Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Här är Seiji Kojimas bok som utkom i juni 2024, ISBN 978-4-7634-2122-7, var den bra, du som menar dig ha satt dig in i den? Värd 2000 yen?
https://www.hanmoto.com/bd/isbn/9784763421227
Det är förvisso inte helt mot reglerna att i ett manuskript basera sina argument på information som inte publicerats i vetenskaplig mening, som inte är på det språk manuskriptet författats eller ens inkludera information som visar VAR informationen finns tillgänglig (URL, ISBN etc). Bedömningen görs från fall till fall. I det här enskilda fallet brister författaren i SAMTLIGA delar. Mot bakgrund av att pappret i princip baseras helt och hållet på en citering som inte är en studie eller ett publicerat arbete, som inte finns tillgängligt på rätt språk och där man inte berättat var den finns tillgänglig är jag benägen att direkt avvisa med krav på förtydligande. Men det är varken ditt eller mitt problem.
Det intressanta för VÅR diskussion är att Seiji Kojima (Pediatriker, inte Biolog, Fysiker eller Mikrobiolog) författade ett papper (
Increased Age-Adjusted Cancer Mortality After the Third mRNA-Lipid Nanoparticle Vaccine Dose During the COVID-19 Pandemic in Japan) vilket publicerades av Cureus i Juni 2024. Studien visade sig vara en salig soppa av trams och felaktigheter och drogs därför tillbaka. Kort sagt: antivaxxar-patrasket Kojima hade tummat lite på sanningen när han påstod att:
Citat:
However, some excess cancer mortalities were observed in 2021 after mass vaccination with the first and second vaccine doses, and significant excess mortalities were observed for all cancers and some specific types of cancer (including ovarian cancer, leukemia, prostate cancer, lip/oral/pharyngeal cancer, pancreatic cancer, and breast cancer) after mass vaccination with the third dose in 2022.
Problemet var som sagt att allt var lögn. Jag har dessutom redan läxat upp dig tidigare i det specifika fallet. Du var ute och antivaxxar-patraskade redan i Juni 2024, ett par dagar efter att John Campbell gapat och skrikit om studien. Det var i princip samma sak då; du styrker ditt antivaxxar-patraskeri genom att referera till ett skitpapper (Catrillo) som refererar till ett annat skitpapper (Gibo, Kojima et al.) för att styrka sitt antivaxxar-patraskeri. Du kollade i det fallet inte ens om citeringarna stämde. I fallet med Kojimas papper hade det alltså redan dragits tillbaka. Det här påpekade jag för dig redan Juni 2024 men du har ÄNNU inte fattat utan FORTSÄTTER att komma dragandes med skitforskning som inte publicerats alternativt använder Kojima som någon form av bevis. I det här fallet EXAKT SAMMA UPPGIFTER! Nej, din urblåsta lilla antivaxxar-patraskare, bara för att Kojima skriver uppgifterna i en bok och där ljuger och antivaxxar-patraskar om att "cancerfallen har ökat, det är vaxxxiiiiiiiin som orsakar allting" så behöver inte det betyda att det är sant.
Låt mig påminna dig om när du fick brallorna neddragna förra gången.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Att du ideligen hänvisar till trams, lögner och rent skitprat i form av inkorrekta uppgifter och icke substantiella studier som publicerats av låtsas-förlag gör saken minst sagt komisk.
...
Svaret är att Catrillos studie publicerats i en scam-tidsskrift som har NOLL trovärdighet. Ingen granskning utförs. Och de enda som lurats att gå på smörjan är lågintelligenta och outbildade pajaser. Som du. Du är måltavlan för lågkvalitativt skitprat och trams. De vet nämligen att det kryllar av klantskallar med lika låg intelligens som din.
För att dra ned byxorna på dig ännu mer (hur det nu är möjligt) kan vi titta lite på om antalet dödsfall i cancer ökat i Japan. Som du säkert insett vid det här laget har jag kollat det också. Det allra enklaste är att du går in på den officiella websidan och tittar.
https://exdeaths-japan.org/en/graph/weekly_cause/
Nej, det har inte ökat. Allt var baserat på en lögn som enkelt kunnat upptäckas efter att ha kollat den FÖRSTA uppgiften som lämnades. Pinsamt.
Så, då var vi väl klara då. Du skickade ytterligare en samling ogenomtänkt skitprat och lögner i vaccindebatten, stödde dig på trams som du inte förstod eller ens LÄST och tant korrektamund0 drog ned brallorna på dig igen. Eller om det är igen, igen, igen, igen igen igen igen...?
Skall du inte logga ut nu istället för att skämma ut dig själv ännu mer? Jag menar, till och med en treåring är kapabel att debunka dina tragiskt lågintelligenta påhitt. Eller hur var det jag sade i inledningen:
"Att du ideligen hänvisar till trams, lögner och rent skitprat i form av inkorrekta uppgifter och icke substantiella studier som publicerats av låtsas-förlag gör saken minst sagt komisk."
Herregud...
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Hoppsan, pediatriker skrev du, pediatrisk cancer var det, det är därför har är på en sådan institution din pajas. Men du kanske inte visste att det ämnet fanns, clown?
På Cureus står han som "Seiji Kojima, MD, PhD, Professor
Pediatrics • Hematology"
Nej, din dumma gås, han är
Professor på Institutionen för Pediatrik. Hur kan man göra bort sig så så grundligt som du gör hela tiden? Det måste allvarligt vara någon form av genetisk defekt som är orsaken?
Min avsikt var att identifiera Kojima med hans ämnestillhörighet. Det finns nämligen fler Seiji Kojima än en (fyra). Alla verksamma inom olika områden. Om du fortfarande inte vet vem han är föreslår jag en fördjupning, men du verkar inte ens veta att det inte är på Google Scholar man normalt sätt letar reda på uppgifter om registrerade forskare. Om du vet vem han är är ju det jättebra. M
en notera att t.o.m. på Scholar är det enkelt att se att han inte är på någon Institution för Pediatrisk Cancer. Det finns ingen sådan på Nagoya. Herregud, vilken sanslös sopprot du är. Haha...
Citat:
Seiji Kojima
Department of Pediatrics, Nagoya University Graduate School of Medicine
https://scholar.google.com/citations?user=D2SPuZoAAAAJ&hl=en
Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Här är han i
Journal of Clinical Microbiology med "Quantitative analysis of Epstein-Barr virus load by using a real-time PCR assay":
https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=en&user=D2SPuZo AAAAJ&citation_for_view=D2SPuZoAAAAJ:u5HHmVD_uO8C
Och här är han i
Blood, The Journal of the American Society of Hematology med artikeln "EBV-associated T/NK–cell lymphoproliferative diseases in nonimmunocompromised hosts: prospective analysis of 108 cases"
https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=en&user=D2SPuZo AAAAJ&citation_for_view=D2SPuZoAAAAJ:YFjsv_pBGBYC
Blood har Impact Factor 21.1 din lögnaktiga försäljar-nolla.
Jag hittade de artiklarna på Google scholar, du kan testa den sökmotorn så ser du också att han inte bara har skrivit I Cureus. Lycka till! *kram*
Du verkar inte ha riktigt koll på hur indexering av databaser innehållande publikationer funkar. Om du använder Google Scholar är ju det jättebra. Jag använder ett tiotal, i synnerhet när jag tvingas granska skitpapper som publicerats i perferin av något förlag som är så ruttet att de inte indexeras av alla. Och dit hör ju tyvärr mycket av det skit som t.ex. DU läser.
Jag behöver kanske påpeka för antivaxxar-patrasket att i just Seiji Kojimas fall har Google Scholar indexerat 305 papper. Men för oss som har det här som levebröd är det inte speciellt svårt att titta på ett i Kojimas fall mer korrekt index som talar om för oss att han författat 477 papper. Men det fattade inte du för du är en klantig sopprot. Det är fullt möjligt att han författat ytterligare papper som inte JAG hittat, men nu har du i alla fall blivit skolad i de många bristerna i indexering.
https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=7402412209
Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Vilken pajas du är, låtsas att du har kollat upp en forskare, generaliserar lite, halkar runt som Bambi på nyis, "pediatrik", skiter rätt ur röven, "Cureus" blabla. Man ser vad du insinuerar och det är det enda du gör, det finns ingen substans bakom din orddiarré, som vanligt.
Undrar om jag sett ett mer tragiskt exempel på en dålig förlorare. Men det kanske inte är så konstigt att du blir upprörd när du först får brallorna neddragna för att du blåser i antivaxxar-trumpeten och hänvisar till en studie som är då dålig att den t.o.m blir tillbakadragen från ett förlag som anses vara ett av de värsta exemplen på predatory förlag vi har - men sedan refererar till SAMMA data ett år senare utan att komma ihåg hur skolad du blev första gången.
Herregud, vilken förträffligt komisk pajas du är. Skaffa dig en utbildning någon gång, och lär dig för bövelen att läsa den skit du skriker om så slipper du göra bort dig i tid och otid.
Och hur sjukt det än kan låta så står du där med brallorna runt anklarna IGEN, särskilt som det är för exakt samma sak som förra gången. Man häpnar över att någon faktiskt kan vara mer blåst än Aida Reva.