hur stort sår tror du jonna hade i örat vid örhänget?
Men snälla! Som örhänges bärare så vet jag att det är ett minimalt sår. Sköter man inte sin hygien runt hålet eller använder metall örhängen som man är allergisk mot skapas en rodnad och irritation ett litet litet sår bara. Har man örhänge konstant kan proppen växa fast i hålet. Det spelar ingen roll hur litet eller stort ett sår är för risken att få sepsis, det var det dummaste jag hört! Du behöver inte ens ha ett sår för att få sepsis. Sepsis är en extremt kraftig reaktion på immunförsvaret därför är tidigare namnet ”blodförgiftning” helt fel ordval och har derför utbyts till sepsis.
Men snälla! Som örhänges bärare så vet jag att det är ett minimalt sår. Sköter man inte sin hygien runt hålet eller använder metall örhängen som man är allergisk mot skapas en rodnad och irritation ett litet litet sår bara. Har man örhänge konstant kan proppen växa fast i hålet. Det spelar ingen roll hur litet eller stort ett sår är för risken att få sepsis, det var det dummaste jag hört! Du behöver inte ens ha ett sår för att få sepsis. Sepsis är en extremt kraftig reaktion på immunförsvaret därför är tidigare namnet ”blodförgiftning” helt fel ordval och har derför utbyts till sepsis.
Användaren skrev att små sår inte orsakar sepsis. Därför jag frågade hur stort sår användaren trodde Jonna hade vid örat.
Verkar som att de fortfarande inte är säkra på att hjärtat är ok. Imorgon ska de gå ner med slang (?) i halsen för att titta på hjärtat på nära håll. Jocke måste väl mena att de ska föra ner en slang med kamera eller ultraljud?
Jag fattar det som att hjärtat var okej vid första undersökningen, men man vill hålla koll så det inte blir något problem, eftersom hon fortfarande har kvar bakterier i blodet så kan dem fortfarande orsaka problem som inte fanns vid första undersökningen.
Jag fattar det som att hjärtat var okej vid första undersökningen, men man vill hålla koll så det inte blir något problem, eftersom hon fortfarande har kvar bakterier i blodet så kan dem fortfarande orsaka problem som inte fanns vid första undersökningen.
Jag uppfattar det som att man vill göra en mer noggrann undersökning av hjärtat. Vanligtvis räcker det med ett ultraljud eller en röntgen från utsidan. Gör man en undersökning inifrån med kamera eller ultraljud kommer man närmare än utanpå bröstkorgen och ser mer. Så jag tolkar det som att de inte är säkra på att det är ok och/eller att de faktiskt såg något fel på den förra undersökningen och vill kolla närmare. Annars finns det ingen anledning till att gå in genom strupen.
Det är absolut vanligt att gå ner med kamera och titta, det gör man ofta vid allvarliga infektioner. Man kollar så inget satt sig på hjärtklaffarna. Det har man gjort på alla jag varit med och dom som legat kring med allvarliga infektioner.
Ny uppdatering. Jonna får kamera via halsen idag för att man inte kunde se hela hjärtat på ultraljudet de gjorde sist. På det här sättet kommer man närmare och ser tydligare och de vill se så hjärtklaffarna inte är påverkade och vill kunna utesluta andra tillstånd. Detta enligt Jocke och Jonna på Instagram.
Det var det jag menade också. Man gör en utökad undersökning genom att gå via strupen för att man inte är säkra med den vanliga metoden.
Ja det myglas nog en del, men för fan. Stäng ner era sociala medier i låt säga 2 veckor och bara rå om varandra. Men det är dom åt helvete för duma i huvudet för att förstå. Inte ens när nu när jonna kämpade flr sitt liv, kunde han låta bli att podda.
Vad är det för fel i deras hjärnor?
Är helt övertygad om att jonnas kropp har ett unikt och värdelöst immunförsvar! Ca 70% av hennes kropp består av plast ch kemikalier. Otroligt okvinnligt. Sen att hon precis fött ut ännu en unge och sen inte tagit sig tiden stt återhämta sig. Utan då skulle det ut och resas och supa till det lite. Vad ända in i helvete är det för en nybliven mamma som resonerar så?
Och vad är det för en otroligt värdelös partner som inte sätter sin familj först ä, utan sin kanal och följare.
Den familjen är så dysfunktionell att det är skrämmande. Kommer gå åt helvete för alla 3 barn! Tyvärr. Men det är deras föräldrar för egocentriska för stt se.
... och nu ska man ha "spökjakt" i företagets fastighet igen och utnyttjar Jonnas sjukhusvistelse för att locka tittare. Egentligen skulle de lägga ner men Jonna ville att de skulle köra ändå (sant eller falskt?), och trots att Jonna har ont (som Joakim säger) så ska hon självklart vara med i chatten med de som tittar, det är Joakim noggrann att påpeka.
Frågan är ju om hon har så ont som Joakim påstår, för ingen normal människa vill väl arbeta när man har ont och ligger inlagd på sjukhus. Det är en sak att hon vill titta på "liven" men en annan att hon ska medverka i chatten.
Joakim verkar spela över lite också, med gråten i halsen ber han folk klicka på länken. Vem f-n betalar 149 kr för att titta på fejk, fattar inte folk att allt är påhittat, som "grädde på moset" medverkar bröderna "Butteriks" som mäter all aktivitet med sina leksaksmätare...
Om jag har förstått det hela rätt så är det 3:e gången de har spökjakt i företagets fastighet, om det är sån aktivitet där kan man ju fråga sig varför de inte marknadsför huset som ett "spökhus"... ... nä just det, då räknas det väl som falsk marknadsföring...
... och nu ska man ha "spökjakt" i företagets fastighet igen och utnyttjar Jonnas sjukhusvistelse för att locka tittare. Egentligen skulle de lägga ner men Jonna ville att de skulle köra ändå (sant eller falskt?), och trots att Jonna har ont (som Joakim säger) så ska hon självklart vara med i chatten med de som tittar, det är Joakim noggrann att påpeka.
Frågan är ju om hon har så ont som Joakim påstår, för ingen normal människa vill väl arbeta när man har ont och ligger inlagd på sjukhus. Det är en sak att hon vill titta på "liven" men en annan att hon ska medverka i chatten.
Joakim verkar spela över lite också, med gråten i halsen ber han folk klicka på länken. Vem f-n betalar 149 kr för att titta på fejk, fattar inte folk att allt är påhittat, som "grädde på moset" medverkar bröderna "Butteriks" som mäter all aktivitet med sina leksaksmätare...
Om jag har förstått det hela rätt så är det 3:e gången de har spökjakt i företagets fastighet, om det är sån aktivitet där kan man ju fråga sig varför de inte marknadsför huset som ett "spökhus"... ... nä just det, då räknas det väl som falsk marknadsföring...
Men hon kan väl för tusan använda sina händer, har du någonsin legat inne? tiden står stilla och kan hon delta via chatt är det ju kanon.
När Jonna kom in var hon riktigt riktig dålig, men nu börjar hon få bättre värden och blir såklart piggare.
bröderna "Butteriks"
Ja det där reagera även jag på..
Okej..Man kanske inte tror på spöken, andar och demoner. Men varför utmana ?
Och just nu också.. Risky Business..
Det kan slå tillbaka mot dom. och på vilket sätt vet man inte.
"whatever one does, good or bad, will return to them three times over"
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-06-05 kl. 14:09.
bröderna "Butteriks"
Ja det där reagera även jag på..
Okej..Man kanske inte tror på spöken, andar och demoner. Men varför utmana ?
Och just nu också.. Risky Business..
Det kan slå tillbaka mot dom. och på vilket sätt vet man inte.
"whatever one does, good or bad, will return to them three times over"
Svårt att tro att dessa energier (spöken, andar, demoner eller vad man nu vill kalla dem) dyker upp just när spökjakt spelas in. Att bröderna "Butteriks" leksaksmätare sen skulle kunna känna av dessa energier är ju bara löjligt.
Av ren nyfikenhet såg jag några få avsnitt av spökjakt, när första säsongen gick på tv, men ganska direkt insåg man att allt är fejk och det blev bara barnsligt...
D*nj*l försa sig en gång när Joakim spelade in live (D*nj*al visste inte om att det var live). När Joakim frågade vad de gjorde sa D*nj*l: "Vi skapar spöken".
Tänk att vakna upp varje morgon i vetskap om att man tjänar pengar på att lura andra, usch...