2025-06-05, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Hon är väldigt långt från ett LVM tyvärr. Tröskeln för det är skyhög. Missbruket behöver i princip vara akut livshotande här och nu (inte om veckor eller månader) Jag möter personer i mitt arbete där jag gör anmälan till soc avseende behov av LVM. Om de inte i princip ligger nedkissade och nedbajsade i sin fylla så brukar det inte bli något LVM.
Pia är på tok för välfungerande i sammanhanget.
Tyvärr.

Hemskt att det är så. Finns det ingenting hennes omgivning kan göra för att få henne inskriven under vård? Även om det är mot hennes vilja.
Citera
2025-06-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Hassan situationen var verkligen hemsk när vi inte bara hörde hennes sida utan även vad han ville och tyckte. I otaliga videor hörde vi honom säga NEJ jag vill inte vara din pojkvän, jag vill vara vänner. Pia sket fullständigt i det och bara gick på om hur dålig pojkvän han var. Vi hörde även honom uttrycka att han vill att hon drar därifrån och att han vill få ut henne, Pia fortsatte gå på om hur han ville ha henne där och de var kära. Hon sket fullständigt i vad han ville och hade noll respekt. Så fort han sa ifrån (vilket vi även hörde honom göra) brann hon av och skulle göra hans liv till ett helvete, anklagade honom för allt möjligt, spred känslig information och önskade livet ur honom. Han hade inte en chans att försvara sig och lägg dessutom till att han kanske inte fungerade riktigt som andra och inte kunde förstå hur man löste saker på egen hand. Som när hon skrev sig hos honom utan att han förstod vad det innebar och sedan ville ta tillbaka godkännandet när han insåg. Då lägger Pia upp en video när hon sitter i princip naken i köket och hånskrattar att det är HENNES lägenhet och HON kommer minsann inte lämna.

Hennes följare höll mestadels på med styrkekramar och att hon måste rädda sig från honom för han är farlig och elak. Sen tog Pia tillbaka alla anklagelser och skrattade bort det med att hon var sur för hon tror han hade ätit lunch med en annan kvinna och ville hämnas. Följarna fortsatte hata på Hassan. Han var hennes fånge.

Jag tror nuvarande kille har en liknande situation, men han verkar ta till nävarna och ge igen. Inte som Hassan. Hassan tog all skit och hade inte en chans att försvara sig. Vi ser redan hur kontrollerande och svartsjuk hon är och hur hon beter sig när hon inte får följa med till hans ”jobb”.
Det är en ”relation” där båda tar skada av att vara med varandra. Extremt osunt. Man vet inte vem som kommer skada den andra mest och på vilket sätt, men att de ska dela rum är en väldigt toxic situation och kan nog inte sluta bra.

Jag minns inläggen där hon hånskrattade åt att hon ringt polisen på Hasan och fått honom tagen från lägenheten som hon ansåg vara hennes.
Riktigt vidrigt beteende.
Citera
2025-06-05, 13:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja men hon kommer inte göra det och ju mer vi tjatar desto mer kommer hon dricka.
Hon måste vilja själv. Ist för 3 liter vin kan hon dricka 1
Kanske gå till VC. Ta ett stick i fingret. Kolla sina blodvärden. Hon behöver nog både blod, näring och järn.
Börja där..
Bättre än inget.

I all välmening.. men det är inte så alkoholism fungerar. Man kan inte bara dricka en liter och sen spar man två till några helger senare. En alkoholist dricker tills det tar slut. Precis som hon gör nu, hällt i sig tre boxar säkert. Nu ser vi den uppenbara anledningen till att den första lådan ”försvann”.

Ju mer hon pratar skit om roomisen nu, desto vettigare verkar han.
Citera
2025-06-05, 13:28
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
I all välmening.. men det är inte så alkoholism fungerar. Man kan inte bara dricka en liter och sen spar man två till några helger senare. En alkoholist dricker tills det tar slut. Precis som hon gör nu, hällt i sig tre boxar säkert. Nu ser vi den uppenbara anledningen till att den första lådan ”försvann”.

Ju mer hon pratar skit om roomisen nu, desto vettigare verkar han.

Tyck så då.
En man som slår en kvinna är inte vettig.
Det är heller inte ok för en kvinna att slå men det finns ett men... här
Det är farligt att sluta tvärt. Nertrappning är bättre.
Det är inte bara ett psykiskt beroende utan även ett fysiskt.
Det ända som kan hjälpa henne är att hon själv kommer till insikt.
Precis som jag.. Jag behöver inte röka ett paket cigg om dagen.
Jag kan klara mig på 5 st men det måste jag säga till mig själv.
Om någon annan sitter och gnäller på mig... Ja då röker jag 2 paket.
Citera
2025-06-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tyck så då.
En man som slår en kvinna är inte vettig.
Det är heller inte ok för en kvinna att slå men det finns ett men... här
Det är farligt att sluta tvärt. Nertrappning är bättre.
Det är inte bara ett psykiskt beroende utan även ett fysiskt.
Det ända som kan hjälpa henne är att hon själv kommer till insikt.
Precis som jag.. Jag behöver inte röka ett paket cigg om dagen.
Jag kan klara mig på 5 st men det måste jag säga till mig själv.
Om någon annan sitter och gnäller på mig... Ja då röker jag 2 paket.

Det är givetvis inte vettigt av en man att slå en kvinna, precis som en kvinna inte ska slå en man.
Det är inte riktigt samma sak med ett nikotinberoende som med alkoholism.
Alkohol är ju mycket mer sinnesförändrande än vad cigaretter är, vilket leder till att beslutsfattningsförmågan och impulskontrollen blir i princip obefintlig av dom kopiösa mängderna hon häller i sig år efter år.

Ja hon behöver nedtrappning men av sjukvården och med medicinering, inte av henne själv och dricka lite mindre logiken.
Citera
2025-06-05, 13:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Det är givetvis inte vettigt av en man att slå en kvinna, precis som en kvinna inte ska slå en man.
Det är inte riktigt samma sak med ett nikotinberoende som med alkoholism.
Alkohol är ju mycket mer sinnesförändrande än vad cigaretter är, vilket leder till att beslutsfattningsförmågan och impulskontrollen blir i princip obefintlig av dom kopiösa mängderna hon häller i sig år efter år.

Ja hon behöver nedtrappning men av sjukvården och med medicinering, inte av henne själv och dricka lite mindre logiken.

Det vet ja men du förstår nog vad jag menade.
Hon kommer nog inte vända sig till sjukvården.
Men vi får väl hoppas på att hon kommer till insikt själv.
Hur hon sedan gör är upp till henne.
Citera
2025-06-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Hemskt att det är så. Finns det ingenting hennes omgivning kan göra för att få henne inskriven under vård? Även om det är mot hennes vilja.

Nej. Grunden är frivillighet. Den sekund Pia vill ha hjälp finns den där. Men tills dess kan man bara titta påz och skydda barnen från henne vilket exmaken gör som jag förstår.

Det är otroligt olyckligt i sammanhanget att hon har pengar. Dels gör det att hon kan dricka så mycket som hon behöver för att undvika abstinens och dåligt mående (som annars skulle kunna motivera henne att ta emot hjälp). Dels för att om hon var beroende av försörjning i form av bidrag/ersättning från samhället så skulle det kunna kopplas krav på motprestation för att få pengarna.

Men nu kan hon hålla sig undan både abstinens, parkbänkar och krav. Och sjunka längre ner i missbruket.
Citera
2025-06-05, 13:51
Medlem
MaeWests avatar
Pia kan nog härja vilt på det där lägenhetshotellet. Det verkar vara på fallrepet.

Betalningsanmärkningar vecka 11 2025
Hotel Metro Stockholm AB
556713-3144

Hotel Metro Stockholm AB (556713-3144) har vecka 11 2025 fått minst en betalningsanmärkning.
En kreditupplysning ger dig information om vad betalningsanmärkningen gäller.
__________________________________________________ ________________________________
Kopierat:
"Hotel Metro Stockholm AB
Organisationsnummer
556713-3144
Status
Fusion avslutad 2024-11-05
Bolagsform
Aktiebolag
Registrerad för F-skatt
Nej
Registrerad för moms
Nej
Bransch
55103 - Hotellverksamhet utan restaurangrörelse
Antal anställda
0 anställda
Registreringsdatum
2006-10-18
Aktivt sedan
2006-11-07
Bolagets säte
Stockholms Kommun
Aktiekapital
100 000 SEK

Adresser
Postadress
Mohsen Ghamari Sair
vretenborgsvägen 14
126 30 hägersten
Verksamhetsbeskrivning
"Bolaget ska äga och förvalta fast egendom, bedriva hotell-, vandrarhems- och hostelrörelse samt bedriva café- och restaurangverksamhet samt annan därmed likartad verksamhet."

Om företaget
Hotel Metro Stockholm AB är aktivt. Det grundades 2006 och är verksamt inom branschen Hotellverksamhet utan restaurangrörelse . Företaget har sin postadress Hägersten och har enligt Bolagsverket 0 anställda . Hotel Metro Stockholm AB har företagsformen Aktiebolag och är inte registrerat för F-skatt .

Företaget hade enligt senast inlämnade årsredovisning en omsättning på 196 000 kr och ett positivt resultat på 95 000 kr."
__________________________________________________ _______________________________
Party, party, alltså! Hyr ut till soc antagligen, kanske även MIG och andra statliga objekt?

"Någon" som fixar o donar, kanske inhyrda nissar? Eller så är stället utarrenderat undercover?

Verkar vara ett härligt och mysigt ställe för familjärt mingel! Typ Pia Pissfitta och Herr Kriminell! Schkål!
Citera
2025-06-05, 13:54
Medlem
vonDys avatar
Förutom allt annat som retar gallan ur mig med henne, så stör det mig så in i! Hur hon hänger ut och smutskastar folk! Exmaken, Hassan och nu Roomisen, så fort det börjar knaka i fogarna ( säkert mycket på grund av hennes beteende, eventuella diagnoser och missbruk?).

Trots att de säkert, på sina sätt ( faktiskt även Daniel tror jag) försökt hjälpa henne att komma på rätt sida?

Hon straffar och hämnas på ett obehagligt sätt. Inte ens hennes egna barn har gått fria från det.
Citera
2025-06-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Nej. Grunden är frivillighet. Den sekund Pia vill ha hjälp finns den där. Men tills dess kan man bara titta påz och skydda barnen från henne vilket exmaken gör som jag förstår.

Det är otroligt olyckligt i sammanhanget att hon har pengar. Dels gör det att hon kan dricka så mycket som hon behöver för att undvika abstinens och dåligt mående (som annars skulle kunna motivera henne att ta emot hjälp). Dels för att om hon var beroende av försörjning i form av bidrag/ersättning från samhället så skulle det kunna kopplas krav på motprestation för att få pengarna.

Men nu kan hon hålla sig undan både abstinens, parkbänkar och krav. Och sjunka längre ner i missbruket.

Och när hon bodde på Hostel så var hon även tvungen skärpa sig lite som någon skrev, vilket var bra.. detta finns inte nu heller. Dock ny story nu om att hon ska flytta då roomisen satt henne bara som trea på sin priolista. Så de borde ju komma ifrån varandra snart i alla fall
Citera
2025-06-05, 13:59
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Pia kan nog härja vilt på det där lägenhetshotellet. Det verkar vara på fallrepet.

Betalningsanmärkningar vecka 11 2025
Hotel Metro Stockholm AB
556713-3144

Hotel Metro Stockholm AB (556713-3144) har vecka 11 2025 fått minst en betalningsanmärkning.
En kreditupplysning ger dig information om vad betalningsanmärkningen gäller.
__________________________________________________ ________________________________
Kopierat:
"Hotel Metro Stockholm AB
Organisationsnummer
556713-3144
Status
Fusion avslutad 2024-11-05
Bolagsform
Aktiebolag
Registrerad för F-skatt
Nej
Registrerad för moms
Nej
Bransch
55103 - Hotellverksamhet utan restaurangrörelse
Antal anställda
0 anställda
Registreringsdatum
2006-10-18
Aktivt sedan
2006-11-07
Bolagets säte
Stockholms Kommun
Aktiekapital
100 000 SEK

Adresser
Postadress
Mohsen Ghamari Sair
vretenborgsvägen 14
126 30 hägersten
Verksamhetsbeskrivning
"Bolaget ska äga och förvalta fast egendom, bedriva hotell-, vandrarhems- och hostelrörelse samt bedriva café- och restaurangverksamhet samt annan därmed likartad verksamhet."

Om företaget
Hotel Metro Stockholm AB är aktivt. Det grundades 2006 och är verksamt inom branschen Hotellverksamhet utan restaurangrörelse . Företaget har sin postadress Hägersten och har enligt Bolagsverket 0 anställda . Hotel Metro Stockholm AB har företagsformen Aktiebolag och är inte registrerat för F-skatt .

Företaget hade enligt senast inlämnade årsredovisning en omsättning på 196 000 kr och ett positivt resultat på 95 000 kr."
__________________________________________________ _______________________________
Party, party, alltså! Hyr ut till soc antagligen, kanske även MIG och andra statliga objekt?

"Någon" som fixar o donar, kanske inhyrda nissar? Eller så är stället utarrenderat undercover?

Verkar vara ett härligt och mysigt ställe för familjärt mingel! Typ Pia Pissfitta och Herr Kriminell! Schkål!

Inte förvånad. Det var väl antagligen så Jesusen fick tak över huvudet där? Genom SOC eller MIG?

Och då kan man också ju anta att övrigt klientel inte är så nogräknade, om det skriks, härjas och bankas högljutt i något rum??
Citera
2025-06-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
Och när hon bodde på Hostel så var hon även tvungen skärpa sig lite som någon skrev, vilket var bra.. detta finns inte nu heller. Dock ny story nu om att hon ska flytta då roomisen satt henne bara som trea på sin priolista. Så de borde ju komma ifrån varandra snart i alla fall

Men imorgon så kanske han tillreder en macka åt henne och är världens bästa pojkvän.

Förnedrande att vara hennes partner just nu. Outas på ett par dagar som kvinnomisshandlare, kass i sängen och en allmänt dålig partner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in