Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-16, 20:45
Medlem
picapicans avatar
På vilket sätt var Kelda en kändis, med tanke på att hon var med i programmet? Aldrig hört namnet innan.
Citera
2024-12-16, 21:04
Medlem
Cracksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
På vilket sätt var Kelda en kändis, med tanke på att hon var med i programmet? Aldrig hört namnet innan.
Vem har påstått att alla måste vara kändisar? Det är en mix.
Citera
2024-12-16, 21:16
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Citat:
Stagg har medverkat som expert i Nyhetsmorgon i TV4 och bland annat haft egna segmentet Keldas kalla fall med fokus på kriminalteknik och förruttnelse
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kelda_Stagg
Hon har tydligen medverkat som kriminalteknisk expert på Nyhetsmorgon. Det var nog en fördel att det var just på TV4 hon hade medverkat även om de ju också hade med Niklas Källner som har kopplingar till SVT.
Senast redigerad av Dr King 2024-12-16 kl. 21:39.
Citera
2024-12-16, 21:36
Medlem
Gv1875s avatar
Det verkar som det ska bli både "vanlisar" och kändisar i nästa säsong!
Citera
2024-12-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sphere00
Hahaha vore ju själva fan om han ryker direkt likt hans kollegor...
Han kommer garanterat göra det om han är med.

Folk kommer tänka att det är tredje gången gilt. Nu måste en av trion blivit förrädare.
Citera
2024-12-16, 22:39
Medlem
Oj, vad dålig koll de Trogna hade i finalen. Att Anna och Emilia skulle få röster trodde jag då inte.

Hade tänkt mig att Bosse, Anna och Emilia hade kunnat bilda en stark trio av uppenbart trogna personer.

Men det hade nog varit kört ändå eftersom de va misstänksamma mot Anette och hade kunnat luras rösta på henne, därefter vore det lätt match för förrädarna att anklaga någon i trion för att medvetet ha försökt få ut Anette.

Avslutningen med ren röstning utan diskussion tyckte jag va ganska trist.
Hade gärna velat höra mer snack efter att Anna åkte ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Tävlingarna har ju inget syfte i princip. Man drar in pengar, men vem fan bryr sig? I Mullvaden har dom ju iaf något syfte eftersom den som är mullvad försöker göra så att det går dåligt. I Förrädarna känns tävlingarna helt malplacerade.
Ja, ren utfyllnad för att förlänga programtiden och skapa lite "variation" utöver att de bara sitter och snackar.

En liten poäng fanns dock. Vissa menade att de kunde se vilka som på allvar va desperata på att få en sköld. (Jocke, i Gravkammaren sa det. och sjukt nog nämnde han korrekt typ 6 trogna och 3 förrädare)
Senast redigerad av MarcoBolan 2024-12-16 kl. 22:45.
Citera
2024-12-16, 23:56
Medlem
Abelssuns avatar
Så fruktansvärt meningslöst uppföljningsprogram. Inget nytt framkom precis. Håller med föregående talare att uppdragen de har, är totalt ointressanta och enbart utfyllnad. Bättre att ha en fast vinstpott, men då finns väl inget att fylla avsnitten med.
Citera
2024-12-17, 00:10
Medlem
Cracksters avatar
Tävlingarna är mest till för deltagarna, för teambuilding och komma varandra närmare. De blir tokiga redan av isolering, hälften hade nog hamnat på psyket om de spenderade 16 timmar om dagen med att bara konspirera på gården.

Kanada säsong 2 hade kanontävlingar. De simpla och kluriga inomhustävlingarna var bäst. Vill jag se fysiska utomhustävlingar kan jag titta på vilket annat tävlingsprogram som helst där tävlingarna faktiskt betyder något.

Jag hade varit ruskigt omotiverad att tävla om jag vore en deltagare. Risken att pengarna hamnar i händer på förrädare är överhängande ändå.
Citera
2024-12-17, 00:12
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackster
Tävlingarna är mest till för deltagarna, för teambuilding och komma varandra närmare. De blir tokiga redan av isolering, hälften hade nog hamnat på psyket om de spenderade 16 timmar om dagen med att bara konspirera på gården.

Kanada säsong 2 hade kanontävlingar. De simpla och kluriga inomhustävlingarna var bäst. Vill jag se fysiska utomhustävlingar kan jag titta på vilket annat tävlingsprogram som helst där tävlingarna faktiskt betyder något.

Varför måste de vara så isolerade?
Citera
2024-12-17, 00:14
Medlem
Cracksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Varför måste de vara så isolerade?

För att programmet ska bli mer rättvis (det är tillräckligt orättvist som det är) kan de inte ha kontakt med omvärlden. Dessutom blir det bra TV när paranoian växer.
Citera
2024-12-17, 00:15
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackster
För att programmet ska bli mer rättvis (det är tillräckligt orättvist som det är) kan de inte ha kontakt med omvärlden. Dessutom blir det bra TV när paranoian växer.

Vad är det som är orättvist och varför kan man inte ha kontakt med omvärlden?
Citera
2024-12-17, 00:22
Medlem
Cracksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Vad är det som är orättvist och varför kan man inte ha kontakt med omvärlden?

Finns väl flera sätt. Spelet går ut åå att vilseleda varandra och i en del länder har de fler icke-kändisar som ibland ljuger om sin bakgrund för att man kan bli en måltavla om det tex. framkommer att man är en teaterskådespelare. Eller kanske syskon eller pojkvän till en annan deltagare. Någon på utsidan kan göra efterforskningar.

Dessutom kan de få klarsynta råd från folk utanför bubblan. Det vill vi ju inte se. Vi vill ju att dom som befinner sig inne bubblan ska luska ut det på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in