2025-06-04, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
om man läser dina tidigare inlägg så kan vem som helst se att du är ett stort fan av jocke.

Nopy Dopy.
Däremot gillar jag honom. Och ogillar hans vidriga bror.
Skillnad det från att vara ett ”stort fan”.
Man kan gilla folk utan att slicka marken de går på.
Prova du hur det känns 😘
Citera
2025-06-04, 00:08
Medlem
Jag Börjar undra om de va så illa som Joakim ville få det till med jonna.. för Han utnyttjar detta att hon är sjuk i sin podd och jonna verkar varit aktiv i socialamedier så frågan är hur sjuk hon igentligen var. Kan va så illa som han sa men derras beteende får mig tveka
Senast redigerad av jimmytheone 2025-06-04 kl. 00:13.
Citera
2025-06-04, 00:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Nopy Dopy.
Däremot gillar jag honom. Och ogillar hans vidriga bror.
Skillnad det från att vara ett ”stort fan”.
Man kan gilla folk utan att slicka marken de går på.
Prova du hur det känns 😘
Jag slickar varken Chrippas eller Jockes mark, vilket du hade vetat om du faktiskt läst mina inlägg.
Om man dock läser dina inlägg så finns det ett orimligt hat mot Chrippa, och mycket slickande av mark framför din idol jocke.
Citera
2025-06-04, 00:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Jag Börjar undra om de va så illa som Joakim ville få det till.. Han utnyttjar detta i podd och jonna verkar aktiv i socialamedier
Det är det som är så svårt att veta med jocke, han har en historia av att ljuga och överdriva, så man vet inte när han talar sanning och när han överdriver. Lite som pojken som ropade varg.
Citera
2025-06-04, 00:15
Medlem
Citat:
Det är det som är så svårt att veta med jocke, han har en historia av att ljuga och överdriva, så man vet inte när han talar sanning och när han överdriver. Lite som pojken som ropade varg.

Ja jag fick den känslan också att han kanske kryddat sanningen lite eller till och med extra mycket. Men som sagt svårt veta med tanke på hans historik
Citera
2025-06-04, 00:46
Medlem
Citat:

Du tror väl inte på fullast allvar att Jocke Skulle överdriva Jonnas sjukdomsfall!!
Även läkare läser o lyssnar/ser på Poddar/Vloggar.
Citera
2025-06-04, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Du tror väl inte på fullast allvar att Jocke Skulle överdriva Jonnas sjukdomsfall!!
Även läkare läser o lyssnar/ser på Poddar/Vloggar.
Fast läkare får inte uttalas sig.
Jo på fullaste allvar så har han överdrivit annars är han sjuk i huvudet och har ingen empati eller respekt för sin fru.
Senast redigerad av blicka364 2025-06-04 kl. 02:27.
Citera
2025-06-04, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Linköpings lasarett är mycket bra
Generellt Nej, men viss special kompetens finns som könsbyte och handkirurgi. Har du genomgått det och därför tycker dom är så bra?
Citera
2025-06-04, 03:21
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag förklarade vad jag menade med ditt bla bla bla..
Joo det såg jag att du skrev. Jag bad dig att kolla i min historik och då svarade du så. Då har du tagit bort det nu då.
Jaja,, Tyck du att jag ljuger det borde framgått nu vad JAG tycker och vad DU tycker.
När bad du mig kolla din historik? det har aldrig skett.
Och jag har aldrig skrivit att du är ett fan av jocke, jag skrev det till en annan användare, men du tror väl alla inlägg jag skriver egentligen är riktade till dig?

Och nu har jag t.o.m poängterat att det du hänvisar till handlar om Öppenvård och att Jonna ligger på Slutenvård.

Och jag har fortfarande aldrig nämnt eller pratat om karolinska, vet ej varför du hakat upp dig på karolinska.

Ja det är solklart vad du tycker, du tycker att sjukhuset Jonna ligger på försöker döda henne, och att Jocke omgående måste flytta henne för att rädda livet på Jonna. Och enbart Karolinska sjukhuset kan rädda livet på Jonna enligt dig.
Vilken tur att du hade fel och att Jonna börjar må bättre.
Citera
2025-06-04, 04:45
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Du har ju skrivit det flera gånger. Du tjatar ju om hur dålig Jonnas sjukhus är, och hur Jocke måste flytta henne till Karolinska annars kommer hon dö. Vilken tur du hade fel.

Man kan se att inlägget inte är redigerat, så jag kan inte ha skrivit att du är ett fan och redigerat, eftersom det syns om man redigerar inlägg.
Men inlägget under det inlägget skriver jag dock till en annan användare (inte dig) att den personen är ett fan, och det är pga att den användaren sa att dem inte var ett fan. Så jag skrev det av en anledning.

Kan du hänvisa till inlägget där du bad mig kolla din historik? Eftersom du aldrig skrivit det till mig.

Det kan jag
här
(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)

Sedan kan vi ta detta med öppen och sluten vård ..
Nu vet jag inte om jag har rätt här men..
Du skrev detta
Jonna går under
Slutenvård = är vård där patienten är inneliggande på en sjukvårdsavdelning.

Akutmottagningar är både en del av öppenvård och slutenvård. Det innebär att patienter kan både lämnas för observation eller behandling inom öppenvård, men även skrivas in för slutenvård om deras tillstånd kräver det

Och jag skrev
patienten har rätt att välja utförare av offentligt finansierad öppenvård inklusive listning på vårdcentral, närakuter och akutmottagningar,
Vilket då måste innebära även slutenvård?
Eller?

Tillägg
Och som du ser så skriver jag inte att bara karolinska kan rädda Jonna.
Jag skriver att dom inte kan vända sig dit
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-06-04 kl. 04:52.
Citera
2025-06-04, 05:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
hur stort sår tror du jonna hade i örat vid örhänget?

Det behöver inte ha varit så stort om hon - som redan nämnts - redan var i dåligt skick innan.
Citera
2025-06-04, 05:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Sedan kan vi ta detta med öppen och sluten vård ..
Nu vet jag inte om jag har rätt här men..
Du skrev detta
Jonna går under
Slutenvård = är vård där patienten är inneliggande på en sjukvårdsavdelning.

Akutmottagningar är både en del av öppenvård och slutenvård. Det innebär att patienter kan både lämnas för observation eller behandling inom öppenvård, men även skrivas in för slutenvård om deras tillstånd kräver det

Och jag skrev
patienten har rätt att välja utförare av offentligt finansierad öppenvård inklusive listning på vårdcentral, närakuter och akutmottagningar,
Vilket då måste innebära även slutenvård?
Eller?

Tillägg
Och som du ser så skriver jag inte att bara karolinska kan rädda Jonna.
Jag skriver att dom inte kan vända sig dit
Den delen i lagen som du hänvisar till handlar bara om öppenvården

Patientens valfrihet inom vården är reglerad i patientlagen (2014:821), kapitel 9, paragraf 1. Det innebär att patienten har rätt att välja utförare av offentligt finansierad öppenvård inklusive listning på vårdcentral, närakuter och akutmottagningar, med undantag för Karolinska universitetssjukhuset Solna.

Om du åker in akut till ett sjukhus och det ändras från öppen till slutenvård då är det nog inga problem även om du valt ett sjukhus utanför ditt län.

Men ligger man på sjukhus med slutenvård och vill flytta till ett annat sjukhus utanför länet så är det inte bara att byta, utan det ska godkännas av regionen du tillhör, och visa län har även lokala extra krav.

Jag trodde man kunde byta till valfritt sjukhus som hade kunskap, resurser och plats. Men hittade att när man byter slutenvård till ett annat län så blir det lite krångligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in