2025-06-04, 12:26
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Det är ett litet antal fantastiska aktivister som utnyttjar de tillgängliga 20 rösterna till max. Pratar man med folk i verkligheten så har jag inte träffat på en enda som gillade Israels bidrag särskilt mycket, det var typ ”meh”.

Så det är en judiskt konspiration varje gång det är eurovision ?
Alla länders aktivister kan väl göra samma sak ?

Vi har ju knappt några Judar kvar i landet i dag så hur i helvete skulle den ligga grupp x 20 röster
kunna få fram så många svenska röster ? nej du den går vi inte på
Citera
2025-06-04, 12:29
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Skriv att de hatar judar då, "antisemit" är ett tramsigt ord. Araber och judar är samma kroknästa pack.

"viktigaste allierade"

Jag trodde aldrig jag skulle se någon skriva så i verkligheten

Det är judarna som har tagit hit muslimerna, ditt utvecklingsstörda jävla SD-boomer. Fyfan vad de garvar åt dig.

Du får gärna förtydliga exakt HUR judarna tog hit muslimerna ? Kom dom med El-Al ?
Citera
2025-06-04, 13:17
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Du får gärna förtydliga exakt HUR judarna tog hit muslimerna ? Kom dom med El-Al ?

Med "judarna" menar jag inte staten Israel, jag menar att judar har varit extremt överrepresenterade i att förespråka mångkultur i Sverige. Det har folk som David Schwarz och familjen Bonnier varit stora förespråkare av, och utan dem hade vi fortfarande varit ett homogent land.
Citera
2025-06-04, 13:41
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
"Since 2000, DCIP has recorded at least 31 cases in which Palestinian children were utilized by Israeli forces as human shields. Both international law and the Israeli High Court of Justice prohibit the use of civilians as human shields."

https://www.dci-palestine.org/_they_were_trying_to_exterminate_us_palestinian_ch ildren_in_gaza_tortured_by_the_israeli_military

Wikipedia har en sektion om IDFs användande av mänskliga sköldar här: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Human_shields_in_the_Israeli%E2%80%93Palestinian_c onflict

Undersökningen i ts visar ungefär det jag hade förväntat mig. Väldigt få människor stödjer Hamas och de allra flesta tycker att Israels frenetiska slaktande av palestinsk civilbefolkning är vedervärdigt.
Det blir så när hamas-slaktarna gömmer sig bland civila.

hamas tar ingen som helst hänsyn till de civila araberna. Bara sig själva
Citera
2025-06-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
https://www.gp.se/nyheter/varlden/rekordlagt-stod-for-israel-i-vasteuropa.9fa647b2-d692-4813-b261-0269784664e2

Därför förvånade folkets röst i Eurovision storligen.
Citera
2025-06-04, 13:45
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Inte många svenskar som gillar Israel numera. Och med svenskar menar jag människor med ursprung i landet, inte de som kommer från Långtbortistan.

Tyvärr har Israel med Bibi som ledare förstört landets rykte internationellt.
Svammel av en sandapa

Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Måste varit därför Sverige gav Israel flest tittarröster i ESC två år i rad, eftersom majoriteten ogillar Israel.
Hehe 👍
Så är det.

På arbetsplatsen hör man "det var ju araberna som startade skiten" från alla håll.
Citera
2025-06-04, 13:48
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxxadlaneslav
YouGov är inte direkt känt för att bara hänga på fik i Rinkeby och fråga "MENA babbar" vad de tycker. De gör mätningar i hela befolkningen. alltså mestadels etniska västeuropéer.

Israel slaktar barn, bombar sjukhus och svälter civila. Folk inte gillar krigsbrott.
Jaså borde de inte göra ett urval som är representativt för befolkningen istället?
Citera
2025-06-04, 14:01
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Därför förvånade folkets röst i Eurovision storligen.

Exakt.
Vad är det troligaste, att det är en konspiration bakom de opinionsundersökningarna som gjorts av etablerade undersökningsföretag om Israel eller är det den helt okontrollerade omröstningen i Eurovision som är den verkliga sanningen? Retorisk fråga till trådens folkmordsförespråkare.
Citera
2025-06-04, 15:30
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Judarna är våra viktigaste allierade i kampen mot den moslemska horden, det är bara du och resten av de lågutbildade WT-idioterna som suger ryska konspirationslögner som är för dum i huvudet för att fatta det.

I Sverige råder svenskhet. Inte judendom eller islam. Jag vill inte ha några allierade i något påhittat krig mot muslimerna. Det är uppenbart att du har judarnas intressen framför svenskarnas. Jag tycker ni kan hålla era konflikter i mellanöstern. Tack och hej.
Citera
2025-06-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Det blir så när hamas-slaktarna gömmer sig bland civila.

hamas tar ingen som helst hänsyn till de civila araberna. Bara sig själva

Alltid samma gamla trötta ursäkter oavsett vilka monstruösa saker IDF gör.
Citera
2025-06-04, 15:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Trots att vi västeuropeer inte orkar med muslimer längre så orkar vi inte med längre Israels folkmord och lögner. Och nej, jag tror inte att det gör oss pro-hamas (fan vad patetisk propaganda från Israel har blivit) eller ens sympatiska mot muslimer.

Men vi har blivit geopolitiskt smartare och tycker att muslimer har rätt att existera i länder som de själva styr över enligt deras egna traditioner, så länge detta inte importeras till Europa. Och ja, vi fattar att Israel gärna vill skicka iväg palestinierna från deras hem till Europa ifall de får möjligheten att göra det.
Citera
2025-06-04, 16:21
Medlem
Extremt mycket propaganda och hjärntvätt sprids p.g.a. internet idag, så det är inte så konstigt.

Intelligenta människor fattar att denna konflikten inte är svartvitt som vänsterextrema påstår. Bägge sidorna har begått krigsbrott, men folk som yrar om folkmord är partiska och inte objektiva överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Enligt antisemiterna så är judarna/Israel orsaken till allt som händer i världen, man försöker skylla vad som helst för att demonisera israel och judar, man även säger sig vara emot sina egna för det.

Samma retorik som under Hitlers tid bara under nytt namn.
Senast redigerad av EpicUsername 2025-06-04 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in