2025-06-03, 22:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Ja de lär vi nog garanterat få veta😅 någonting är de ju iaf garanterat som är negativt för dom verkar de som
precis ! Något är det som utlöser alltihopa då både J & N på dåligt . Och J använder sig av ängla nummer och lägger ut citat tydligen . Ja kan ju ej läsa då jag är blockad

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, precis....man vet ju inte vad man ska tro när J & N uttalar sig om saker och ting eftersom de ofta talar emot sig själva.
Men skulle ej bli förvånad om det nu börjar närma sig någon form av avslut på den polisanmälan som är riktad mot A.

Jag kan ha fel, men jag har mycket svårt att tro att A kommer att bli fälld för "Grov kvinnofridskränkning" . Dels på grund av osäker bevisbörda från N:s sida och sedan om man ser till vad A vän/vänner har sagt om hela scenariot.
Det krävs även riktigt starka bevis för att det ska bli en fällande dom. A är dessutom sedan tidigare ostraffad.

Det som ligger A i fatet här är ju att hela fam.H & övriga som varit på samma plats när konflikten mellan A & N ägde rum kan "vittna" mot honom.

Det stormar en hel del kring N med moder i släptåg just nu , alltifrån Soc.anmälningar till pågående rättsprocesser. Man märker tydligt att både J & N är stukade och påverkas av det som sker. De sk.trogna följare och tidigare vänskapsband börjar även ta avstånd från N.

N & J använder sig av uttryck som "handlingar ger konsekvenser" i dess karma och har öppet då syftat till A.

& Ja, kanske vore något för N att tänka på. Hennes handlingar är ju inte direkt genomtänkta om man säger så.......
Exakt litar inte ett dugg på dessa 2 ljuger och manipulerar hela tiden .
Ena gången har dom varit på rättegång ang A och andra inte .
Får inte ihop det som vanligt var det inte N som skrev att hon vsr tvungen att lämna in ytterligare bevis el har hon ljugit om det ? Vet att hon säger i podden att hon aldrig sagt men finns ute i en konversationen som hon postat på IG & TT

Och om hon nu har lämnat in mer bevismaterial så måste dom ju ha öppnat ärendet för hur ska hon annars behöva lämna in ytterligare info .
Precis som du skriver har jättesvårt att tro att han skulle åka ditt för kvinnofridskränkning. I mitt tycke så skulle inte detta ta så lång tid utan han hade åkt dit på detta för länge sen

Men jag kan ha fel kan ej lagen. Att något är på g är helt klart så lite som N postar på IG och TT lika så J . Dom har ju inte bryt sig för om vad folk tycker utan postat allt till höger och vänster ändå

Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Exakt min tanke, obehaglig klan att ha emot sig. Till slut faller de på eget grepp. Inte lätt att hålla koll på alla lögner när väl sanningen kommer fram.
precis hoppas att han fixar det . Men allt slår tillbaka mot dom nu och rättvisan kommer segra
Citera
2025-06-04, 15:34
Medlem
Väldigt tyst på alla kanaler idag.
Citera
2025-06-04, 15:45
Medlem
Man får ju hoppas att C får all deras uppmärksamhet och ögonkontakt nu när telefonerna inte går varma framför ansiktet på dem två.
Citera
2025-06-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosaurus
Man får ju hoppas att C får all deras uppmärksamhet och ögonkontakt nu när telefonerna inte går varma framför ansiktet på dem två.

Ja man kan ju hoppas det faktiskt🙏för C:s skull. Jag tror att C är med Nicci hos VL. N verkar inte filma henne lika mycket som J. Lägger hon upp så är det oftast i ett sammanhang eller med sig i bilden. Tror det är en del av J:s deppighet faktiskt. Är det inte onsdagar de brukar podda för att lägga upp det på torsdagen?
Citera
2025-06-04, 16:14
Medlem
Ps.
Enl. En säker källa:
Gällande anmälan om "Grov kvinnofridskränkning" mot A så är ärendets status:
"Förundersökning pågår fortfarande"

Inget domslut har därav ej fattats ännu.
Citera
2025-06-04, 17:34
Avstängd
Citat:
Ps.
Enl. En säker källa:
Gällande anmälan om "Grov kvinnofridskränkning" mot A så är ärendets status:
"Förundersökning pågår fortfarande"

Inget domslut har därav ej fattats ännu.
Vad fasiken är det som tar så lång tid förstår inte ! Vet en kollegas son som åkt ditt för just kvinnofridskränkning tog inte mindre än 3 mån så var han dömd och åkte in .

Vad är det dom kollar egentligen dom hade väl lag ner 3 punkter av 5 el minns jag fel . Hoppas detta får ett slut snart för C skull 💕
Citera
2025-06-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Vad fasiken är det som tar så lång tid förstår inte ! Vet en kollegas son som åkt ditt för just kvinnofridskränkning tog inte mindre än 3 mån så var han dömd och åkte in .

Vad är det dom kollar egentligen dom hade väl lag ner 3 punkter av 5 el minns jag fel . Hoppas detta får ett slut snart för C skull 💕

Undrar samma som du, vad är det som tar tid?

Även om det inte är prioritering så borde det vara det eftersom det finns ett barn med i bilden, byråkratins käftar verkligen inget man vill hamna i😔.

Svårt när man inte vet vad det är han blivit anklagad för eller vad det är han gjort eller inte gjort 🤐

Aldrig hört att det hållt på så länge som snart 2 år. Vem och vad är det som avgör tiden, någon som vet och varför? Min hjärna kan inte greppa det riktigt.
Citera
2025-06-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87

Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Undrar samma som du, vad är det som tar tid?

Även om det inte är prioritering så borde det vara det eftersom det finns ett barn med i bilden, byråkratins käftar verkligen inget man vill hamna i😔.

Svårt när man inte vet vad det är han blivit anklagad för eller vad det är han gjort eller inte gjort 🤐

Aldrig hört att det hållt på så länge som snart 2 år. Vem och vad är det som avgör tiden, någon som vet och varför? Min hjärna kan inte greppa det riktigt.

Ja, håller helt med. er.
Just detta fall verkar av en eller flera anledningar ta en evinnerlig tid att hantera?

Mig veterligen så finns det ingen tidsgräns för utredande av "grov kvinnofridskränkning".
Preskriptionstiden är 10 år & utredningen kan därav hålla på så länge om man har otur.

Vad anledningen till den långa handläggningen är i A:s fall kan ju ex.vara bristen på resurser, brist på rekonstruktioner , att man behöver tid till fördjupning och diverse förhör samt att N inkommit med "bevis" efterhand som förhalat hela processen ytterligare.

Som ni säger, så tycker man ju att ett sådant här fall borde prioriteras när ett litet barn finns med i bilden.

🙏❤️
Senast redigerad av Artmovie 2025-06-04 kl. 19:38.
Citera
2025-06-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ja, håller helt med. er.
Just detta fall verkar av en eller flera anledningar ta en evinnerlig tid att hantera?

Mig veterligen så finns det ingen tidsgräns för utredande av "grov kvinnofridskränkning".
Preskriptionstiden är 10 år & utredningen kan därav hålla på så länge om man har otur.

Vad anledningen till den långa handläggningen är i A:s fall kan ju ex.vara bristen på resurser, brist på rekonstruktioner , att man behöver tid till fördjupning och diverse förhör samt att N inkommit med "bevis" efterhand som förhalat hela processen ytterligare.

Som ni säger, så tycker man ju att ett sådant här fall borde prioriteras när ett litet barn finns med i bilden.

🙏❤️

En viss person sa det om 10 år och fick kalla kårar. Min första tanke: "detta visste dem kan ske och välplanerat"

Jag brukar vara en girls girl och inte ifrågasätta offret. Men i detta fall blinkar alla lampor att något inte stämmer.

Framförallt på grund av familjens inblandning och "sekten" som "vittnen" 🤐 som hon sa till en början att hon inte hade bevis.

Jag tror Nicci kan vara streetsmart och slug. Men inte lika insatt som sin mor i hur socialtjänsten fungerar det har hon själv sagt.

N har både "dyslexi och dyskalkeli" (egen diagnos) och inte gillat att plugga utan hon skrev av text när hon lämnade in uppgift i skola har hon sagt i podd, minns ej vilket avsnitt.

J har erfarenhet både privat med N:s biopappa och senare i sitt yrke.

Vi är flera som tycker att alla dessa "tillfälligheter" är uträknade från början till slut eftersom N verkar upprepa sin mammas liv på många plan. Tycker synd om barnet Nicci, kan inte varit lätt. Därför blir man förvånad att hon inte ser att hon upprepar samma sak med C 😢
Citera
2025-06-04, 22:35
Medlem
En notis.
Både N & VL har funnits på Lexbase resp.Krimfup.
N efter familje- tvisten (hennes pappas bortgång)
&
VL för brukande av narkotika.
Ingen finns där längre när man söker på dem?

Har de köpt sig fria från dessa sidor månne för att inte hamna i dålig dager????
🤔
Citera
2025-06-04, 23:40
Medlem
Citat:
En notis.
Både N & VL har funnits på Lexbase resp.Krimfup.
N efter familje- tvisten (hennes pappas bortgång)
&
VL för brukande av narkotika.
Ingen finns där längre när man söker på dem?

Har de köpt sig fria från dessa sidor månne för att inte hamna i dålig dager????
🤔

Nej det tror jag inte, lagen har uppdaterats med hjälp av GDPR. En dom i HD har slagit fast att sidor som krimfup och lexbase inte får sälja känsliga uppgifter som domar på det sättet längre, med undantag för journalistiska ändamål. Jag har själv försvunnit trots att min dom inte gallrats.

https://kvartal.se/artiklar/rattsdat...sta-domstolen/
Citera
2025-06-04, 23:41
Medlem
Tack för era ord angående min post. Jag hoppas att N och J kan ta till sig något av det jag skrev också! 🌸
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in