• 1
  • 2
2025-06-08, 10:27
Medlem
Elon Musk vill starta ett nytt parti med namnet "The American Party".
Tror ni att det blir något, och skulle det ens kunna fungera då Musk inte är
valbar som president?
Citera
2025-06-08, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
valbar som president?

Nej det kommer inte bli något förhoppningsvis. Och inte med han som ledare och grundare. Ett till parti skulle ta röster från både R och D men förmodligen mer ifrån R vilket skulle ge D makten under kommande generationer.
Citera
2025-06-08, 11:00
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Nej det kommer inte bli något förhoppningsvis. Och inte med han som ledare och grundare. Ett till parti skulle ta röster från både R och D men förmodligen mer ifrån R vilket skulle ge D makten under kommande generationer.

Det kommer de göra oavsett, Demokraterna kommer styra säkert 40 år efter Trump, så går det när man låter en idiot styra. Detta är ord från republikaner, inte vad jag tycker, jag behöver inte bry mig.
Citera
2025-06-08, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Det kommer de göra oavsett, Demokraterna kommer styra säkert 40 år efter Trump, så går det när man låter en idiot styra. Detta är ord från republikaner, inte vad jag tycker, jag behöver inte bry mig.

Eller så blir USA enpartistat med demokraterna som diktator. Landet kan ju splittras också. Men då måste nog ett inbördeskrig till. Kina och Ryssland skrattar vid sidan. American Party kommer floppa. Speciellt om Musk blir grundare. Det är inte så många som vill ha med honom att göra.
Citera
2025-06-08, 11:39
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Är verkligen Musk rätt man att starta ett parti och har han tiden för det?
Även om han nu tycks ha 35 timmar på sina dygn då han hinner med att styra alla företag, vara politiker, skaffa drösvis med ungar och dessutom vara en av världens bästa spelare på CS så är jag osäker om han faktiskt hinner med att driva ett parti också.
Citera
2025-06-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Är verkligen Musk rätt man att starta ett parti och har han tiden för det?
Även om han nu tycks ha 35 timmar på sina dygn då han hinner med att styra alla företag, vara politiker, skaffa drösvis med ungar och dessutom vara en av världens bästa spelare på CS så är jag osäker om han faktiskt hinner med att driva ett parti också.

Jag tror inte att Musk är rätt person att vara så aktiv i ett parti, däremot kan han starta och finansiera partiet. Makten i USA handlar till stor del om pengar så det kan fungera.

Men det tar tid att utforma ett partiprogram och etablera en politik, speciellt när massa nya människor strömmar till partiet och alla spretar åt olika håll likt Alexander Bard. Det blir bara pannkaka när ord ska gå till handling och på vägen har man även lyckats att stöta bort nästan alla möjliga väljare för man spretar så mycket att det finns ingen väljare kvar som kan svälja all skiten.
Citera
2025-06-08, 11:52
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
valbar som president?
Nej, på grund av det sistnämnda. Vem skulle bli hans stooge?
Citera
2025-06-08, 11:55
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag tror inte att Musk är rätt person att vara så aktiv i ett parti, däremot kan han starta och finansiera partiet. Makten i USA handlar till stor del om pengar så det kan fungera.

Men det tar tid att utforma ett partiprogram och etablera en politik, speciellt när massa nya människor strömmar till partiet och alla spretar åt olika håll likt Alexander Bard. Det blir bara pannkaka när ord ska gå till handling och på vägen har man även lyckats att stöta bort nästan alla möjliga väljare för man spretar så mycket att det finns ingen väljare kvar som kan svälja all skiten.

Så är det, ska man bli vald i USA ska du antingen ha mycke pengar eller ha många med mycke pengar som tycker det du säger är rätt. Att få med dessa människor är inte enkelt så då är det enklare att vara rik och ta från sitt eget kapital.

Att skriva ett partiprogram är ingen enkel sak, många partier här i landet startar som enfrågepartier, SD, MP och Piratpartiet som ett par exempel. Det funkar inte i USA där man har en president så här blir pengar och kontakter ännu viktigare.
Citera
2025-06-08, 11:56
Medlem
MrDonutss avatar
Gissar på att Trump ligger bakom det här.
Citera
2025-06-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352

Det fetstilta stämmer inte. Makten i USA handlar om att få folkets röster. Och det har Trump visat att man kan få utan att ha störst valkassa eller storstjärnor som Oprah Winfrey eller Beyoncé vid sin sida. Musk kan starta vilket parti han vill. Han är illa omtyckt ute i världen. Kanske flytta till Ryssland ?
Citera
2025-06-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Det fetstilta stämmer inte. Makten i USA handlar om att få folkets röster. Och det har Trump visat att man kan få utan att ha störst valkassa eller storstjärnor som Oprah Winfrey eller Beyoncé vid sin sida. Musk kan starta vilket parti han vill. Han är illa omtyckt ute i världen. Kanske flytta till Ryssland ?
Möjligen hade Trump något mindre valkassa än Harris men han spenderade ändå ofantliga belopp. Vi snackar miljarder dollar så jo, valet handlar om att spendera pengar. Det senaste valet 2024 var för övrigt det dyraste i USAs historia.
Citera
2025-06-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Möjligen hade Trump något mindre valkassa än Harris men han spenderade ändå ofantliga belopp. Vi snackar miljarder dollar så jo, valet handlar om att spendera pengar. Det senaste valet 2024 var för övrigt det dyraste i USAs historia.

Nej det stämmer inte. Trumps rallyn och ta kort med bikers, lastbilsförare och jobba på McDonalds påverkar folk. Inte galor med Beyonce och Taylor Swift. Wallstreet stöttar demokraterna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in