2025-05-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Leksand har en otrolig grund, serien kanske bästa målvakt i Gidlöf. Otrolig spets i Max Véronneau, Cehlárik tillsammans med bra bas i Östman och Lang.

Tycker personligen Leksands trygga bas är på en annan nivå än Örebro, Malmö, LHC, HV71 och Dif. Lägg till en av Sveriges allra hetaste och spännande tränare i Hedberg. Jag tror Leksand absolut kan komma topp 6, förmodligen placeringarna längre ner 5-6 än i 1-4. Leksand är dock alldeles för bra att hamna på de två sistaplatserna. Lägg till publikstödet som är enormt och att laget kommer kryddas innan seriestart.
SHLs bästa målvakt - 17 matcher och okej siffror.

Otrolig spets - två spelare som var under 30 poäng i fjol.

Sveriges hetaste och spännande tränare - Fick sparken från sitt senaste uppdrag efter att ha tagit ett regerande semifinallag till bottenstrid på några månader och är 52 år gammal.

Mycket ska man höra.

Sen hade det varit hysteriskt kul om HV och LHC harvade i botten i år igen efter att ha penningpressat så som de gjort, men hur många av de två lagens backar går rakt in i Leksands förstapar? 3-4?

Jag är ganska säker på att Leksand får kriga för sin existens, oavsett nyförvärv på väg in.
Citera
2025-05-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan

Sveriges hetaste och spännande tränare - Fick sparken från sitt senaste uppdrag efter att ha tagit ett regerande semifinallag till bottenstrid på några månader och är 52 år gammal.

Mycket ska man höra.

Sen hade det varit hysteriskt kul om HV och LHC harvade i botten i år igen efter att ha penningpressat så som de gjort, men hur många av de två lagens backar går rakt in i Leksands förstapar? 3-4?

Jag är ganska säker på att Leksand får kriga för sin existens, oavsett nyförvärv på väg in.
Framförallt när en av ”spetsvärvningarna” är Michael Lindqvist.
Citera
2025-05-29, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
intressanta värvningar, finns det maxtak hur många utlänningar man får ha eller är det eu icke eu?

-inte ännu men det har lagts fram på förslag från bl.a DIF och Solna att begränsa antalet importer både i SHL men även Ha.
Citera
2025-05-29, 15:40
Medlem
Elvis avatar
Citat:

Mycket ska man höra.

Gidlöf var inte bäst förra året men han var riktigt bra med tanke på sin ringa ålder. I år kommer han ta stora kliv det tvivlat nog INGEN PÅ!

Hedberg gjorde det bra i Mora, han lyfte hela föreningen. I Örebro gjorde han ett bra jobb, tyvärr drabbades Örebro av panik och kastade honom åt vargarna. Han hann aldrig sätta sitt spelsystem i Örebro. I FBK har han fått otroligt mycket kött på benen hur det är att hantera en storklubb som FBK. Det kommer behövas i landets mest folkkära klubb!

Vi har knappast det mest spelskickliga laget, men DÄREMOT har vi ett OTROLIGT HÅRT JOBBANDE LAG! Det är där vår styrka är som jag tror många lag kommer få känna på och gå på NITAR!

HV och LHC kommer ligga i botten med några till lag!
Citera
2025-05-29, 16:34
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Men inte Leksand, de är alldeles för bra helt enkelt.

Du vet Leksand
stabil ordförande
stabil vd
stabil ekonomi

Stabila supp som sitter lugnt i båten ……..
Citera
2025-05-29, 17:08
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Framförallt när en av ”spetsvärvningarna” är Michael Lindqvist.

Vilken bitter ton, nästan så jag tycker det luktar lite avundsjuka. En nystart på karriären utan skador och nya utmaningar och Linkan är en riktigt bra förstärkning för alla lag!
Citera
2025-05-29, 18:02
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Vilken bitter ton, nästan så jag tycker det luktar lite avundsjuka. En nystart på karriären utan skador och nya utmaningar och Linkan är en riktigt bra förstärkning för alla lag!
Jag beundrar verkligen din optimism och orubbliga förtroende för din klubb. Valfri dag under säsongen lät det på Luleås forum som ett lag som snarare var på väg ut ur serien än ett som lite senare skulle leka hem slutspelet avhandlades. Det måste varit klang och jubel på Leksands dito ända in i omgång 52. Att vara supporter i Dalarna måste vara som det bästa drogruset någonsin
Citera
2025-05-29, 18:42
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Leksand har en otrolig grund, serien kanske bästa målvakt i Gidlöf. Otrolig spets i Max Véronneau, Cehlárik tillsammans med bra bas i Östman och Lang.

Tycker personligen Leksands trygga bas är på en annan nivå än Örebro, Malmö, LHC, HV71 och Dif. Lägg till en av Sveriges allra hetaste och spännande tränare i Hedberg. Jag tror Leksand absolut kan komma topp 6, förmodligen placeringarna längre ner 5-6 än i 1-4. Leksand är dock alldeles för bra att hamna på de två sistaplatserna. Lägg till publikstödet som är enormt och att laget kommer kryddas innan seriestart.

Tycker du Leksands backsida ser bra ut?
Citera
2025-05-29, 18:58
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Tycker du Leksands backsida ser bra ut?

Vi har en ok backuppsättning, sedan kan det komma in mer och att den inte är satt riktigt. Men visst, den håller knappast för topp 4.

Finns betydligt sämre backuppsättningar i SHL än vår.

Märks att Leksand är en klubb som berör!
Senast redigerad av Elvi 2025-05-29 kl. 19:41.
Citera
2025-05-29, 20:07
Medlem
perry2s avatar
Robert Hägg från NHL enligt kvällspressen

Killen har spelat 7 NHL-matcher sista 2 säsongerna. Resten i AHL

Gillar ej killen sen han förstörde för juniorkronorna i J VM i Sverige

https://www.expressen.se/sport/hockey/syndabocken-hagg-bjod-pa-ny-blunder/
Citera
2025-05-29, 23:09
Medlem
Citat:
Han har alltså spelat så gott som alla matcher de senaste tre åren, så den skadefria fasen av karriären har pågått i 3 år.

Och nej, jag håller inte på Färjestad, så jag är helt objektiv i det här fallet, till skillnad från dig.
Citera
2025-05-30, 12:16
Medlem
Elvis avatar
Ryktas att Mikael Lindqvist kommer presenteras inom kort. Helvete vad bra det känns!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in