2025-05-25, 20:11
Medlem
IvanDF3s avatar
PASS#2: KOMPLETTERING

Inte världens roligaste pass i form av Abs/Vader/Biceps men I did it. Och det är skönt, nästan roligt. Efteråt, om inte annat. I dag fick biceps framför allt duktigt med stryk i Scott Curl med EZ-stång där det blev maj/juni månads favorit: Pyramid + dropset.

Övningar
1) Abdominal crunches: 5 x 15 reps
2) Vadpress: 4 x 20 reps
3) Scott Curl med EZ-stång, samtliga set med 8 reps utom i de två sista: 20 kg, 30 kg, 40 kg, 50 kg, 40 kg, 35 kg, 30 kg, 25 kg, 20 kg x 17 reps och 15 kg x 29 repetitioner
4) Abdominal crunches: 5 x 15 reps
5) Vadpress: 4 x 20 reps
6) Enhands cable curls: 4 x 15 reps

Nu blir det ett jädra lass till middag: 275 gram ryggbiff, 400 gram klyftpotatis och 300 gram ostgratinerad broccoli med beasås!

Kör hårt! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF3 2025-05-25 kl. 20:13.
Citera
2025-05-26, 09:13
Medlem
IvanDF3s avatar
MÅNDAG OCH PECS

Jag var på gymet 05.30 och körde ett effektivt bröstpass. Varav jag inkluderade min nya tradition med pyramid + dropset. I det här fallet i sittande pressar (incline) med fria vikter.

Övningar
Sittande pressar (6-8 reps): 30 kg, 60 kg, 90 kg, 100 kg, 110 kg, 120 kg, 110 kg, 90 kg, 80 kg samt 70 kg (9 reps). Minimalt med vila mellan seten utan mer Pang!-Pang!-Pang!-Pang!
Pec deck: 105-135 kg x 4 set
Sittande maskinpressar (också incline) med viktmagasin: 4 x 8-10 reps (som mest 120 kg)

I dag blir det tidig lunch i form av Nasi Goreng på fläskfärs (och vitkål, ris och ägg). Till middag ugnsskyckling (Lidls för 42 kr är fantastiskt bra) med ostgratinerad broccoli. Mellanmål i form av proteinshakes och lättkvarg.

Sannolikt blir det ett kompetterande pecs/triceps/abs-pass i eftermiddag.

Kör hårt! // Ivan

Citera
2025-05-27, 12:44
Medlem
IvanDF3s avatar
TRICDAG...ELLER I ALLA FALL TRICEPSMORGON!

I morse hade jag tänkt träna abs och triceps. Men det sprack eftersom abs-maskinen var konstant upptagen. Jag är dessvärre hänvisad till en, enda maskin pga min ryggskada. Men, det var inte hela världen. Nu fick jag istället mosa mina triccar och jävlar som de fick stryk. I 53 minuter(!). Jag vet inte riktigt vad som hände. För jag kör i regelö extremt effektiva och korta pass och utan prepp i kroppen, brukar tex mina ryggpass sällan landa på över 40 min utan snittar kring 34-36 minuter.

Fast jag känner igen mönstret. Med ass i systemet, förhöjs inte bara styrkan utan också uthålligheten och ens mojo. Den här sjunde växeln jag brukar prata om, gör att 53 minuter snarare upplevs som 33 minuter.

Övningar
1) Smal bänkpress: 8 set x 10-12 reps varav jag skulle säga att 5-6 set på 70-80 kg utgjorde arbetsset
2) Cable pressar, sittandes på bänk med rakrygg, vänd mot crossen, kabeln från nedersta trissan: 5 x 12
3) Triceps pushdowns med kort, vinklad stång: 5 x 10
4) Skull crushers: 4 set med 40 kg som tyngst (ska toppa på 45 kg nästa gång)
5) Pressar över huvudet: 10 set x 8-12 reps; i pyramid + dropset utan vila mellan seten

Dagens kost
Intaget i dag ska enligt plan landa på 2100 kcal men jag är så galet hungrig för tillfället att det sannolikt blir lite mer. Nu droppar jag i vikt så jag känner att det är inte bara är ok utan mer än ok. För min kropp fortsätter att skrika efter byggstenar. Jag äter inget onödigt. Framför allt är det proteinintaget som just nu tenderar att gå upp.

Maten i dag består av proteinpulver, ägg, blandfärs, fläskkött och lättkvarg samt ris, vitkål, potatis, havregryn, banan och jordgubbar. Lite extra fett från olivolja och bearnaisesås.

Ett andra pass senare i em eller i kväll?
Ja, jag tror att det blir det. Ta igen det faktum att jag inte kunde köra mage i morse och passa på att ge mina biceps en VIP-behandling.

Kurstatus
Jag mår som en prins! Inga sides, allt rullar på. Spegelbilden kikar tillbaka på mig allt torrare och visar lite fler detaljer för varje ny dag.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2025-05-27, 16:10
Medlem
IvanDF3s avatar
🎂140 000 VISNINGAR🎂

Helt otroligt. Etthundrafyrtiotusen visningar. Stort tack till alla er som tar er tid att läsa mina uppdateringar och ibland små betraktelser och fungeringar, tack!

//Ivan
Citera
2025-05-27, 17:49
Medlem
IvanDF3s avatar
NEJ, DET BLIR INTE ETT ANDRA PASS I DAG

Jag tänkte fel tidigare i dag. Insåg att jag körde biceps i förrgår. Fick för mig att det var i fredags eller lördags. Nu känner jag mig visserligen fräsch i biccarna men jag är mån om att vara snäll mot mina armbågsleder, speciellt den ena. I morgon bitti står ben, röv och vader på schemat. För nu ska jag mer systematiskt börja träna dem två gånger i veckan.

Det blir istället en tidig(are) middag. Till skillnad från när jag kör ett pass sen eftermiddag eller tidigt kväll. Jag fortsätter vara exceptionellt hungrig. Den här aptiten är inte likt mig. Men så länge jag fortsätter droppa i vikt är det en smaskig bonus.

Ni andra får kört ett hårt kvällspass i mitt ställe! // Ivan
Citera
2025-05-28, 06:35
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
🎂140 000 VISNINGAR🎂

Helt otroligt. Etthundrafyrtiotusen visningar. Stort tack till alla er som tar er tid att läsa mina uppdateringar och ibland små betraktelser och fungeringar, tack!

//Ivan
Grattis till så många visningar men det förstår jag både rolig och informativ läsning
Citera
2025-05-28, 11:44
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Grattis till så många visningar men det förstår jag både rolig och informativ läsning

Tack x 2 kompis!!
Citera
2025-05-28, 11:50
Medlem
IvanDF3s avatar
VILODAG

I går kväll var jag så jäkla ON att jag planerade att köra ett gryningspass för ben och sedan återvända till gymet 8 timmar senare för att bränna av 20-25 set för ryggen. Men istället vaknade jag helt OFF. Hungrig men låg på energi och med ett mojo nere på noll. Vid det här laget har jag lärt mig att det är min kropp som berättar att den behöver en dags vila och lite extra kalorier (och sömn). Så i dag blir det helt viktlöst. Men jag ska ändå få ihop +10 000 steg.

Jag var galet protein- och fettsuktande så lunchen fick bli en stadig hamburgare på 250 gram blandfärs, bacon, lök och tomat, cheddarost och en redig klick majonnäs + amerikansk senap och ketchup.

Nu ska jag göra något ovanligt: Vila en trekvart, en timme. Jag har turen att tajma in min OFF-dag med att en ovanligt lugn jobbdag. Vem vet, min energi och mojo kanske repar sig så pass att det blir i alla fall ett pass i dag. Men känner jag mig det allra minsta i behov av fortsatt vila, blir det så.

Ni andra får kört ett hårt kvällspass i mitt ställe! // Ivan
Citera
2025-05-29, 11:27
Medlem
IvanDF3s avatar
PECS & LÅGKOLHYDRATSDAG

Jag kom precis hem från ett tungt, skönt bröstpass. I och med att alla är lediga i dag, var det snudd på obehagligt mycket folk och inte helt lätt att planera och genomföra passet. Men det gick. Rent av otippat bra, måste jag säga.

Övningar
1) Sittande flyes i cable cross, trissorna nere vid golvet, händerna upp mot taket: 5 x 15-20 reps
2) Sittande pressar i maskin med fria vikter med 6-8 reps: 60 kg, 80, 90, 100 90, 80, 70, 60 & 50 kg
3) Pec deck: 6 x 10 tunga reps
4) Snedbänk 45° i Smith-maskinen: 4 x 8-10 reps

D-Day: V for Victory eller nederlag?
I morgon är det Dagen D. Eller med andra ord: Dags att ställa sig på vågen och konstatera veckans vikt och om det är seger eller bitter förlust. Så i dag blev det havregryn till frukost (i en skål med vaniljprotte och frysta jordgubbar) innan passet och till middag ska jag steka skivor av aubergine till kycklingen. Mitt (ca) energiintag så här dagen före doparedagen ser ut så här...

Kalorier: 2200
Protein: 210 gram
Kolhydrater: 75 gram
Fett: 110 gram

Status på kuren bestående av Cutmix Ripo samt extra Testo C och Mast E
Jag mår förträffligt. Inga som helst sides. Har jag tur kanske jag slipper de helt sinnessjuka Tren-svettningarna den här gången.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2025-05-29, 21:11
Medlem
IvanDF3s avatar
KVÄLLSPASS FÖR RYGG & BICEPS

Jag kände mig loj på vägen till gymet. Fast inte loj som i när kroppen behöver en vilodag. Utan så där som får 98 av 100 människor att hoppa över passet med någon dussinursäkt. Jag visste att jag skulle tända till väl inne bland vikterna. Och det var exakt vad som hände. Använde mig av relativt få övningar men maxade ut dessa desto mer och passet tog drygt en trekvart.

Övningar
1) Low row i maskin med fria vikter: 50 kg x 8, 80x8, 100x8, 120x8, 120x6, 130x6, 140x5, 120x6, 110x8, 100x11, 90x16 samt 80 kg x 17 reps
2) Pulldowns med fria vikter: 4 x 8 reps (körde relativt lätt; 120 kg)
3) Enhands cable curls med handens startposition bakom ryggen: 4 x 20 reps
4) Scott Curl i maskin: 9 x 10 reps

Ett bra pass, varken mer eller mindre. I morgon bitti väntar ben, röv och vader. Nu väntar 250 gram lättkvarg med 150 gram frysta jordgubbar, flytande sötningsmedel och några droppar Dr Oetkers vaniljarom. Jag köper ICA Basics lättkvarg. Överlägset mest kvarg för pengarna. Neutral smak men adderar man till sötningsmedel och vaniljarom smakar det precis som Lindahls (mycket dyrare) vaniljkvarg.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2025-05-30, 14:54
Medlem
IvanDF3s avatar
KILON FÖR BENEN, OLJOR FÖR SKINKAN

Eller med andra ord: Jag satte 2 ml av MediaPharmas oljor efter att jag klarat av ett gryningspass för ben, vader och röv. Ett frustrerande pass. Eftersom mitt krånglande knä smärtade ovanligt mycket. Fick strippa benpressen rejält på vikter. Jag var nere på ynka 150 kg innan jag kunde genomföra 6 x 8 reps utan att jag kände att jag riskerade att förvärrade det hela. Bensparken blev också lidande medan vadpress, lårcurl och rövmaskinen gick bra. Men oavsett blev det färre set än normalt. Eftersom jag inte vill riskera att det blir värre.

Övningar
1) Benpress: 6 x 8 reps (ska egentligen köras två gånger)
2) Vadpress: 4 x 20 reps (ska egentligen köras två gånger)
3) Sittande lårcurls: 6 x 10 reps
4) Rövmaskin: 4 x 30 reps på maxvikten (ska egentligen köras två gånger)
5) Benspark: 6 x 10 reps

Jag kommer återvända nu i eftermiddag för att pulvrisera mina axlar. Då ska jag gå all in. Återerövra morgonens uteblivna mojo- och T(ren)erminator-effektivitet. Ja jävlar vad smisk de ska få

250 mg Cutmix Ripo och 100 mg Testo C samt 100 mg Mast E
Jag kom att älska Apoteksh.....s Susta och Npp. Nu känner jag mig nästan otrogen. För jag älskar även deras Cutmix Ripo. It's true love och jag, jag är bigamist (and proud of it)!

Kör hårt! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF3 2025-05-30 kl. 15:01.
Citera
2025-05-30, 17:58
Medlem
IvanDF3s avatar
DELTS! DELTS! DELTS!

Ni som läst min rapport vet att jag har fokus på baksida axlar (alltid) och utsida (speciellt det här året). Vilket gör att tunga pressar har fått stryka på foten till förmån för maskiner som riktar in sig på mellersta och rear delts. Men inte i dag. I dag blev det precis tvärtom. Det var istället de här övningar som nollades och istället kom nära på 40 minuter att helt handla om tunga maskinpressar med fria vikter, shrugs och sittande militärpressar i Smith-maskinen.

Övningar
1) Sittande pressar i maskin med fria vikter: 40 kg x 15, 60x12, 80x10, 90x8, 100x6, 110x6, 120x6, 130x4 samt 140 kg x 4 reps
2) Shrugs: 6 x 80 kg
3) Sittande militärpressar i Smithen: 30 kg x 15, 50x12, 60x10, 70x8, 80x4 samt 90 kg x 4 reps

Nu blir middag i XL-format i form av grillad fläskkarré, 600 gram klyftpotatis med rosmarin och vitlök, ostgratinerade tomater och en chilibearnaisesås. Om jag inte senare lider av total matkoma under resten av kvällen så ska jag chippa in en uppdatering om deffen/dieten (vägde in i morse).

Oavsett: Kör hårt! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF3 2025-05-30 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in