2025-06-07, 20:48
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Vad har Frölunda gjort då för att segla upp som favorit? Tyckte de var mellanmjölk hela säsongen och rätt svaga framåt.

Dif tror jag inte hamnar i botten, de kan nog fixa play-in.
Leksand är de jag tror ryker, de kan behöva starta om på en lägre nivå.
Det enda man vet är att Bartman har en champagne på kylning inför dagen Leksand åker ur.

Du förstår.. Frölunda har Sveriges äldsta Lasse Johansson, målvakten som ej håller så långt i något slutspel.
Citera
2025-06-07, 20:50
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Från VF:
VF-sporten har tidigare avslöjat att Färjestad var överens med Theodor Lennström på ett långtidskontrakt med absolut topplön i SHL, där han plötsligt ändrade sig.

Enligt uppgifter tyder mycket på att man i princip lagt de pengarna rakt av i ett förslag till Gabriel Carlsson och att det blir ett treårskontrakt som den Örebrobördige backen kommer skriva med Färjestad.

Expressen skriver att Carlsson fått träna med Rögle, men att agenten gått ganska hårt på vilken klubb som kan lämna det bästa budet – vilket verkar vara värmlänningarna.

Vad heter Gabriel Carlssons AGENT?

Edit Peter Werner heter agenten

Det är nog sportsligt för Carlsson. Man väljer Färjestad om de vill ha en om det står mellan de lagen. Rögle väljer man mest om man vill ha milda vintrar men inte för att vinna guld. Eller om man är en ung talangfull Europeé som vill ha nära hem, som Seider & Kasper.
Citera
2025-06-07, 20:52
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Du förstår.. Frölunda har Sveriges äldsta Lasse Johansson, målvakten som ej håller så långt i något slutspel.

Hade fan hellre haft Lasse än Clara & Legace året som var...
Känns mycket positivare med nuvarande duo.
Citera
2025-06-07, 21:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
MoDo är mediokert lag 25/26 om inte händer överraskningar i silly season.
Varför tycker du det? Rätt många halvfeta värvningar på sistone. Albin Lundin, Kelleher, Fitzgerald, Kyle Topping som återvänder. Tycker nog att deras lag ser starkast ut på pappret tillsammans med SSK.
Citera
2025-06-07, 21:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Från VF:
VF-sporten har tidigare avslöjat att Färjestad var överens med Theodor Lennström på ett långtidskontrakt med absolut topplön i SHL, där han plötsligt ändrade sig.

Enligt uppgifter tyder mycket på att man i princip lagt de pengarna rakt av i ett förslag till Gabriel Carlsson och att det blir ett treårskontrakt som den Örebrobördige backen kommer skriva med Färjestad.

Expressen skriver att Carlsson fått träna med Rögle, men att agenten gått ganska hårt på vilken klubb som kan lämna det bästa budet – vilket verkar vara värmlänningarna.

Vad heter Gabriel Carlssons AGENT?

Edit Peter Werner heter agenten
Var det inte nästan samma sak med Mark Friedman, där Rögle gick segrande ur budgivningen?
Citera
2025-06-07, 21:19
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Varför tycker du det? Rätt många halvfeta värvningar på sistone. Albin Lundin, Kelleher, Fitzgerald, Kyle Topping som återvänder. Tycker nog att deras lag ser starkast ut på pappret tillsammans med SSK.

Vad tror du personligen om HA 25/26?
Jag tror inte det blir en ny final för AIK.
Som alltid hoppas jag på BIK, men varenda år är det nåt lag som är liiite bättre
Löven startade ju fantastiskt innan det blev pannkaka av allting.
Citera
2025-06-07, 21:30
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Vad tror du personligen om HA 25/26?
Jag tror inte det blir en ny final för AIK.
Som alltid hoppas jag på BIK, men varenda år är det nåt lag som är liiite bättre
Löven startade ju fantastiskt innan det blev pannkaka av allting.
Nu i juni, typ kamikazetips? Trist svar, men jag tror som sagt att MoDo har goda chanser att avancera. Stommen i laget är i princip oförändrad, de har samma ledare i båset, osv. Betydelsen av sånt ska inte underskattas. AIK däremot har drabbats rätt hårt redan och blivit av med ett par nyckelspelare. Roger Melin är borta även han. Tippar att de tar sig till kvartsfinal. SSK är garanterat bättre säsongen som kommer.

BIK vågar man ju aldrig räkna ut på förhand. Tappade en rad viktiga pjäser i början men har fyllt på efterhand med likvärdiga ersättare, bl.a. från FBK. Läget är alltså ungefär konstant, och jag tror nog att de kan vara med och utmana igen. Löven är väl lite samma sak, fast man vet med säkerhet att det alltid skiter sig för dem hur mycket pengar de än pumpar in i lagbygget.

Som bubblare vill jag ha med Kalmar HC. Hårt brandskattat men har redan värvat klokt och kostnadseffektivt. Stal Hawel och Westlund från IKO. Tror att det står mellan KHC och IKO i vår igen när det ska fajtas om sjätteplatsen i tabellen.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-06-07 kl. 21:37.
Citera
2025-06-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Det vanligaste är väl NHL. Men ja, jag vet att sådana här klausuler är vanliga. Är som sagt mer intresserad av den ekonomiska aspekten, hur mycket kostar det att köpa ut en spelare via en sådan klausul? Förstår såklart att det varierar mellan fall, men hade varit kul att veta på ett ungefär.

Om det är bra betalt är det nog ofta en vinst för klubben rentav.
Det är nog svårt att bli av med dessa klausuler då det ofta är ett krav från spelaren att få ha med den för att skriva på för klubben.
Citera
2025-06-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Är väl inga SHL-klubbar som har klausuler till Schweiz eller övriga Europa utan att få kompensation? Då är det fel i huvudet på klubbar som skriver sådana avtal. Avtal är avtal! NHL är en annan femma!
Jo dom flesta har ju det för att locka hem fd NHL-spelare mfl.
Citera
2025-06-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Måste även säga att MoDo börjar få ihop ett imponerande lag, kanske tom. bättre på många punkter än det de hade i SHL senaste året. Det förvånar mig om de inte går upp direkt igen utan större svårigheter.
Läser i Expressen att Modo har Emil Larsson på G.
Dom har ju tappat alla sina bästa spelare. Vad har dom ersatt med?
Citera
2025-06-07, 23:28
Medlem
Citat:
Vad har Frölunda gjort då för att segla upp som favorit? Tyckte de var mellanmjölk hela säsongen och rätt svaga framåt.

Dif tror jag inte hamnar i botten, de kan nog fixa play-in.
Leksand är de jag tror ryker, de kan behöva starta om på en lägre nivå.
Det enda man vet är att Bartman har en champagne på kylning inför dagen Leksand åker ur.
Ett par ok spelare fick lämna för Max Lindholm, Teodore Niderbach och Jari Innala (mål och poängkung i slutspelet 2024). 2 17-åringar som var bra förra säsongen som kommer vara ännu bättre i år. Vad vill du vete mera?
Citera
2025-06-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Dom har ju tappat alla sina bästa spelare. Vad har dom ersatt med?
Rundblad är kvar som var näst bästa backen och Olofsson är kvar som andra halvan var bästa forward. Måns Carlsson och Victor Berglund är också väldigt bra förlängningar.

Sedan är det Linus Andersson, Kelleher, Topping, Swetlikoff, Fitzgerald bland forwards.

Backar norska slutspelets MVP i Rönning som faktiskt jagat av SHL-lag. Bengtsson och Persson som båda var i Brynäs.

Målvakter Adam Werner och en av HAs bästa målvakter i form av Olofsson från Almtuna.

MoDo är i dagsläget klara favoriter.

Jag tycker BIK ser bra ut, men de tappade kingen i försvaret, Backe Olsen och flera riktigt bra. De ser framförallt på backsidan och på målvakter något tunnare ut.
AIK har mycket kvar att värva och ingen tränare klar.
SSK landar kanske Zackrisson, Lundin och Ahnelöv. Kanske även Träff från HV. Borde bli bra, men får Andreas Johansson som tränare som inte varit tränare på tio år.
Löven borde bli farliga, men har tappat Fortier och Viksten utan att fylla på ännu. Backarna är bättre balanserade än förra säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in