2025-06-01, 19:50
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Fast de stämmer ju… vad ska dom förhandla med? Terrorattack mot civila tåg?
Kursk misslyckades dom ju med …

DU misslyckas hela tiden med dina sagor och påfund... Hur gick det med London och EUs attack mot broarna idag/i natt? Tycks som att Ukraina är lite smartare än väst och dassriket?
Senast redigerad av CanisMinor 2025-06-01 kl. 19:52.
Citera
2025-06-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jag förstod faktiskt vad du menade. Men min fråga återstår: Vilket flygvapen?

De har inget flygvapen kvar i Ryssland. Allt är borta. Möjligtvis om någon kan kasta ett pappersflygplan vikt av ett A4 ark över gränsen till Ukraina. Men mer än så blir det inte.
Citera
2025-06-01, 19:51
Medlem
Ukrainas attack tonas nu ned i pressen. Inte längre huvudnyhet med krigsrubriker i fet stil storlek 100. Vi får veta mer kommande dagar kanske vilka skador som skett ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Varför skulle jag ha den? Vart har du Rysslands lista?

President Volodymyr Zelenskyj har upprepade gånger betonat att Ukraina inte kommer att erkänna ockuperade områden.

Ryssen ska ut helt enkelt. Kort och koncist möte imorgon alltså.

Som en Putindyrkare har du väl dina kontakter?

Ryssen sitter på alla kort, så varför ska de ge sig?
1,5 miljoner ukrainska soldater är döda, så det finns inget motstånd kvar, så varför ska de ge sig?
Sanktionerna biter inte, utan stärker Ryssland, så varför ska de ge sig?
Ryssland är stormakt och alla andra ska böja rygg, så varför ska de ge sig?
Ryssland har kärnvapen, så varför ska de ge sig?
Citera
Medlem
Citat:
… fascisten Putin kontrar kanska med att lägga in nattens 400 terrordrönare med civila måldata i potten?

Dina inlägg blir alltmer korkade…
Citera
2025-06-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kreativt minst sagt.., tänka sig..den som kom på denna ide då..går fram till sin chef (och har ballsen) att lägga fram det...säger : "-Chef.., jag har en ide som kan fixa bort säg ca. 25-30 % utav ryssarnas bombflyg som förpestar oss !"

Bossens svar : "Öh..., hur då ?"

Ide-snubben : "-Jo, vi kör långtradare igenom Ryssland..till nära deras flygplatser och där dumpar vi av droner.. "

Vilken chef skulle ha lyssnat på detta i sak..närmast sjuka LSD-prat !

Man blir ju inte annat, än full av beundran över det hela.

Precis, och att både komma på idén, framföra den och få gehör, planera och genomföra attacken, så jävla stort, det är ukrainiumballar!!
Citera
2025-06-01, 19:53
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
De har inget flygvapen kvar i Ryssland. Allt är borta. Möjligtvis om någon kan kasta ett pappersflygplan vikt av ett A4 ark över gränsen till Ukraina. Men mer än så blir det inte.

Tja, det har då lyst med sin frånvaro iaf. När var senast vi såg ett ryskt plan eller helikopter i Ukraina?

Och efter den här attacken är det nog verkligen som du säger. Inget luftvärn har de heller. Piss-ryzZarna.
Citera
2025-06-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Vi behöver ta den där ölen du lovade mig en dag. Tills det sker. Jag kommer att försöka undvika problem genom att tänka på problem.

Problemet nu är Putin och han är paranoid och gömmer sig i sin bunker. Helvete också vad vissa människor kan ställa till med problem. Jag vill inte svara med samma mynt. Men tro mig. Jag kommer göra det när jag blir tillräckligt provocerad.

https://www.youtube.com/watch?v=7hsNfNM0SvE

Det blir ekonomin som knäcker Ryssland och då tar oligarkerna ihop med FSB hand om problemet.
Kan vara det senaste från väst till oligarkerna.
Saknar ni era pengar?
Vi har inget behov av Putin….
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Trump blev just motbevisad ” "You don't have the cards"”…

..och inte bara det..

..medans Ryssland skickar missiler/droner mot civila mål.., så skickar Ukraina sina "vykort" till Ryska militära flygfält..
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Skadorna är inga problem att lösa snarare förstör dom för sig själva.. med tanke på förhandlingar imorgon!
Ryska medier säger också att ett svar kommer att ske på attackerna.
Äsch, häng inte läpp nu, ni har ju en outsinlig mängd värdelösa skitryssar att offra.

Visst var det 84 pers/km² grushög?

Ukrainas förträffligt intelligenta attack versus Rysslands primitiva offrande av sin befolkning visar varför det korkade Ryssland kommer förlora.
Slava Ukraini 🇺🇦
Citera
2025-06-01, 19:57
Medlem
Citat:

Zelenskyj: Kurskoperationen hindrar ryska trupper från att vara aktiva på Ukrainas territorium
Kateryna Tysjtjenko — lördagen den 31 maj 2025, 20:36
"President Volodymyr Zelenskyj uppgav att Kursk-operationen hindrar ett betydande antal ryska trupper från att vara aktiva på Ukrainas territorium".

Källa : Presidentens kvällstal

Direkt tal : "Idag kom en rapport från överbefälhavaren Syrsky. Situationen vid fronten är fortfarande svår. I vissa områden registrerar vi ökad rysk aktivitet"

https://www.pravda.com.ua/news/2025/05/31/7514997/

En lögn blir inte annat än en lögn hur ofta du än upprepar den.
Citera
2025-06-01, 19:57
Medlem
Mindbusinesss avatar
Undrar om ryssarna kommer?
” Zelenskyj: Ukrainsk delegation till Istanbul
Ukraina skickar en delegation till Istanbul på måndag för samtal med ryska företrädare, uppger president Volodymyr Zelenskyj.
Delegationen kommer att ledas av försvarsminister Rustem Umerov, skriver Zelenskyj på Telegram.
”Vi gör allt vi kan för att skydda vårt oberoende, vår stat och vårt folk”, skriver presidenten.
Ryssland sade sig förra veckan vara redo att möta ukrainska företrädare i Istanbul i Turkiet på måndag och där presentera ett nytt fredsförslag. ”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in