2025-06-05, 13:27
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det är vad du tror och tycker att de skall tänka. Men de gör inte det!
En av de mest popuära låtarna i Ukraina är Shamans "I am Russian" (Spotify andra plats).

Har du en referens på det Toropet? Vad jag kan se finns den inte med på top 200. https://kworb.net/spotify/country/ua_daily.html
Citera
2025-06-05, 13:38
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
"Vi planerade detta under 18 månader."

Pete Hegseth skall ha varit informerad om attacken. Och inte förhindrat den.

Det här inlägget är bland det dummaste som någon skribent lagt in under 3 år.

Hur fan tror man att någon i Ukrainas ledning, skulle säga något till trumpnissarna, efter övningen i ovala rummet för några veckor sedan. ”Du har inga kort”

Att man dessutom skulle informera fyllot, som sladdrar inför familj och vänner om hemliga operationer.

Hur jävla korkad är man inte om man inte fattar att två ord till Pete Hegseth är inom 30 sekunder hos trumpeten. Som inom ett dygn pratat med Putin.
Då kan man ju lika gärna annonsera i Pravda.

Hur kan folk vara så jävla korkade att man sprider dessa sagor?

Klappträ 🤡🫵
Citera
2025-06-05, 13:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Staden Pryluky i Tjernihiv attackerades natten till torsdag av sex drönare, uppger guvernören Viatjeslav Tjaus.

”Fem människor rapporteras ha dödats, bland dem två kvinnor och ett ett år gammalt barn, som hittades under rasmassorna”, skriver han på Telegram.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=a458ac12f7b387c5e9e159a603c91 f7f

Sådant som händer varje dag närmast. Sedan har Putin mage att tala om terror när Ukraina slår tillbaka och tar ut en del av dessa plan som mördar civila. Så här alltså bla en ettåring mördad av Putin och det blir bara en liten notis hos SVT. Så vanligt är det
Citera
2025-06-05, 14:01
Medlem
Just Nu: Senaten ger grönt ljus för Trump – kan slå till stenhårt mot Putin

Det meddelar den republikanska senatorn Lindsey Graham på torsdagen.

https://marcusoscarsson.se/just-nu-gront-ljus-for-trump-kan-sla-till-stenhart-mot-putin/

"Det är tydligt för mig att med tanke på Putins beteende och vägran att vara resonlig kommer senaten snart att ge president Trump fler verktyg i sin verktygslåda, och det kommer inte att vara morötter, framhåller senatorn på X."

Dock oklart om Trump kommer slå till.
Citera
2025-06-05, 14:03
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Menar du på allvar att samtliga av Rysslands bombplan slogs ut ? Eller försöker du vara lite skojig ?

Var påstod han det ?

Däremot är strategisk bombflyg en ändlig resurs och en nyproduktion är inget du drar igång och skalar upp i första taget . Tyvärr är Oreshnik också en ändlig resurs och inte heller något man bara massproducerar sådär .

Så Rysslands " triad " är över överskådlig tid stympad

De var en regional stormakt innan det här . Men nu vetefan om inte Kazakstan gått om dom
Citera
2025-06-05, 14:05
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russophobia
Kremlin confirms explosion ner Crimean Bridge - but no damage bridge fully operational.

Var inte min fråga.
Jag kan läsa offentlig propaganda från Kreml själv.

Varför är bon stängd?
Eller har du länk till officiell källa som uppger att den är öppen.
Citera
2025-06-05, 14:06
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Medan dasshuset i Washington hävdar att de inget visste.
Was Trump informed of the Ukrainian drone attack on Russia ahead of time? "He was not," replies @PressSec
https://x.com/PhilipWegmann/status/1929956810284249101
Och med tanke på hur TV-ankaren har tidigare läckt som en såll när det gäller strategiskt material, så hade han inte kunnat hålla käften om detta ifall han visste nåt.

Ingen skulle anförtro något till Hegsteth.
Inte ens skräppåsen.
Citera
2025-06-05, 14:07
Medlem
Pro-Amerikanska / Pro-Isreal / Pro-Ukrainska aftonbladet:

"Kriget i Ukraina är snart över, enligt en ny expertanalys. Det kan sluta på fyra olika sätt. Inget av dem innebär ukrainsk seger."

Som vi alla vetat sedan länge då.. jag förutom RejjoHervonen och ni här inne som sprider er sedvanliga dynga.
Citera
2025-06-05, 14:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Du jämför F-16 med en Tu-160? Okej, låt oss ta det från början – det här handlar inte om ”vilket vapen som helst”..Det här handlar om Rysslands kärnvapentriaden – alltså deras strategiska kärnvapenförmåga där Tu-160 ingår.
Kärnvapentriaden (triad) består av tre komponenter:
1, Landbaserade interkontinentala ballistiska robotar (ICBM)
2 ballistiska robotar (SLBM)
3.Strategiska bombplan (t.ex Tu-160, B-52, etc.)

Triaden är landbaserade robotar, ubåtsbaserade robotar och flygbaserade robotar (Förr också bomber).

Dessa ryska bombplan används för att skicka robotar på Ukraine. De används i kriget mot Ukraina. Ryssland skulle ju aldrig låta bli att anfall vapensystem som används mot dem själva.
Citera
2025-06-05, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Ni katsaps är som dramatiska tonåringar. Ingen bryr sig om er 'kärnvapentriad'. Det är bara putintroende som tror på ryssens kärnvapenkapacitet fortfarande, det är därför Ukraina passerar 'röd linje' efter 'röd linje' utan att Putin kan göra så mycket åt det mer än att vara arg i tv.

Det är just den typen av ignorans som gör det här farligt. Det handlar inte om att ”tro på Putin”-det handlar om att förstå hur världen fungerar. Kärnvapentriaden är inte något Ryssland ”hittat på”,, den är ett grundfundament i alla kärnvapenmakters doktrin – inklusive USA, Frankrike och Kina.

När Ukraina slår mot strategiska bombplan som ingår i triaden, skickar det signalen:

”Vi försöker ta ut din förmåga att slå tillbaka med kärnvapen.”

Det är exakt det som brukar föregå ett kärnvapenförstaslag – och det är därför både USA och Ryssland, oavsett vad man tycker om Putin, tagit detta på dödligt allvar.

Du kan kalla det drama, men verkligheten bryr sig inte om vad du tycker. Triaden är inte ett hotkort – det är ett system byggt för att aldrig behöva användas, och när någon ändå börjar peta på det… då vet vi att något allvarligt har förändrats.
Citera
2025-06-05, 14:20
Medlem
Jack.Elams avatar
Jag och mina drönare.. Eller dom senaste dygnen mina broar..

Enligt trafikdata, eventuellt högra körfältet är öppet. Men samtidigt google maps säger att bron är stängd. BBC hävdar att den är öppen.. Jag länkade tidigare till att man kan jävlas med trafikdata så jag har funderat på sekundära källor...
Citera
2025-06-05, 14:23
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är just den typen av ignorans som gör det här farligt. Det handlar inte om att ”tro på Putin”-det handlar om att förstå hur världen fungerar. Kärnvapentriaden är inte något Ryssland ”hittat på”,, den är ett grundfundament i alla kärnvapenmakters doktrin – inklusive USA, Frankrike och Kina.

Förbannade jävla Rysshjon... Atombomba Ukraina och det kommer att komma konstiga personer likt mig som vet hur man ger igen. -Ge upp vad gäller dom hoten. Jag skojar inte nu, tvärt om, jag är beredd att ge igen innan ni hittar på någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in