2024-07-22, 10:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror inte dem kan sälja Lundell huset. Dem kommer gå så mycket back om dem säljer huset.
Ingen kommer betala det dem köpte huset för + all renovering dem gjort på huset.
Dock tjänande dem ju säkert endel när dem gjorde renoveringen till en tv show på discovery eller tv4(minns ej vilken kanal). Så om man räknar in det dem fick in då kanske det går jämnt ut vid en försäljning?
Jag tror att de fått in en rejäl vinst på huset i och med betalning för olika produktioner o dyl.
Så den satsningen var troligen ingen förlustaffär alls - även om de inte skulle få in en köpesumma som täcker all renovering.
Däremot så ligger väl inte pengarna på hög - om jag förstått det rätt - utan mycket av pengarna har jobbat vidare i andra produktioner, filmer, spök/lek program osv.
Om huset ägs av företaget så blir ju en eventuell förlust inte heller personlig, utan ligger på just företaget -- så min uppfattning är att de knappast riskerar att bli barskrapade oavsett vinst eller förlust på huset.

Även om man kan vara kritisk mot Jocke i delar av det han gjort och gör så kan man ju inte förneka att det är en jäkla resa han och Jonna gjort från nobodys till framgångsrika - och jag tror inte de saknar koll på hur de skall förvalta vinsterna för egen del.
Citera
2024-07-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Även om man kan vara kritisk mot Jocke i delar av det han gjort och gör så kan man ju inte förneka att det är en jäkla resa han och Jonna gjort från nobodys till framgångsrika - och jag tror inte de saknar koll på hur de skall förvalta vinsterna för egen del.

Som när han köpte Teslaaktier för sexton miljoner kronor och var minus femtio procent vid ett tillfälle?
Citera
2024-07-22, 13:56
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Dom tjänade 500 000 på mio-samarbetet, enligt exonph
Dom säljer ju möbler efter en tid, hur funkar det egentligen? Det är ju företaget som äger men privatpersonerna säljer o får betalningen?
Pengarna dem får när dem säljer möblerna ska in på företaget. Om dem tar pengarna privat begår dem brott.
Citera
2024-07-22, 14:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Som när han köpte Teslaaktier för sexton miljoner kronor och var minus femtio procent vid ett tillfälle?
Jag har ingen koll faktiskt. Jag säger bara att han rent allmänt ger intryck av att klara sig ganska bra på sina investeringar och sina projekt.

Jag är inte överdrivet intresserad heller, precis som med Chrippa så anser jag att Jockes ekonomi är hans ensak. Det är ju de själva som får leva med de eventuella felsatsningar de gör - inte jag.
Vill man jaga skattesmitare och förfasa sig över så finns ju betydligt större fiskar att jaga efter.
Citera
2024-07-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Planerar Jocke och Jonna Lundell att plagiera Elgegant Relax Spa i Norrköping och ta över deras marknad?

Både lokalerna, alla tilltänkta utbud och den loggan dom fixat är misstänkt mycket inspirerat av Elegant Relax spa’s.

Enligt uppgift har dom varit återkommande kunder hos Elegant Relax spa och nu avser familjen Lundell att öppna sitt spa för allmänheten. Ett plagiat efter inte så lite smygreklam på tuben. Fortsättning följer.

Kommer det upp en teve på väggen framför poolen som pricken över iet?

Var kan man se/läsa att de ska öppna spa för allmänheten samt se loggan? Det är väl förberett för en tv vid bubbelpoolen, så de verkar kopiera Elegant Relax Spa rejält...
Citera
2024-07-22, 15:20
Medlem
Citat:
Jag tror inte dem kan sälja Lundell huset. Dem kommer gå så mycket back om dem säljer huset.
Ingen kommer betala det dem köpte huset för + all renovering dem gjort på huset.
Dock tjänande dem ju säkert endel när dem gjorde renoveringen till en tv show på discovery eller tv4(minns ej vilken kanal). Så om man räknar in det dem fick in då kanske det går jämnt ut vid en försäljning?

Även om de skulle få 17 miljoner, som verkar vara värderingen på huset (enligt Joakim), så täcker det väl inte alla skulder de har i företaget?
Är inte någon expert på bokföring men vad jag kan se på årsredovisningen för 2022 så ser det inte bra ut. Skatteskulden var väl på 5-6 miljoner, på det tillkommer skulden till byggfirman på ca 1 miljon + 1 miljon i rättegångskostnader. Så ytterligare 7-8 miljoner ska alltså ut förutom de skulder de har/hade i årsredovisningen.

Tror krisen är nära, är väl därför de pumpar ut YouTube-videos varannan dag, utnyttjar sina barn för content, tjatar om Joakims barndom i oändlighet samt gör samarbeten (Jonna) med oseriösa företag.
Citera
2024-07-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har ingen koll faktiskt. Jag säger bara att han rent allmänt ger intryck av att klara sig ganska bra på sina investeringar och sina projekt.

Rent allmänt efterblivet uppenbarligen. Har inte ens någon koll, lol.
Citera
2024-07-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Dom tjänade 500 000 på mio-samarbetet, enligt exonph
Dom säljer ju möbler efter en tid, hur funkar det egentligen? Det är ju företaget som äger men privatpersonerna säljer o får betalningen?

Fick de 500.000 kr + möblerna? Har företaget betalat för möblerna så ska pengar för försäljningen gå in i företaget och inte till paret privat.
Undrar om Mio skickade faktura på möblerna och att paret sedan skickade en faktura på samma belopp, är väl en del som gör så för att slippa betala diverse skatter...
Citera
2024-07-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Fick de 500.000 kr + möblerna? Har företaget betalat för möblerna så ska pengar för försäljningen gå in i företaget och inte till paret privat.
Undrar om Mio skickade faktura på möblerna och att paret sedan skickade en faktura på samma belopp, är väl en del som gör så för att slippa betala diverse skatter...
Vet ej, frågan var vad tjäna jocke o jonna på mio-samarbetet, svaret var 500.000:-, enligt nessa, exonph
Citera
2024-07-22, 16:09
Medlem
Citat:
Pengarna dem får när dem säljer möblerna ska in på företaget. Om dem tar pengarna privat begår dem brott.
Okay. Jag har sett att dom säljer saker från huset på instagram, inköpspris hutlöst o sammsrbete. Det känns skumt. Allt i huset är väl rekvisita som tillhör låtsasfamiljelivet?
Citera
2024-07-22, 18:15
Medlem
Skattesskulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Även om de skulle få 17 miljoner, som verkar vara värderingen på huset (enligt Joakim), så täcker det väl inte alla skulder de har i företaget?
Är inte någon expert på bokföring men vad jag kan se på årsredovisningen för 2022 så ser det inte bra ut. Skatteskulden var väl på 5-6 miljoner, på det tillkommer skulden till byggfirman på ca 1 miljon + 1 miljon i rättegångskostnader. Så ytterligare 7-8 miljoner ska alltså ut förutom de skulder de har/hade i årsredovisningen.

Tror krisen är nära, är väl därför de pumpar ut YouTube-videos varannan dag, utnyttjar sina barn för content, tjatar om Joakims barndom i oändlighet samt gör samarbeten (Jonna) med oseriösa företag.

Nja nu var de ju momspengar c:a 6 mille och dom vart sköngetstaxerade på 1,8 privat
som vart halverat bara googla finns någon artikel ifrån aftonbladet om det
Moms pengarna ser du aldrig eftersom dom redan satt på skattekontot.
Och byggbolaget har dom ju överklagat och då försvinner typ TS fodran
Den börjar ju om så att säga vilket säkerligen inte är klart ännu
för då hade tidningarna något att skriva om
Däremot så kommer nog Omsättning minska till hälften eftersom de inte är några stora
produktioner på gång som de verkar.

De går ingen nöd på dom och nu börjar ju äntligen aktieägarna märka av det oxå.
Citera
2024-07-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Nja nu var de ju momspengar c:a 6 mille och dom vart sköngetstaxerade på 1,8 privat
som vart halverat bara googla finns någon artikel ifrån aftonbladet om det
Moms pengarna ser du aldrig eftersom dom redan satt på skattekontot.
Och byggbolaget har dom ju överklagat och då försvinner typ TS fodran
Den börjar ju om så att säga vilket säkerligen inte är klart ännu
för då hade tidningarna något att skriva om
Däremot så kommer nog Omsättning minska till hälften eftersom de inte är några stora
produktioner på gång som de verkar.

De går ingen nöd på dom och nu börjar ju äntligen aktieägarna märka av det oxå.

Exakt det går ingen nöd på dom.
Dom kommer klara sig bra och livet verkar flyta på ganska bra just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in