2025-06-06, 06:29
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Jo fast det gäller samtidigt att få en stämpel av trogen på sig !

Lite likt Samir , Maria, Martin...dom 3 är ju trogna i allas ögon !

Varför då ?

Jo för dom så brutalt attackerar en förrädare
Jo fast samtidigt är det lite av ett ”level 1” tänkande över en sådan strategi. Efterhand som säsongerna går tror jag att mer och mer avancerade strategier kommer att användas men också misstänkliggöras.

Det skulle ju vara ganska lätt för en sådan som Henrik att i så fall säga något i stil med ”vi har ju så otroligt lite att gå på här och man famlar lite i mörkret. Hur kan Sara då ha varit så säker när vi har röstat ut de 2 senaste förrädarna. Jo för att hon själv är förrädare”.

Lite sådana misstankar kom ju upp mot Maria i början. Hur kunde hon vara så säker på att Amie var förrädare när de bara hade setts några timmar jo för att hon själv var förrädare. Detta verkar ju dock ha glömts bort nu.

Den bästa taktiken i förrädarna är och förblir att ligga lågt och inte dra några blickar till sig. Det är också den taktiken som de flesta som har nått finalen har använt sig av.
Citera
2025-06-06, 07:00
Medlem
Citat:
Jo fast det gäller samtidigt att få en stämpel av trogen på sig !

Lite likt Samir , Maria, Martin...dom 3 är ju trogna i allas ögon !

Varför då ?

Jo för dom så brutalt attackerar en förrädare

Ja, men de är ju trogna.

En förrädare kan inte göra det lika trovärdigt. Så stor risk att göra den typen av utspel som förrädare.
Citera
2025-06-06, 07:29
Medlem
Hur fungerar endgame?

Om de är tre trogna kvar och röstar ut en trogen. Får de två dela på pengarna då.

I så fall blir det mycket av Robinson i slutet.
Citera
2025-06-06, 07:46
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Hur fungerar endgame?

Om de är tre trogna kvar och röstar ut en trogen. Får de två dela på pengarna då.

I så fall blir det mycket av Robinson i slutet.
Endgame börjar när det är 4 personer kvar. Varje person får sedan (oberoende av de andra) välja om de vill fortsätta spelet eller avsluta. Om minst en person vill fortsätta fortsätter spelet och de får rösta ut en deltagare till.

Så fort alla spelare väljer att avsluta slutar spelet. Är det då någon förrädare kvar får dessa dela på pengarna. Är det bara trogna kvar får alla dessa dela på pengarna. Är man säker på att man fått bort den sista förrädaren och det är till exempel tre trogna kvar kan man alltså avsluta. Man kan ju dock också försöka rösta ut en trogen till för att behöva dela pengarna med färre men då också riskera att själv röstas ut.

Om till exempel Samir, Kaeli och Henrik är de 3 sista kvar skulle Samir och Kaeli kunna känna att de har sådan tillit till varandra att de kör en runda till och röstar ut Henrik för att sedan avsluta och dela på vinstpengarna.
Citera
2025-06-06, 08:17
Medlem
Citat:
Läste att man funderat på det men insåg att tittarna då helt enkelt inte finner programmet intressant då vi tittare inte har något att gå på !

Du tänker att det har inte dom trogna heller, men dom har 24h med varann och vi får liksom 15min om man ska se tävlingar och sånt..

Det ger tittarna helt enkelt väldigt lite att gå på dom första 1-5 avsnitten och då ger du upp...
Dom får inte alls så mycket tid tillsammans. Dom får aldrig prata med varandra om det inte finns kameror i närheten och blir inlåsta på sina rum på kvällen utan någon kontakt med omvärlden.
Citera
2025-06-06, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Eftersom man tydligen inte får försöka förföra någon sista natten så hade det varit ganska illa för de trogna om de lyckats ta Anders i förra avsnittet, för då hade det ju blivit en tvångsvärvning och en purfärsk förrädare inför detta avsnitt. Nu verkar det som att de trogna ändå kommer att kunna ta hem detta eftersom det finns misstankar mot Sara.

Men eftersom bara 4 når endgame så kommer det att bli lite skolgårdsmentalitet i finalen. Vilka har snackat ihop sig om att de vill vara tillsammans i finalen och vilka kommer att kastas under bussen? Det känns som att Momo och Victor är lite utanför, men sen? YenJaa kanske ryker också?

Jo instämmer, var riktigt misstag av Sara sett till det att inte rösta ut Anders i avsnitt 6, hon skulle behövt Farao också till end game. Kanske hon lyckas ändå, vi får se.
Citera
2025-06-06, 08:36
Medlem
Förstår inte helt hyllningarna av Samir, det ända rätt han har haft är väl nu med Arga Snickaren och det efter väldigt tydliga argument från Martin så var ju självfallet att det var hans tur att bli röstad på. Han har aldrig själv kommit fram till rätt spår av en förrädare.
Citera
2025-06-06, 08:49
Medlem
Tsigalkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Drömnamn till nästa säsong:

Robert Aschberg - Journalist och tv-pajas
Viktor Blom - Mytisk pokerlegend och egentligen Sveriges överlägset kändaste pokerspelare internationellt.
Leif GW - Kriminalprofessor
Josefin Bornebusch - Skådespelare
Peter Springare - Expolis
Ina Lundström - Poddare, komiker
Annika Strandhäll - Korkad sosse
Paow - Korkad realityprofil
Paolo Roberto - Utfryst tv-pajas/boxare (Nya arga Snickis)
Jan Emanuel - Expolitiker och asylbaron
Marcus Allbäck - Exfotbollsspelare
Alex Schulman - Poddare/författare
Elaine Eksvärd - Kroppsspråksexpert
Anomaly - Youtuber

Gillar absolut inte alla ovanstående men ganska bra spridning och hyfsat färgstarka individer som skulle kunna göra bra tv. Vore väldigt skönt med fler riktiga kändisar och mindre korkade influencers och youtubers men det är väl att hoppas på för mycket. Är väl ett måste för att locka yngre målgrupper till gammeltv.

Tycker det låter som en intressant blandning har själv tänkt att Aschberg skulle passa bra
Citera
2025-06-06, 09:07
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Denna säsong är slut och jag ser redan fram emot nästa. Här har jag tagit fram en lista med bra deltagare som jag skulle vilja se då. Till nästa säsong hoppas jag också att de tar med lite smartare trogna som inte är så lättledda. Man kan också hoppas att fler trogna likt förrädaren Kelda i årets säsong har sett ett antal tidigare säsonger och därmed lättare kan känna igen förrädare som ”går under radarn” av typen Katia, Kelda, Bodström.

Poliskoppling
Leffa GW P - Fallhöjden är dock för hög och han skulle tacka nej
Martin Melin - Mannen som ”uppfann” pakten i svenska dokusåpor vid segern i första Robinson får här chansen att visa sin speltalang igen
Linda Staaf - Gått sängvägen till diverse toppjobb. Kan hon förföra männen även här

Hjärnkoppling
Henrik Fexeus - Expert på hjärnspöken och att subtilt påverka folk
Anders Hansen - Hjärnexpert

Skådisar
Robert Gustafsson
Mikael Persbrandt
Eva Röse
Tuva Novotny

Komiker
Peter Apelgren - Vass i På Spåret
Magnus Betner - Vass i Alla Mot Alla
Babben Larsson - Vass i Alla Mot Alla
David Batra

Idrottsmän
Peter Forsberg - Vinnarskalle deluxe
Anja Pärson - Vinnarskalle deluxe
Nils van der Poel - Smart och vinnarskalle deluxe

Politiker
Anna Kinberg Batra - Behöver en paus från elefantkyrkogården. Särskilt kul om David också är med och det kan misstänkas att de paktar

Journalister
Diamant Salihu - Mycket kontakter i den undre världen
Robert Aschberg - Pondus som få och kan få folk med sig
Camilla Kvartoft - Veckans brott

Allmänna profiler
Sture Bergwall (Thomas Quick) - Om han i 20 år lyckades lura svensk polis och media kan han nog också lura övriga deltagare här
Olof Lundh - Vinnarskalle deluxe och vass i Alla Mot Alla
Lina Thomsgård - Vass i Alla Mot Alla och har podden ”Dumma Människor” om mänskligt beteende och hjärnspöken
Jens Nylander (Jens of Sweden) - Serieentreprenör
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko
Tycker det låter som en intressant blandning har själv tänkt att Aschberg skulle passa bra
Aschberg vore riktigt bra ja och jag hade också med honom på min lista över bra tänkbara deltagare som jag gjorde efter förra säsongen. Jag fick i alla med Henka Fexeus från den listan till den här säsongen. Han har dock varit en besvikelse jämfört med vad jag hade förväntat mig.
Citera
2025-06-06, 09:09
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Förstår inte helt hyllningarna av Samir, det ända rätt han har haft är väl nu med Arga Snickaren och det efter väldigt tydliga argument från Martin så var ju självfallet att det var hans tur att bli röstad på. Han har aldrig själv kommit fram till rätt spår av en förrädare.
Samir hade ju rätt även med Isa. Visst inget geni direkt men i konkurrensen som är i årets säsong är han trots allt en av de få som haft några rimliga resonemang överhuvudtaget.
Citera
2025-06-06, 09:11
Medlem
Bästa programmet som jag uppfattar det i TV för närvarande. Här kommer förslag till nästa säsong.1 Göran Persson före detta statsminister 2 Joey Tempest 3 Susanne Alfvengren sångerska 4 Lisa Nilsson sångerska 5 Agnetha Fältskog 6 Per Stenborg meteorolog SVT 7 Molly Sandén sångerska 8 Madeleine Westin meteorolog TV4 9 Anders Ankan Johansson 10 Annika Lantz 11 Erik Haag 12 Maria Forsblom TV4 13 Björn Skifs 14 Kristin Kaspersen 15 Miriam Bryant 16 Robert Wells
Citera
2025-06-06, 10:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Han är dock en härlig person. Ingen tråkmåns som de flesta andra. Det är ändå personligheterna som gör det sevärt.
Senast redigerad av TaxenSixten 2025-06-06 kl. 10:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in