Citat:
Ursprungligen postat av
Crazysusie
Allt började med att läkaren för ett par år sedan skrev ut recept efter recept...I höstas däremot lärde jag känna dessa 80isar... Till en början räckte en 80mg i två dagar men nu, går det åt i alla fall 10st på en dag om jag ska hålla mig frisk. Gärna 20st om jag ska må lite bra också.
I tillägg på oxynorm har jag för min smärta Lyrica, gabba, paraflex, norspan plåster.
Jag är inte redo att köra en hel avtändning på oxy - Men jag måste hitta något mer ekonomiskt att fasa över på snabbt.. Subutex har jag också periodat men det ger mig noll... Jag ser inte längre att det finns ett liv utan opiater. Efter 30 miserabla år har jag äntligen fått må lite bra....
Finns det ens något sätt att trappa ner oxy dosen eller behöver jag bara ta steget mot nykterhet och det läkaren ordinerar?
Jag gick själv på doser mellan 10 till 20 stycken 80 mg Oxycodone i över 10 år nedtrappningen var hemsk men det går, nu har jag varit med i Laro programmet i drygt 4 år och det är det enda som funkar. Om du tänker försöka trappa ut och inte ta något kommer du få kämpa då avtändningen på Oxy är klasser värre än alla andra opiater, du kommer ha fysisk avtändning i upp till ett år så mitt tips är att söka dig till en Laro mottagning för hjälp.