2025-06-03, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Var det inte du som satt och pratade om att sälja allt i höst? Ändrade du dig?

Ändrade mig efter detta: (FB) Bitcoin - trading och analys

Tror cykeln slutar i september (baserat på klippet).

Är long Tesla sedan ca en månad bak samt är äntligen i sådan ekonomisk sits att jag tycker det är idé att ha cash vid sidan om (som man kan gå in med i dippar).

Men tror förstås på bitcoin som långsiktig investering och att vi går mot en bitcoiniserad värld. Kommer definitivt att köpa in mig i björnmarknaden igen.
Citera
2025-06-03, 19:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Ändrade mig efter detta: (FB) Bitcoin - trading och analys

Tror cykeln slutar i september (baserat på klippet).
Ok. Ja, jag tror jag kommenterade det tidigare i vintras när du sa hur du planerade att agera om ett halvår, dvs att det hinner rinna för mycket vatten underbroarna innan dess. Man agerar i nuet baserat på den datan man har i nuet.
Hur man skall agera i framtiden är ointressant då man inte vet hur läget är exakt då i framtiden.

Personligen tittar jag inte för mycket på hur det sett ut tidigare för cyklerna är helt uppenbart annorlunda nu, om dom ens existerar. Tar hellre en vända ner mot 60k än att jag missar en vända till 250k.
Citera
2025-06-03, 19:46
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag säljer allt nu, så får vi se om det var bra eller dåligt tänkt. Men känner att uppgångarna är ganska sega och långsamma nu så risken är helt enkelt stor att en stor snabb nedgång är nära.

Återkommer sedan efter den nedgången eller om den aldrig kommer, då får jag äta min sko.

Det finns en möjlighet att du kan räddas av en parameter värd att ta hänsyn till, nyckfulla Trump..
I övrigt tror jag att du klantar till det..

Det gör de flesta som bettar emot Bitcoin.
Citera
2025-06-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag säljer allt nu, så får vi se om det var bra eller dåligt tänkt. Men känner att uppgångarna är ganska sega och långsamma nu så risken är helt enkelt stor att en stor snabb nedgång är nära.

Återkommer sedan efter den nedgången eller om den aldrig kommer, då får jag äta min sko.

Allt? Du har inte ens kvar en hodl-position, alltså?

Djärvt i så fall!
Citera
2025-06-03, 20:08
Avslutad
Citat:
Ok. Ja, jag tror jag kommenterade det tidigare i vintras när du sa hur du planerade att agera om ett halvår, dvs att det hinner rinna för mycket vatten underbroarna innan dess. Man agerar i nuet baserat på den datan man har i nuet.
Hur man skall agera i framtiden är ointressant då man inte vet hur läget är exakt då i framtiden.

Personligen tittar jag inte för mycket på hur det sett ut tidigare för cyklerna är helt uppenbart annorlunda nu, om dom ens existerar. Tar hellre en vända ner mot 60k än att jag missar en vända till 250k.

Man måste alltid ha en preliminär plan. Din plan att följa med ner i björnen betraktar jag som totalt vansinne.

Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Allt? Du har inte ens kvar en hodl-position, alltså?

Djärvt i så fall!

Har inte heller någon hodl-position.
Citera
2025-06-03, 20:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Man måste alltid ha en preliminär plan. Din plan att följa med ner i björnen betraktar jag som totalt vansinne.
Min plan är inte att följa ner i björnen, varför säger du så? Snarare följa upp i tjuren, oavsett.
Det är för att du tror det är så lätt att, inte bara sälja på toppen utan även träffa rätt köp i botten. Du har fortfarande inte reflekterat att 80-90% av alla traders förlorar över tid.

Jag har sagt att jag tror att Bitcoin står i $1M 2030, så varför i hela friden skulle jag då sälja och riskera att ha färre Bitcoin 2030?

Att bara köpa och hålla en tillgång som stiger i värde över tid, är idiotsäkert. För mig är det vansinne att ens ifrågasätta det.
Senast redigerad av Leaston 2025-06-03 kl. 20:16.
Citera
2025-06-03, 20:17
Medlem
Citat:

Har inte heller någon hodl-position.

Modigt!
Citera
2025-06-03, 20:18
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Jaha då hänger det visst på jänkarna och gulingarna igen. suck

Japp. Om inte Asien handlar upp kursen inatt tror jag att du kan få rätt i din analys.
Nåväl 104 agerar ett starkt stöd.
Citera
2025-06-03, 20:28
Avslutad
Citat:
Min plan är inte att följa ner i björnen, varför säger du så? Snarare följa upp i tjuren, oavsett.
Det är för att du tror det är så lätt att, inte bara sälja på toppen utan även träffa rätt köp i botten. Du har fortfarande inte reflekterat att 80-90% av alla traders förlorar över tid.

Jag har sagt att jag tror att Bitcoin står i $1M 2030, så varför i hela friden skulle jag då sälja och riskera att ha färre Bitcoin 2030?

Att bara köpa och hålla en tillgång som stiger i värde över tid, är idiotsäkert. För mig är det vansinne att ens ifrågasätta det.

Detta har vi diskuterat många ggr tidigare, meningslöst att diskutera det igen.
Citera
2025-06-03, 20:47
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Modigt!

Eller dumdristigt..
Det är ju bara Kalle, med sin näsa för trading, som brukar lyckas med slika manövrar..
Citera
2025-06-03, 21:19
Medlem
EgoistNs avatar
Nu väntar vi bara på lugnande besked från Kalle81..
Har han köpt in sig igen??
Nya fälgar till 740:in står på spel..
Citera
2025-06-03, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Nu väntar vi bara på lugnande besked från Kalle81..
Har han köpt in sig igen??
Nya fälgar till 740:in står på spel..

Blev bara 15 tums fälgar + 2500 kr i nya bitcoinandelar av traden.

Surt, hade jag väntat till igår hade det blivit 17 tum med nya däck, reparation och semester.

Men nu är det nya tider. I natt tror jag det går mot 110 000 dollar.

Vi har snart utraderat likheten med dubbeltoppen 2021.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in