Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Du visar en ganska naiv och förvirrad syn på reglerna. Ditt synsätt riskerar dessutom att gå ut över din egen hälsa. Du behöver lära dig att förstå att myndigheter och läkare inte får agera egenmäktigt. Det finns lagar och regler (som du uppenbarligen inte känner till) att förhålla sig till och evidensen kring PEth är så svag att Transportstyrelsens agerande saknar legitimitet. Det här är ett samhällsproblem som måste lösas på politisk nivå och de som har gjort fel behöver ställas till svars.
Det är viktigt att allmänheten och medierna ställer krav på politikerna att lösa problemet.
Tror du har lite för mycket övertro på sjukvården, lite det jag bevisa med nekande till provtagning, beställning utför dagen efter påsk, jag kommer inte, läkare ringer även hon visar det är ingen panik med provtagning, kom in dagen innan midsommar, dvs någon månad hit o dit spelar ingen större roll.
Sedan kan jag likväl haft högt blodtryck närmsta 5-10 åren innan utan att jag ens vetat om det själv, nu har jag dessutom blodförtunnande o medicin som hjälp, där inte ens apotek är så noga, vi har inte det du har fått recept på men vi har likande det duger lika bra.
En läkare kan aldrig fastställa en säker o sanningsenlig diagnos, du kan lika gärna fråga en annan läkare 10 min efter o få en annan diagnos. detta hände mig innan en flytt från Umeå till Uppsala, Umeåläkaren gav en diagnos, följer upp i Uppsala där läkaren, men vem har gett dig denna diagnos?. läkaren i Umeå! den stämmer inte alls, du har fått fel medicin, inte undra på om det inte fungera, nu får du rätt.
Evedens har på så sätt ingen betydelse, PEth har funnits såpas länge, annars gäller även person intervju lika gott, patienten håller tillbaka och underskatta oftast sin konsumtion, likt jag gjort trots min öppenhet, nämnde inte 6-8 st 50cl öl på en kväll, mer 4-5 33cl öl på en kväll.
Läkaren gör sin egna uppskattning, har i beräkning jag håller ner min konsumtion som dom flesta gör.
Enbart via detta ger det läkaren rätt att anmäla in till TS, dvs läkaren behöver inte ha PEth test för en anmälan, det räcker med intervju med patienten, och det är den vagaste formen av dom alla, vi ska vara glad vi har PEth att stödja oss på.