2025-06-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marianne79
Apropå att få ut en extra dos. Jag lyckades att få ut en femte dos i fredags men det ser fortfarande ut som att det är vätska kvar i pennan. Typ en dos till. Men det går inte att ”tvångsvrida” en gång till va,
Du kan göra så här också. https://www.reddit.com/r/MenOnThePen/comments/1ilj2ci/the_disposal_of_leftover_liquid_from_the_kwikpen/?share_id=scGE7qEP1Jru0oA9BhlBh
Citera
2025-06-02, 00:58
Medlem
Hej!
Tog min första Moujarodos idag 1 juni 2025.

2018 slutade jag röka och gick snabbt upp 7 kilo.
2020 fick jag en bihåleinflammation som inte ville ge med sig och fick kortisontabletter i en månad. Gick upp ytterligare 5 kilo.
2021 fick jag inflammation i sköldkörteln (Graves) och fick tyreostatika i 1,5 år och gick upp ytterligare 7 kilo.
Jag börjar nu idag med en vikt på 97,2 och är 172 cm lång.
Tog min första spruta kl 11.00 och inga symptom ännu bara lite mer törstig än vanligt.
Önska mig lycka till 🙏🏼
Citera
2025-06-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Hej!
Tog min första Moujarodos idag 1 juni 2025.

2018 slutade jag röka och gick snabbt upp 7 kilo.
2020 fick jag en bihåleinflammation som inte ville ge med sig och fick kortisontabletter i en månad. Gick upp ytterligare 5 kilo.
2021 fick jag inflammation i sköldkörteln (Graves) och fick tyreostatika i 1,5 år och gick upp ytterligare 7 kilo.
Jag börjar nu idag med en vikt på 97,2 och är 172 cm lång.
Tog min första spruta kl 11.00 och inga symptom ännu bara lite mer törstig än vanligt.
Önska mig lycka till 🙏🏼
Lycka till och drick mycket vätska bara. Kör på 2.5mg sålänge den funkar innan du höjer dosen.
Jag kör 5mg efter ett par månader.
Citera
2025-06-02, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Lycka till och drick mycket vätska bara. Kör på 2.5mg sålänge den funkar innan du höjer dosen.
Jag kör 5mg efter ett par månader.
Tack! Ja, det ska jag göra. Nu har det gått drygt ett dygn sedan jag tog första dosen i låret och jag känner ingenting ännu. Ska tillbaka till VC och väga in mig den 18/6 och är jag nöjd så fortsätter jag med 2.5mg. Har inte bråttom bara det går neråt så sakteliga.
Citera
2025-06-06, 22:51
Medlem
Hur förvarar ni detta läkemedel? Är det okej att ha den i kylen hela tiden tills det är dags för en dos, och sedan tillbaka in i kylen? Mounjaro/tirzepatid håller väl längre när det är mellan 4-8 grader eller något sånt.
Citera
2025-06-07, 08:16
Medlem
japp ha den i kylen!
Vissa brukar ta ut den någon timme innan sprutan tas bara för att den inte ska vara kall, men jag brukar ta ut den direkt innan jag ska ta den och jag känner inte av att den är kall när man tar den.

Citat:
Ursprungligen postat av Gskdhshs
Hur förvarar ni detta läkemedel? Är det okej att ha den i kylen hela tiden tills det är dags för en dos, och sedan tillbaka in i kylen? Mounjaro/tirzepatid håller väl längre när det är mellan 4-8 grader eller något sånt.
Citera
2025-06-07, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe12
japp ha den i kylen!
Vissa brukar ta ut den någon timme innan sprutan tas bara för att den inte ska vara kall, men jag brukar ta ut den direkt innan jag ska ta den och jag känner inte av att den är kall när man tar den.

Okej, efter man tagit den så är det okej att lägga tillbaka den i kylen då? Att den går från rumstemperatur till kyl igen?
Citera
2025-06-07, 09:00
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMemberNewName
Lite mer än en månad har gått sen min senaste uppdatering.
Passerade under 100 kg för ungefär 15 dagar sen. Nu står vågen på 97 kilo, så det tickar på som det ska. Är ff otroligt lat när det gäller att gå till GYM tyvärr. Men jag försöker hålla igång med sit ups, armhävningar och mina dagliga promenader. Sömn och kost och vatten prioriteras så klart. Många glömmer bort/slarvar med de bitarna. Gör inte det är mitt råd!

Jag har en förhoppning att nå mitt inofficiella viktmål till midsommar, och att börja sänka mitt mounjaro-intag efter semestern i sommar för att förhoppningsvis vara utan den helt innan jag firar jul. Så planen är att från augusti gå ner till 7.5 och vara där i 5 veckor för att sedan köra 5-nivån i minst lika lång tid, och sedan 2.5 lika länge, och sedan sista nivån blir 1.75 fram tills jul. Känner jag att den här planen funkar och vågen inte börjar gå norröver igen så tror jag att jag borde greja det själv lagom tills paketen ska öppnas på julafton.

97 kilo för nästan en månad sedan.
Idag visar den 91.5 kg och jag känner att jag kan börja min nedtrappningsplan av mounjaro.
Senast redigerad av OldMemberNewName 2025-06-07 kl. 09:11.
Citera
2025-06-07, 10:24
Medlem
Citat:
3-5 grader är optimalt.
Citera
2025-06-09, 11:37
Medlem
Ja asså de går ju fort å ta sprutan!
Kör på

Citat:
Okej, efter man tagit den så är det okej att lägga tillbaka den i kylen då? Att den går från rumstemperatur till kyl igen?
Citera
2025-06-09, 20:34
Medlem
Intressant artikel i GP om Mounjaro och jakten på dom dyrbara extra dropparna.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/patienter-bryter-sonder-sprutor-med-omtalad-fetma-medicin.0a11a3ca-ed1e-4a6b-b80a-9590b07f4e12
Citera
2025-06-09, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Intressant artikel i GP om Mounjaro och jakten på dom dyrbara extra dropparna.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/patienter-bryter-sonder-sprutor-med-omtalad-fetma-medicin.0a11a3ca-ed1e-4a6b-b80a-9590b07f4e12

Låst artikel. Du råkar inte ha några intressanta citat ur den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in