Citat:
Ursprungligen postat av
fakbab
Applåder för det! Det är aldrig för sent att försöka förbättra hälsa och välmående. Här kan man faktiskt säga att ett PEth-värde över 0,3 kan vara en viktig väckarklocka för vissa, ett bra tillfälle att fundera kring alkoholvanor och hälsa rent allmänt. Man bör ta det så snarare än att bli en kränkt rättshaverist.
Vi har definitionen en "vit månad" denna har uppstått innan PEth kom till världen. Har hört vänner nämnt man kör en vit månad, har aldrig själv riktigt förstått eller ens brytt mig, kan inte säga alkohol påverka mig negativt.
Men jag vet heller inte skillnaden vad dom snackar om, nu har jag en chans o testa.
Vet om vissa vänner klara inte av o sluta snusa, spelar ingen roll hur många försök dom testat, inte ens tiden dom hållit upp, dom fortsätter, medans vissa slutar rakt av, har även en polare som är säljare för skruf, han bruka ha med sig en coop kasse med olika snus, bara plocka det man vill ha, har själv rökt, men lyckades sluta o har aldrig titta tillbaka, testat polarens olika snus, men nej, mår bara illa.
Mycket hänger på sin karaktär, vissa har helt enkelt en sämre sådan, dessa som oftast slutar upp som rättshaverister, man har inte karaktär att hitta andra vägar/sätt. man kan inte heller bestämma över sina egna behov, som omöjligt o sluta snusa, kan inte ta en vit månad fast man ska in på blodprov o mår skit, som dessutom många berätta i media, man sökt hjälp för sitt mående.
Men om doktor påpekar du kan dra ner på alkoholen en stund, se om du mår bättre, det ska gå under förmynderi, ingen jävel ska berätta vad du får dricka eller inte.
Men detta har även jag insett, jag är inne i PEth cirkusen istället för att tycka synd om mig själv, kan jag välja o utnyttja läget, som jag berätta med enskilt företag, blodprov menas jag sökt upp läkare för en sjukdom, menas även jag sjukskriver mig, dels egenföretagare räknas även helgen som arbetat tid, går jag in en fredag o tar resten av dagen ledigt sjuk skriver jag mig över helgen, lägger jag in innan kl 12 räknas fredagen som karensdag o jag får betalat för lör-sön., dels det är inte jag som vill in, det är läkaren som ringer jag ska komma in, dvs staten, lika o passa på ta betalat via sjukpenningen när staten kallar, annars kan jag bli tvingad via TS o lämna blodprov.