Citat:
Ursprungligen postat av
vonDy
Tack för svar och för ” förklar” om hur processen går till!
Tror jag förstår lite bättre då. Alltså inget som händer på en kafferast, utan kan bli rätt långdraget, tills beslut fattas.
Som jag förstått det, är det heller ingen självklarhet att få stanna i Sverige, även om man har arbete här?
Mannen är från Syrien, tydligen har Verkställighetsstoppet hävts dit f.o.m nu i juni?
Syrien är väl hävt nu ja, jobbar inte med immigration just nu utan befinner mig i ett område som nog mer ligger inom Pias sfär om man säger så 😅 men har jobbat i flera år med asylsökande och invandrare så jag tror mig ha lite koll.
Kommer ett beslut om utvisning så kan han bli placerad i förvar. Detta är dock inte alltid ett "låst" förvar. Hade en klient som var grovt kriminell och han var ute både dagar och nätter och begick nya brott, det var taggtråd runt förvaret men inga låsta grindar.
Det tog sju månader innan han sattes på tt flygplan hem till Marocko.
Är dock övertygad om att korvjesus har ett tydligt mål med sin relation med Pia, kanske är det också initierat av henne. Hon lever ju lite i tron att lagar och regler inte gäller henne runt även om det har slagit tillbaka på henne flera gånger