2025-06-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Hemskt att det är så. Finns det ingenting hennes omgivning kan göra för att få henne inskriven under vård? Även om det är mot hennes vilja.

Omgivningen är viktig och kan motivera och stötta. Tyvärr tror jag inte Pia har den skyddsfaktorn i sin närhet. Hon är en mycket ensam själ.

Jag hoppas att hon blir akut sjuk i vad fan som helst, exempelvis blindtarmsinflammation, för då skulle missbruket uppdagas på ett brutalt sätt när hon är inlagd och hon skulle få en kontrollerad avgiftning.
Senast redigerad av Florman 2025-06-05 kl. 14:15.
Citera
2025-06-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Nej. Grunden är frivillighet. Den sekund Pia vill ha hjälp finns den där. Men tills dess kan man bara titta påz och skydda barnen från henne vilket exmaken gör som jag förstår.

Det är otroligt olyckligt i sammanhanget att hon har pengar. Dels gör det att hon kan dricka så mycket som hon behöver för att undvika abstinens och dåligt mående (som annars skulle kunna motivera henne att ta emot hjälp). Dels för att om hon var beroende av försörjning i form av bidrag/ersättning från samhället så skulle det kunna kopplas krav på motprestation för att få pengarna.

Men nu kan hon hålla sig undan både abstinens, parkbänkar och krav. Och sjunka längre ner i missbruket.

Det är verkligen olyckligt att frivillighet ska vara grunden till vård.

Människor med någon personlighetsstörning i grunden erkänner ju sällan att dom är i behov av hjälp.
Speciellt inte när dom har pengar som du säger.

Inte för att pengar hindrade henne från att kontakta vården även när hon levde utan någon inkomst i bostadsrätten och varken kunde betala avgiften för bostaden eller köpa mat vissa dagar.

Hon verkar helt enkelt inte veta sitt eget bästa tyvärr.

Hoppas att det löser sig för människan. Om inte annat så för barnens skull.
Citera
2025-06-05, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Omgivningen är viktig och kan motivera och stötta. Tyvärr tror jag inte Pia har den skyddsfaktorn.

Jag hoppas att hon blir skut sjuk i vad fan som helst, exempelvis blindtarmsindlammation, för då skulle missbruket uppdagas på ett brutalt sätt när hon är inlagd och hon skulle få en kontrollerad avgiftning.

Där sa du något!
Så galet att det ens ska behöva gå så långt för att en människa ska få vård, men det är förmodligen det enda sättet hon kommer att låta sig vårdas.
Citera
2025-06-05, 14:23
Medlem
Citat:
Hon är så motsägelsefull även där. För några dagar sedan var han så himla driftig och ambitiös med sitt jobb, igår var han fattig och idag är hon arg för att han prioriterar jobbet framför henne.

Hur ska hon ha det? För att kunna vara ambitiös och framgångsrik så kräver det att jobbet är prio 1.
Prioriterar man sin alkade 50 åriga kärring och isolerar sig i ett hotellrum dygnets alla timmar så blir inga pengar gjorda. Inget annat vettigt heller för den delen.

Hur kan hon inte begripa att som par så umgås man efter arbetsdagen?

Jag har tyckt att deras förhållande är märkligt, men då syftar jag ju på att de aldrig går ut och äter på fritiden, går på bio, åker på SPA eller vad man nu gillar. De ugglar på sin höjd inne i bostaden och knappt ens det och det är dåligt av Roooomis kan jag hålla med om, men frågan är om Pia tar några initiativ till trevliga aktiviteter. Jag tror inte det.
Citera
2025-06-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Förutom allt annat som retar gallan ur mig med henne, så stör det mig så in i! Hur hon hänger ut och smutskastar folk! Exmaken, Hassan och nu Roomisen, så fort det börjar knaka i fogarna ( säkert mycket på grund av hennes beteende, eventuella diagnoser och missbruk?).

Trots att de säkert, på sina sätt ( faktiskt även Daniel tror jag) försökt hjälpa henne att komma på rätt sida?

Hon straffar och hämnas på ett obehagligt sätt. Inte ens hennes egna barn har gått fria från det.

Med tanke på att hon har flera hundra tusen tittare efter ett par timmar på skiten hon lägger ut så kan det absolut inte vara kul att karaktärsmördas av henne på sociala medier.

Att alla socutredningar med integritetskränkande information om barnen fortfarande ligger ute på hennes linkedin är hemskt.

Har hon inte någon gång under dessa år det legat öppet för vem som helst att se tänkt att det vore bäst att ta bort dessa dokument?
Tydligen inte. Det säger en del om henne.
Citera
2025-06-05, 14:27
Medlem
Citat:

Jag har tyckt att deras förhållande är märkligt, men då syftar jag ju på att de aldrig går ut och äter på fritiden, går på bio, åker på SPA eller vad man nu gillar. De ugglar på sin höjd inne i bostaden och knappt ens det och det är dåligt av Roooomis kan jag hålla med om, men frågan är om Pia tar några initiativ till trevliga aktiviteter. Jag tror inte det.

Till hans försvar så skulle jag heller inte vilja umgås ute bland folk i hennes sällskap med tanke på hennes nuvarande skick. Man blir stressad av bara tanken.
Citera
2025-06-05, 14:28
Medlem
Citat:
Med tanke på att hon har flera hundra tusen tittare efter ett par timmar på skiten hon lägger ut så kan det absolut inte vara kul att karaktärsmördas av henne på sociala medier.

Att alla socutredningar med integritetskränkande information om barnen fortfarande ligger ute på hennes linkedin är hemskt.

Har hon inte någon gång under dessa år det legat öppet för vem som helst att se tänkt att det vore bäst att ta bort dessa dokument?
Tydligen inte. Det säger en del om henne.

Hon anser ju alltid att alla andra har fel och allt som sker är andras fel, hon vet bäst. Hon ser alla utredningar och dokument som bevis för det, så hon ser inget negativt med att visa sånt offentligt. Hon tror det bevisar hennes poäng att andra bara jävlas med henne och vill förstöra.
Citera
2025-06-05, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Hon anser ju alltid att alla andra har fel och allt som sker är andras fel, hon vet bäst. Hon ser alla utredningar och dokument som bevis för det, så hon ser inget negativt med att visa sånt offentligt. Hon tror det bevisar hennes poäng att andra bara jävlas med henne och vill förstöra.

Det är tragiskt och läskigt hur människor som henne resonerar.
Citera
2025-06-05, 14:31
Medlem
Vi får hoppas att Pia lärt sig något och aldrig mer köper flera boxar vin, för hon suger ju i sig alla litrar som en svamp... Hon är sjukt illa ute och vi bevittnar just nu i realtid hur ett gravt missbruk hos en lågfungerande missbrukare utvecklas och vilka konsekvenser det får. Tonåringarna på Tiktok kan ta lärdom.
Citera
2025-06-05, 14:36
Medlem
vonDys avatar
Citat:

Jag har tyckt att deras förhållande är märkligt, men då syftar jag ju på att de aldrig går ut och äter på fritiden, går på bio, åker på SPA eller vad man nu gillar. De ugglar på sin höjd inne i bostaden.

Hela Människan är märklig och totalt världsfrånvänd. Hon har inga andra intressen än sig själv, själv och åter sig själv.

När såg hon senast en nyhetssändning, tog del av vad som händer i världen/Sverige??

Och det är Mycket! Alltifrån Vidriga fullskaliga Krig till skenande el-priser, skjutningar, sprängningar,bristande omsorg inom Vård.. Och Allt där emellan, Listan kan göras Lång!!

Men När?? Har hon någonsin tyckts vara engagerad i något annat än i Sig Själv?
Citera
2025-06-05, 15:25
Medlem
Ok, nu har jag sett senaste videon. Pia ät alltså rödmosig i ansiktet och så full kl 10 på morgonen att hon inte klarar av att uttala ordet "prioritera". Stackars sönerna som får bevittna hennes undergång, det är t.om obehagligt för mig som inte ens känner henne.
Citera
2025-06-05, 15:39
Medlem
Citat:
Ok, nu har jag sett senaste videon. Pia ät alltså rödmosig i ansiktet och så full kl 10 på morgonen att hon inte klarar av att uttala ordet "prioritera". Stackars sönerna som får bevittna hennes undergång, det är t.om obehagligt för mig som inte ens känner henne.

Hade roomis varit minsta smart och kom hem till Pia i det tillståndet eller värre skulle han ringa polis/ambulans och säga att hon typ verkar alkoholförgiftad och beter sig psykotiskt - då kanske de skulle ta med henne därifrån. Eller om hon får utbrott och hon blir aggressiv som vanligt när han kommer hem borde han ringa och säga att han är rädd för sin säkerhet. Hon ser ut och låter väldigt, väldigt borta och någon borde verkligen ta med henne därifrån oavsett om det blir till en fyllecell eller psykavdelning. Det här blir bara värre ju fler dagar som går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in