2025-06-03, 20:53
Bannlyst
Ni som bor med en/flera andra i en bostad med flera rum… Brukar ni ropa till varandra mellan rummen? Jag anser att man går till den man vill prata med, istället för att ropa från ena rummet till det andra. Om man ligger i sängen och inte orkar gå upp skickar jag SMS.

Hur gör ni andra hemma? Mitt barn, som jag bor med, gör likadant. Skulle aldrig få för mig att ropa t ex från köket eller hallen.
Citera
2025-06-03, 21:10
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Brukar oxå sms alternativt ringa.
Citera
2025-06-03, 21:20
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryptneger
Ni som bor med en/flera andra i en bostad med flera rum… Brukar ni ropa till varandra mellan rummen? Jag anser att man går till den man vill prata med, istället för att ropa från ena rummet till det andra. Om man ligger i sängen och inte orkar gå upp skickar jag SMS.

Hur gör ni andra hemma? Mitt barn, som jag bor med, gör likadant. Skulle aldrig få för mig att ropa t ex från köket eller hallen.

Det beror på.
Numera har barnen flyttat ut, men under ett antal år hade vi våra fyra barn i huset, och de hade alla sina rum på andra våningen.
Ville vi ett barn något så skrev vi ett sms, men ville vi uppmärksamma samtliga så ropade vi.

Varför sms:a till fyra barn att maten är klar när man mycket enklare kan ställa sig nedanför trappan och ropa?
Citera
2025-06-03, 21:42
Medlem
Citat:

Min fru gapar och skriker på mig och sönerna så det skär i öronen och ända in i själen när hon vill oss något. Spelar ingen roll om man så dammsuger med öronproppar i så kan hon stå och gasta genom en stängd dörr i minuter tills man hör. Själv söker jag upp personen jag vill prata med, alternativt gör som du (använder mobilen).
Citera
2025-06-03, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Min fru gapar och skriker på mig och sönerna så det skär i öronen och ända in i själen när hon vill oss något. Spelar ingen roll om man så dammsuger med öronproppar i så kan hon stå och gasta genom en stängd dörr i minuter tills man hör. Själv söker jag upp personen jag vill prata med, alternativt gör som du (använder mobilen).
Nej det är just därför jag undrar… Varför håller man på så?
Citera
2025-06-03, 21:52
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Nej, det har vi aldrig haft för vana att göra.
Vi är inte särskilt gapiga av oss.

Kan väl hända om situationen kräver.
Citera
2025-06-03, 22:03
Medlem
Citat:

Jag gör det men det stör ju ingen annan, bor i eget hus!
Citera
2025-06-03, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag gör det men det stör ju ingen annan, bor i eget hus!
Har inget med att störa grannar att göra. Bara störigt beteende. Ungefär som folk på mitt jobb som ropar istället för att gå fram. Man får vinka in dem istället för att skrika tillbaka. Alt. svara i normal ton varpå de kommer utbrista ”VA?!!!” tillbaka. Orka…
Senast redigerad av Stryptneger 2025-06-03 kl. 22:19.
Citera
2025-06-03, 22:10
Medlem
Citat:
Har inget med att störa grannar att göra. Bara störigt beteende. Ungefär som folk på mitt jobb som ropar istället för att gå fram. Man får vinka in dem för att skrika tillbaka. Att svara i normal ton varpå de kommer utbrista ”VA?!!!” tillbaka. Orka…

Hur kan det vara störigt, när det bara sker i mitt hem, ditt jävla klappträ!
Citera
2025-06-03, 22:18
Bannlyst
Citat:
Störigt för den du ropar till, alltså
Citera
2025-06-03, 22:19
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:

Mina barn gör det ibland, jag säger till dem att lyfta på häcken och gå det och fråga/prata. Låter förjävligt tycker jag.
Citera
2025-06-03, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Mina barn gör det ibland, jag säger till dem att lyfta på häcken och gå det och fråga/prata. Låter förjävligt tycker jag.
Ja det är det det gör. Använd Komradio hemma annars
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in