2025-06-04, 15:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Du skrev precis samma förra cykeln.
Jag räknade inte med FTX, Celsius, 3AC -debaclet.
Det gör jag inte nu heller.
Citera
2025-06-04, 15:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Detta har vi diskuterat många ggr tidigare, meningslöst att diskutera det igen.
Vart/när tittar du på entry igen?
Citera
2025-06-04, 16:00
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Köpte 105,7k här för en potentiell miniswing uppåt

Stängde nyss på 104,9k . Det här funkade inte.
Citera
2025-06-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Så för att Bitcoin backat 70% 3-4 gånger tidigare så MÅSTE den göra det igen säger du?
Du tänker inte att FTX eller Silk Road och allt det där var en faktor som påverkade tidigare?

Jag har förklarat flera gånger varför jag tror det kan vara fel. Det har med att göra att BTC inte längre är en lite underground krypto som tradeas av folk på kammaren med pappershandel, utan nu är en institutionell till gång som Hodlas i mycket större utsträckning.

Visst kan det komma björnmarknad inom 18 månader, men blir inte förvånad om den blir -40% max. Allt är beroende på om det kommer en ”blow of top” först. Än har vi inte haft någon sådan.
Sa inte du typ samma sak 2021 innan dippen till 16k?

Jag sa inte "måste", men jag spelar på sannolikheter, inte roulette.

BTC hade en korrektion på ca 30% bara i år mitt under en bullrun. Det finns inget som styrker din teori, bara hypotester.
Citera
2025-06-04, 17:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag sa inte "måste", men jag spelar på sannolikheter, inte roulette.
Hur räknar du på sannolikheterna på en ny black swan, som ändå var kraftigt drivande senaste bear?

Citat:
BTC hade en korrektion på ca 30% bara i år mitt under en bullrun. Det finns inget som styrker din teori, bara hypotester.
Jag skulle inte säga att det styrker någonting. Vi vet inte om de -30% du talar om var den bearmarket du fortfarande väntar på?

2017 hade vi en blow of top. 2023 hade vi en dubbeltopp. Skall man använda den historiken för att säga att vi då får en trippeltopp?
Hur denna bullmarket än slutar, så kommer det finnas folk som säger att den var exakt likadan som alla andra...
Senast redigerad av Leaston 2025-06-04 kl. 17:24.
Citera
2025-06-04, 19:02
Avslutad
Citat:
Vart/när tittar du på entry igen?

Inget jag ämnar diskutera för närvarande.
Citera
2025-06-04, 19:13
Medlem
Citat:
Hur räknar du på sannolikheterna på en ny black swan, som ändå var kraftigt drivande senaste bear?

Jag skulle inte säga att det styrker någonting. Vi vet inte om de -30% du talar om var den bearmarket du fortfarande väntar på?

2017 hade vi en blow of top. 2023 hade vi en dubbeltopp. Skall man använda den historiken för att säga att vi då får en trippeltopp?
Hur denna bullmarket än slutar, så kommer det finnas folk som säger att den var exakt likadan som alla andra...
Vilket sammanträffande då att det kommit en "black swan" varje cycle. Kanske denna gång kommer ingen sån, eller? Precis som det aldrig kommer komma nån ny finanskris heller.

Det kommer märkas om det är "bear market", precis som man kommer märka när det är en finanskris på riktigt. Och man märker också när det blir ett tredje världskrig, sånt går inte under radarn direkt.
Citera
2025-06-04, 19:30
Medlem
Citat:
Jag räknade inte med FTX, Celsius, 3AC -debaclet.
Det gör jag inte nu heller.
Nästan komiskt att du tror bear market uppstod pga det. Människan vill alltid hitta enkla förklaringar.
Citera
2025-06-04, 20:28
Medlem
hazenectars avatar
Usch vad jobbig majsen är just nu
Citera
2025-06-04, 20:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Människan vill alltid hitta enkla förklaringar.
Tex att det som hänt några gånger förut nödvändigtvis måste återupprepa sig…

Eller tänker du trippeltopp efter dubbeltoppen som kom efter enkeltoppen…?
Senast redigerad av Leaston 2025-06-04 kl. 20:48.
Citera
2025-06-04, 20:48
Medlem
Citat:
Tex att det som hänt några gånger förut nödvändigtvis måste återupprepa sig…
Några gånger? Det är det enda som har hänt BTC. Vad ska du utgå ifrån? Dina drömmar?
Citera
2025-06-04, 20:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Några gånger? Det är det enda som har hänt BTC. Vad ska du utgå ifrån? Dina drömmar?
3-4 datapunkter, där den senaste inte alls är lik de första är fortfarande för tunt för att förutse vad som händer härnäst med sådan säkerhet som du ger sken för.

Speciellt med tanke på att det fundamentala som driver priset är helt annorlunda nu.
Senast redigerad av Leaston 2025-06-04 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in