2025-06-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Rökning, festande, skräpmat, massvis med tatueringar och piercingar.
Misstänkt missbrukande förr i tiden.
Håller med.hoppas nån läkare kan tala om för henne att hon nu ska plocka ut allt skräp hon har i kroppen....hon är så vacker utan allt fillter.botox och silikon både fram och bak och sluta med alkohol.hon har ju små barn
Citera
2025-06-03, 21:01
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur stort var grannens sår, då? Småsår orsakar inte sepsis om man är frisk, för det kommer in så lite bakterier att kroppens alla lager av försvarsmekanismer hinner ta kål på dem, innan de hamnar i blodbanan och förökar sig.

Du gissar verkligen hej vilt du. En kollega till mig (en läkare), hurtig och frisk, fick sepsis av ett skavsår. Det räcker att fel bakterie kommer in i såret och att det sitter på ett dåligt ställe.
Citera
2025-06-03, 21:33
Medlem
Citat:
Hur stort var grannens sår, då? Småsår orsakar inte sepsis om man är frisk, för det kommer in så lite bakterier att kroppens alla lager av försvarsmekanismer hinner ta kål på dem, innan de hamnar i blodbanan och förökar sig.

Vilket trams !
Ett barn på min skola hade ett skavsår
På bara någon timme blev han jättedålig och vi fick söka vård
Sepsis konstaterades
Citera
2025-06-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Rökning, festande, skräpmat, massvis med tatueringar och piercingar.
Misstänkt missbrukande förr i tiden.

Seriöst vaddå festande? Hon har tre små barn!
Citera
2025-06-03, 23:25
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanbanan123
Tack! Känns ju ganska uppenbart att enbart antibiotika inte kommer att hjälpa. Så har man verkligen all tid i världen att vänta på att ny antibiotika ska funka hela tiden?
Det är enbart antibiotika som dödar bakterier. Så om du inte tycker dem ska sätta in enbart antibiotika, vad mer tycker du dem ska sätta in för att döda bakterierna i blodet och ryggen?
Citera
2025-06-03, 23:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Karolinska tar nog inte emot men det finns andra större sjukhus.
Tycker även jag att hon bör byta men det får man tydligen inte..
Man får byta sjukhus, men man får inte välja sjuktransport till valfritt sjukhus i Sverige. Hur ska det vara så svårt för dig att förstå skillnaden på orden byta och välja valfritt?
Och nu säger du ju att jag har rätt eftersom du inte tror att Jocke kan välja karolinska eftersom dem nog inte tar emot.
Citera
2025-06-03, 23:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Man får byta sjukhus, men man får inte välja sjuktransport till valfritt sjukhus i Sverige. Hur ska det vara så svårt för dig att förstå skillnaden på orden byta och välja valfritt?
Och nu säger du ju att jag har rätt eftersom du inte tror att Jocke kan välja karolinska eftersom dem nog inte tar emot.

Det har jag redan skrivit. Se historiken. Finns väl fler sjukhus än just Karolinska? Åhdu va sa vi? Vi skulle inte citera varandra något mer.
Har du svårt att förstå orden? Av alla jävlar här så ska du tjafsa med mig?

BACKA!
Citera
2025-06-03, 23:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillin
Fast det där ju endast spekulationer från din sida. Har såret suttit på en ”renlevnadsmänniska” skulle det inte förändra läget. Hade en granne som fick sepsis som var hälsan själv så där blandar du bara ihop vad du vill tro spelar någon roll ☺️
Både ja och nej, om man äter hälsosamt, motionerar, sover ordentligt och inte stressar, så mår kroppen bättre och immunförsvaret blir bättre.
Sämre sömn, lite till ingen motion, mer stress och ohälsosam mat gör att kroppen mår sämre och att immunförsvaret kan påverkas, det är vetenskapligt bevisat att immunförsvaret kan påverkas av hur kroppen mår.
Jonna har mått dåligt under graviditeten, fött barn vilket är påfrestande för kroppen, hon har 3 små barn så att hon sover dåligt och är stressad är nog givet. Och det kan absolut bidra till att hennes immunförsvar blivit sämre. Men det är ju inget som jonna gjort fel, det är bara så livet är i dagens samhället.
Citera
2025-06-03, 23:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
hur stort sår tror du jonna hade i örat vid örhänget?
Citera
2025-06-03, 23:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det har jag redan skrivit. Se historiken. Finns väl fler sjukhus än just Karolinska? Åhdu va sa vi? Vi skulle inte citera varandra något mer.
Har du svårt att förstå orden? Av alla jävlar här så ska du tjafsa med mig?

BACKA!
Du sa att man fick välja vilket sjukhus man skulle åka till.
Jag sa att man inte fick välja valfritt eftersom det beror på många olika faktorer ifall sjukhuset kan ta emot patienten eller ej.
Du sa att jag hade fel. Sedan försökte du ljuga genom att påstå att jag sagt att man inte fick byta sjukhus, när jag aldrig påstått det.

Och vi avslutade den diskussionen igår, men ändå kände du ett behov av att dra upp diskussionen igen med din lilla pik, kom inte och böla till mig för att jag svarar.

Vill du inte diskutera med mig, ge fan i att svara mina inlägg bara? men du bestämmer inte vilka inlägg jag får svara på.

Men eftersom du nu erkänt att jag hade rätt i att man får byta sjukhus, men inte välja valfritt vilket sjukhus man ska köras till, så kan du ju BACKA och sluta svara på mina inlägg
Citera
2025-06-03, 23:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Nu verkar du gått upp i rök, men svarar ändå.

5 Kristallen
Filmregissör
Fångarna på fortet
Förrädarna
Programlett Idol
Renees brygga
Intervju med Malou von Sivers
Släppt en bok
Dokumentärserie på TV4
Kommer mer både på SVT och TV4
Sen hyfsat stor på Youtube, men där hänger jag inte...

Så rätt stora profiler skulle jag vilja säga

Och nej, jag är inte ett stort fan av Joakim Lundell
, men jag är läskunnig och hänger med i media.
om man läser dina tidigare inlägg så kan vem som helst se att du är ett stort fan av jocke.
Citera
2025-06-03, 23:55
Medlem
Dopys avatar
Skönt att jonna verkar bli bättre.
Dock tror jag det kommer ta lång tid innan hon är helt frisk, och om det blir några permanenta skador/problem kommer man nog först få veta i framtiden, men det viktigaste är att hon blir bra och kommer hem igen till sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in