2026-06-08, 17:44
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Risken är att banden blir för gamla, ersätts med okända diton och medelåldern för hög och för kommersiell varvid det hela kånkar till slut. Hur många år till håller det?

Det finns nog risk för det, speciellt när det börjar bli mer yeaah yeaaah ohhh afterskiband. Vilka av de tyngre black och death metalbanden kommer vilja spela framför ett gäng människor i lustiga hattar.

Vad är grejen med hattarna på sweden rock? Man kan ju tro man är på country festival. Funderar på om de ser ut så i övriga i Europa eller om det är någon svensk grej.
Citera
2026-06-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Risken är att banden blir för gamla, ersätts med okända diton och medelåldern för hög och för kommersiell varvid det hela kånkar till slut. Hur många år till håller det?

Känslan är kanske 5 år till, kände redan i år att det inte var samma stämning som vanligt, allt är dyrt dessutom, lägg där till att dem stora banden försvinner och det inte riktigt fylls på så känns det inte så långt bort
Citera
2026-06-08, 18:48
Medlem
Noetlovskijs avatar
Tji fick de som "hatade" på Magnus Uggla när han hade topp tre störst publik tillsammans med Iron Maiden och Korslagda.

Jag är nöjd, hade en lagom mängd band att se och det hanns med ett par timmars paus på campingen varje dag så man inte koagulerade.

Är OK med att betala 130-200kr för mat då det handlar om fyra dagar per år och jag budgeterar för det i festivalbudgeten. Med tanke på att SRF tar ut hyfsad hyra för platsen samt x antal procent på försäljningen så är det nog inte många matvagnar som börjar göra vinst förrän framåt lördagen...
Citera
2026-06-08, 19:34
Medlem
Latrotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Vad för typ av folk är det på denna festival? Vad är medelåldern? Är de flesta där för att supa sig dyngraka eller är det städat?

Är de yngre generationen bättre/sämre?!
Det är fortfarande en ganska hög medelålder och de flesta som är där vill lyssna på musik och jävligt kul oavsett ålder, riktigt dyngraka förekommer, men inte så det stör.

Mitt problem är nog musiken (fel band och tråkiga spelningar eller genrer som jag har svårt för) och att festivalen blivit så kommerciel och innehåller en massa trams. Sen är det inte så billigt heller (t ex 135 kr för en 25cl färdig GT) så det gäller att ha en husvagn nära så man kan fylla på lite.

Jag har nog bara blivit gammal...
Citera
2026-06-08, 19:43
Medlem
Det finns mängder av klipp upplagda på Youtube nu med olika artister från det hela.
Citera
2026-06-08, 19:56
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vem kommer bli snabbast med att skapa en tråd om nästa års Sweden Rock Festival-upplaga?
Citera
2026-06-09, 23:28
Medlem
Tycker det var ganska bra i år, och ett band som imponerade var power metal bandet Majestica, aldrig sett dom live förut, men jävlar vad bra det var, fullt ös och helt knökfullt även fast det var mitt på dagen, kön efter till signeringen var också en av dom längsta jag sett.

Yngwie var någon jag däremot hade ganska höga förväntningar på att se igen, men nja, det var inte alls så bra, såg ut som han var i fyllan, och när han höll på kasta gitarren i golvet i flera minuter så blev det nästan löjligt.
Senast redigerad av C4USE-UNKN0WN 2026-06-09 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in