• 1
  • 2
2025-06-08, 23:10
Medlem
Allt började med att läkaren för ett par år sedan skrev ut recept efter recept...I höstas däremot lärde jag känna dessa 80isar... Till en början räckte en 80mg i två dagar men nu, går det åt i alla fall 10st på en dag om jag ska hålla mig frisk. Gärna 20st om jag ska må lite bra också.
I tillägg på oxynorm har jag för min smärta Lyrica, gabba, paraflex, norspan plåster.

Jag är inte redo att köra en hel avtändning på oxy - Men jag måste hitta något mer ekonomiskt att fasa över på snabbt.. Subutex har jag också periodat men det ger mig noll... Jag ser inte längre att det finns ett liv utan opiater. Efter 30 miserabla år har jag äntligen fått må lite bra....

Finns det ens något sätt att trappa ner oxy dosen eller behöver jag bara ta steget mot nykterhet och det läkaren ordinerar?
Citera
2025-06-08, 23:11
Citat:
Ursprungligen postat av Crazysusie
Allt började med att läkaren för ett par år sedan skrev ut recept efter recept...I höstas däremot lärde jag känna dessa 80isar... Till en början räckte en 80mg i två dagar men nu, går det åt i alla fall 10st på en dag om jag ska hålla mig frisk. Gärna 20st om jag ska må lite bra också.
I tillägg på oxynorm har jag för min smärta Lyrica, gabba, paraflex, norspan plåster.

Jag är inte redo att köra en hel avtändning på oxy - Men jag måste hitta något mer ekonomiskt att fasa över på snabbt.. Subutex har jag också periodat men det ger mig noll... Jag ser inte längre att det finns ett liv utan opiater. Efter 30 miserabla år har jag äntligen fått må lite bra....

Finns det ens något sätt att trappa ner oxy dosen eller behöver jag bara ta steget mot nykterhet och det läkaren ordinerar?
Menar du att du äter 20 stycken 80 mg oxy per dag?
Citera
2025-06-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Menar du att du äter 20 stycken 80 mg oxy per dag?

Ja jag röker inte eller så utan tuggar i mig dom.
Citera
2025-06-08, 23:46
Citat:
Ja jag röker inte eller så utan tuggar i mig dom.
Du behöver få akut hjälp om du ska sluta du kommer inte fixa detta själv.
Citera
2025-06-09, 00:11
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2025-06-09, 00:33
Medlem
ManMedProblems avatar
Vad är det du medicinerades för från början?
Citera
2025-06-09, 01:19
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:

Jag gick själv på doser mellan 10 till 20 stycken 80 mg Oxycodone i över 10 år nedtrappningen var hemsk men det går, nu har jag varit med i Laro programmet i drygt 4 år och det är det enda som funkar. Om du tänker försöka trappa ut och inte ta något kommer du få kämpa då avtändningen på Oxy är klasser värre än alla andra opiater, du kommer ha fysisk avtändning i upp till ett år så mitt tips är att söka dig till en Laro mottagning för hjälp.
Citera
2025-06-09, 04:05
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Du behöver få akut hjälp om du ska sluta du kommer inte fixa detta själv.
Lycka till med hjälp TS. Glöm inte att vi bor i Sverige. I bästa fall skickar de hem dig med en karta Atarax eller Theralen.
Citera
2025-06-09, 04:50
Medlem
Niggwards avatar
Sök akut hjälp. Slutar du tvärt riskerar du att dö. Det är inte värt att dö för ett missbruk. Hur många som helst har sökt hjälp och vänt livet, gör ej detta ensamt eller så kan det va det sista du gör. Använd förnuftet + står du där och inte har något så kommer vården trycka i dig droger o hjälpa dig igenom AT. Beroendeakuten nu. Lycka till
Citera
2025-06-09, 07:29
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Lycka till med hjälp TS. Glöm inte att vi bor i Sverige. I bästa fall skickar de hem dig med en karta Atarax eller Theralen.
Varför fick jag då hjälp på sjukhuset i 4 veckors tid när jag själv trappade ner? Du vet inte vad du pratar om. TS sök hjälp för detta de kommer va otroligt svårt att sluta/trappa ner på egen hand och mer dom doserna du legat på skulle jag säga det är "omöjligt" att klara det själv.
Citera
2025-06-09, 09:23
Medlem
StonedMonkeys avatar
Med tanke på dom höga doserna kan jag bara instämma med tidigare inlägg i tråden - vänd dig till sjukvården!
Citera
2025-06-09, 11:52
Medlem
Citat:

Oj då. Det låter som du behöver söka hjälp via vården. Måste fråga , hur går oxy ihop med norspan? Det är väl buprofin i dem plåsterna aka en opiat antagonist?! Hur som helst lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in