Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det är bara en fråga om semantik. I slutändan legitimerar du maktmissbruk genom att foga dig och inte invända. Om alla gör så blir det fritt fram för maktmissbruk. Då kanske PEth-testerna fortsätter… Vi får se vad som händer. Resten av ditt inlägg anser jag vara OT så det bemöter jag inte.
Följer vad jag läser, TS går ut med beroende, man ska inte ha begär efter alkohol.
Visst jag kan erkänna, en öl hade varit grymt gott idag, eller ett glas vin spec när det är några veckor sedan jag tog öl/vin, jag älskar goda viner, läsa allt jag gillar hos vissa viner, även beställa hem några flaskor om dessa inte finns på bolaget.
Men jag vill även bevisa för mig själv att jag inte behöver dricka öl/vin, tre veckor är inte lång tid o utgör inte om jag har ett beroende eller inte, vill testa lite längre, dels är det ett bra tillfälle i livet att göra detta, som blodtrycket, träning, kost, vet jag brukar inte träna dagen efter, blir mer slappande osv.
Har aldrig gjort detta i mitt liv, kanske omedvetet att det varit perioder utan öl, detta är första gången jag gör det medvetet, tar dessa tre månader enbart för att bevisa för mig själv, skulle inte peth dykt upp hade jag med sannolikhet inte valt det nu. Invända gör jag genom att jag snackar med läkare, nu har dom dessutom börja ringa upp mig, jag invänder mycket mer verksamt än du gör.