2025-06-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Ok, verkar varit lite kompensation för att nyttja klausulen av artikeln att döma. Dock inte några större summor om en ersättningen på 150 000 euro anses vara en rejäl höjning.

"Det har i många fall även tidigare funnits en avgift för att utnyttja en klausul, men nu vill SHL-klubbarna höja den rejält."

Tack för klargörande! Jag har noll koll på klausuler och ersättningar ska erkännas.
Citera
2025-06-07, 18:09
Medlem
Lakers värvar Gardiner

https://www.vaxjolakers.se/article/obfasxh-4af7d/view
Citera
2025-06-07, 19:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Pågår en komplott mot Färjestad

Här försöker man stärka backsidan som är vårat problem. Men hittills har man jagat efter Lennström, Hägg, Gabriel Carlsson som gått till andra klubbar.

Vi behöver en toppback bredvid AOM
Det verkar som Gabriel Carlsson kanske hamnar i Karlstad trots allt. Kul för er!
Citera
2025-06-07, 20:01
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det verkar som Gabriel Carlsson kanske hamnar i Karlstad trots allt. Kul för er!
Intressant!
Jag måste säga att jag har dålig koll på honom, men det verkar ju vara en spelare vi skulle kunna ha nytta av. I princip allt som kommer in på backplats för oss är väl en uppgradering i dagsläget

Här är även en artikel jag hittade i ämnet: https://hockeynews.se/nyheter/avslojar-vm-back-overens-med-shl-klubb
Citera
2025-06-07, 20:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Intressant!
Jag måste säga att jag har dålig koll på honom, men det verkar ju vara en spelare vi skulle kunna ha nytta av. I princip allt som kommer in på backplats för oss är väl en uppgradering i dagsläget

Här är även en artikel jag hittade i ämnet: https://hockeynews.se/nyheter/avslojar-vm-back-overens-med-shl-klubb
Exakt, det har ju varit backsidan som inte levererat som förväntat, vet ju alla.

Edit: +4 i Zug senaste säsongen är klart godkänt
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-06-07 kl. 20:09.
Citera
2025-06-07, 20:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Måste även säga att MoDo börjar få ihop ett imponerande lag, kanske tom. bättre på många punkter än det de hade i SHL senaste året. Det förvånar mig om de inte går upp direkt igen utan större svårigheter.
Läser i Expressen att Modo har Emil Larsson på G.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-06-07 kl. 20:20.
Citera
2025-06-07, 20:23
Medlem
Molnet88s avatar
Nån som har "premiumtexten" från Expressen ang. förhandstipsen?
Citera
2025-06-07, 20:34
Medlem
Citat:
Måste även säga att MoDo börjar få ihop ett imponerande lag, kanske tom. bättre på många punkter än det de hade i SHL senaste året. Det förvånar mig om de inte går upp direkt igen utan större svårigheter.
Läser i Expressen att Modo har Emil Larsson på G.

MoDo är mediokert lag 25/26 om inte händer överraskningar i silly season.
Citera
2025-06-07, 20:36
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnet88

Har du dåligt underrättelseläge...

Topp 3 lagen enligt Mr Madhawk o Adam Johansson

Frö
Lul
Fär

Bottenstrid
Dif Hv Leksand Örebro
Senast redigerad av perry2 2025-06-07 kl. 20:38.
Citera
2025-06-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molnet88

Bestäm premium och säg upp direkt, kostar inte en spänn!
https://prenumerera.expressen.se/premium/kampanj/expressen-premium-seniordays-3-man-gratis-site/?utm_source=partner&utm_medium=site&utm_content=se niordays&utm_campaign=3MFREE
Citera
2025-06-07, 20:42
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Från VF:
VF-sporten har tidigare avslöjat att Färjestad var överens med Theodor Lennström på ett långtidskontrakt med absolut topplön i SHL, där han plötsligt ändrade sig.

Enligt uppgifter tyder mycket på att man i princip lagt de pengarna rakt av i ett förslag till Gabriel Carlsson och att det blir ett treårskontrakt som den Örebrobördige backen kommer skriva med Färjestad.

Expressen skriver att Carlsson fått träna med Rögle, men att agenten gått ganska hårt på vilken klubb som kan lämna det bästa budet – vilket verkar vara värmlänningarna.

Vad heter Gabriel Carlssons AGENT?

Edit Peter Werner heter agenten
Senast redigerad av perry2 2025-06-07 kl. 20:45.
Citera
2025-06-07, 20:46
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Har du dåligt underrättelseläge...

Topp 3 lagen enligt Mr Madhawk o Adam Johansson

Frö
Lul
Fär

Bottenstrid
Dif Hv Leksand Örebro

Vad har Frölunda gjort då för att segla upp som favorit? Tyckte de var mellanmjölk hela säsongen och rätt svaga framåt.

Dif tror jag inte hamnar i botten, de kan nog fixa play-in.
Leksand är de jag tror ryker, de kan behöva starta om på en lägre nivå.
Det enda man vet är att Bartman har en champagne på kylning inför dagen Leksand åker ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in