2025-06-06, 10:20
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Haha! Det där kan du ju inte ens tro på själv! Eller är du verkligen så blåst att du tror att folk följer och visar sympati för något de ogillar?! Herregud, sluta bjud på lyteskomik!
Men hela idén bygger på att folk får känna sig lite ”duktiga” och peka fingret bort ifrån deras egna kanske inte helt perfekta liv, innerst inne förstår även dessa att Dumpen inte är nogräknad när det gäller vilka de hänger ut. Det förstår ju du också antar jag.

Men jag är tacksam att ni, med era befängda och uråldriga åsikter, är kvar i tråden så att det blir lite kul.
Citera
2025-06-06, 12:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är möjligt, men det omvända är möjligt också. Och utan att ha utrett det så bör man inte uttala sig och hävda att det är ett övergrepp som gjort man hamnat på SIS.

Den frustrerande miljön på SIS kan göra att de söker för att döva sitt mående, och när det inte hjälper så ses suicid som en möjlighet.

Kan vara så att ett övergrepp gjort att denne tagit livet av sig. Men detta är inte absolut som Dumpen hävdar. Mindre troligt enligt mig. Även barn kan njuta av sex och må bättre av det såsom en vuxen. Men absolut kan en skada ske, men knappast i alla barn.

Vad talar för att ett barn som blivit utsatt för ett övergrepp placeras på ett SIS-hem?
Är det inte vård och terapi som gäller?
Citera
2025-06-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Vad talar för att ett barn som blivit utsatt för ett övergrepp placeras på ett SIS-hem?
Är det inte vård och terapi som gäller?

Sjukvården bedriver ingen traumabehandling tyvärr

Du kan i bästa fall få ett fåtal terapibehandlingar om du har riktig tur men verkligen inte tillräckligt för att behandla traumatiska händelser

Antagligen anser man att SIS-hem kan vara ett alternativ när ingen behandling kan ges
Citera
2025-06-06, 16:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87

Du kan i bästa fall få ett fåtal terapibehandlingar om du har riktig tur men verkligen inte tillräckligt för att behandla traumatiska händelser

Antagligen anser man att SIS-hem kan vara ett alternativ när ingen behandling kan ges

Dumpentrams. Självklart får man hjälp genom sjukvården. Vad skulle ett SIS-hem kunna bidra med som inte sjukvården kan?
Citera
2025-06-06, 17:22
Medlem
Citat:

Vad sysslar Barn & Ungdomspsykiatriska Traumaenheten med då? Du verkar så påläst berätta gärna vad Traumaenheten egentligen gör.
Citera
2025-06-06, 17:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Vad sysslar Barn & Ungdomspsykiatriska Traumaenheten med då? Du verkar så påläst berätta gärna vad Traumaenheten egentligen gör.

Varken politiker ,polisen eller sjukvården gör någonting alls. Det är bara dumpen som gör något och nu tydligen även SIS-hem. OMG!
Citera
2025-06-06, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Dumpentrams. Självklart får man hjälp genom sjukvården. Vad skulle ett SIS-hem kunna bidra med som inte sjukvården kan?

Jag har själv fått förklarat för mig från en överläkare på psykiatrin attpå den avdelning han jobbar på så har dom 2500 patienter varav 500 utav dom är i behov av behandling

Dom har 3 psykologer på hela avdelningen och som i huvudsak sysslar med att utreda diagnoser och har ingen möjlighet att behandla någon

Jag har ytterst svårt att se att situationen skulle vara mycket bättre inom barn och ungdomspsykiatrin
Citera
2025-06-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren

Jag vet inte vilka resurser dom har men med tanke på att psykiatrin på andra områden är väldigt underfinansierad så kan jag inte se att situationen skulle vara på annat sätt även inom den enheten

Men jag skulle bli jätteglad om jag skulle ha fel
Citera
2025-06-06, 18:14
Avstängd
Citat:
Jag har själv fått förklarat för mig från en överläkare på psykiatrin attpå den avdelning han jobbar på så har dom 2500 patienter varav 500 utav dom är i behov av behandling

Dom har 3 psykologer på hela avdelningen och som i huvudsak sysslar med att utreda diagnoser och har ingen möjlighet att behandla någon

Jag har ytterst svårt att se att situationen skulle vara mycket bättre inom barn och ungdomspsykiatrin

Tramsexempel och svårt att se som vanligt. Hört talas om BUP?? Finns även hjälp inom vanliga sjukvården.
Senast redigerad av Takanashi 2025-06-06 kl. 18:29.
Citera
2025-06-06, 18:20
Avstängd
Citat:
Jag vet inte vilka resurser dom har men med tanke på att psykiatrin på andra områden är väldigt underfinansierad så kan jag inte se att situationen skulle vara på annat sätt även inom den enheten

Din förljugna dumpenpropaganda luktar lång väg.Vad kan ett SIS-hem bidra med???
Sen förstår jag att det är underfinansierat eftersom det är miljoner fjortisar som blivit våldtagna enligt dig och dumpen. I relation till detta är vården naturligtvis underbemannad, men är verkligen ett SIS-hem ett bra alternativ eller är det bara rent "skitsnack" att vederbörande blivit placerad på ett SIS-hem pga sexuellt övergrepp och inte av någon annan anledning?
Citera
2025-06-06, 18:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Och Dumpen skapar med de många anhöriga ännu mer brist. Och gör att de som behövde vård innan inte kan få denna. Kan vara bättre att ge gåvorna till vården i stället för Dumpen.
Citera
2025-06-06, 18:54
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag reagerade likadant. Det är fiskaren som gromar den senaste. Hon vill bli av med oskulden. Det här är så orealistiskt, ingen 14-åring skulle hålla på såhär. Ja Hyckleri, Swishen måste in. En kvinna på Dumpen facebook reagerade i kommentarerna och skrev samma sak som du/jag.
Fast att locka med att de vill bli av oskulden är inte unikt, har sett många dumpar där så står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in