett tydligt mål med sin relation med Pia, kanske är det också initierat av henne. Hon lever ju lite i tron att lagar och regler inte gäller henne runt även om det har slagit tillbaka på henne flera gånger

Ja, uppenbarligen har de lite hakar båda två på varandra..
Hennes ” kappsäck med guldpengar”, om han spelar rollen som ” pojkvän” rätt..?

Hittills har det ju gått lite sisådär med både och. Men hon betalar nog för det uppgraderade dubbelrummet.
2025-06-10, 12:36
Medlem
Det är mer än vad hon visat upp och sagt vad som händer mellan dessa väggarna!! För att citera kräftan...DE ÄR MYCKET SOM HÄNDER BAKOM KULISSERA
2025-06-10, 14:17
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
Det är mer än vad hon visat upp och sagt vad som händer mellan dessa väggarna!! För att citera kräftan...DE ÄR MYCKET SOM HÄNDER BAKOM KULISSERA

Säkerligen!
Undrar om hon alltid ljugit och friserat/förvrängt sanningen?
2025-06-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79

Jo det förstår vi väl. Har du nån insikt i vad som händer bakom kulisserna som du kan dela med dig av, eller ville du bara påminna oss om detta faktum?

Som alltid hoppas jag ändå att radiotystnad betyder nån form av ingripande. Jag brukar iofs alltid bli motbevisad så har inga större förhoppningar måste jag erkänna.
2025-06-10, 16:45
Medlem
RobieBwois avatar
Haha fel tråd, sorry.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in