2025-06-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raksol
Dvs även Satoshis plånbok? He he :/

Ja, man måste räkna med att Satoshis bitcoin kommer att väckas till liv vid något tillfälle. Ju förr plåstret kan ryckas, desto bättre, enligt min mening.

Det kunde kanske bli en budgetneutral utvidgning av USA:s eller någon annan stats bitcoinreserv? Om en privat entitet försöker lägga beslag på dem, blir det typ den största stölden i världshistorien och ytterst svårt att omsätta godset utan att åka fast.
Citera
2025-06-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ja, man måste räkna med att Satoshis bitcoin kommer att väckas till liv vid något tillfälle. Ju förr plåstret kan ryckas, desto bättre, enligt min mening.

Det kunde kanske bli en budgetneutral utvidgning av USA:s eller någon annan stats bitcoinreserv? Om en privat entitet försöker lägga beslag på dem, blir det typ den största stölden i världshistorien och ytterst svårt att omsätta godset utan att åka fast.
Det är både ointressant och osannolikt. Det har ingen betydelse egentligen.

Dom som bryr sig om en sån händelse är bara fokuserade på pris i jämförelse med USD.
Citera
2025-06-02, 12:25
Medlem
DVikings avatar
Det som framkommit är att Rickard Andersson mellan 2019 och 2021 gjorde 23 transaktioner mot en sajt som uteslutande säljer narkotika. Köpen har varit svåra för polisen att upptäcka.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-masskjutningen-pa-risbergska-forundersokning-nedlagd

Bitciniseringen fortskrider.
Citera
2025-06-02, 17:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Det som framkommit är att Rickard Andersson mellan 2019 och 2021 gjorde 23 transaktioner mot en sajt som uteslutande säljer narkotika. Köpen har varit svåra för polisen att upptäcka.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-masskjutningen-pa-risbergska-forundersokning-nedlagd

Bitciniseringen fortskrider.
Tacka vet jag kontanter. Ingen narkotikahandel/trafficking/terroristfinansiering/pengatvätt där...
Hade Rickard använt cash så hade det varit betydlig svårare att spåra. Du vet, publik ledger och allt det där?

Höj dig...
Citera
2025-06-02, 20:07
Medlem
Intressant vittnesmål från en som fick lära sig värdet av bitcoin i eget förvar den hårda vägen, dvs. genom att bli bestulen på alla sina besparingar av banken:

"THEY STOLE MY LIFE SAVINGS” - Bitcoin Millionaire Reveals How Banks Robbed an Entire Country
https://youtu.be/B5gj2OIhvlU?si=wdcjliZrIJKN21f1
Citera
2025-06-03, 19:27
Medlem
EgoistNs avatar
Zombie-bolaget Solar Bank, med ticker SUUN har beslutat att skaffa sig en btc-reserv.

’’SolarBank, en nordamerikansk ledare inom distribuerad solenergi, batterilagring och infrastruktur för ren energi, har lämnat in en ansökan till Coinbase Prime (NASDAQ:COIN) för att säkra förvaringstjänster för sina Bitcoin-innehav. Företaget tror att denna strategi kommer att ge ekonomisk motståndskraft genom att skydda mot valutaförsvagning och inflation, samtidigt som den möjliggör tillgång till institutionell finansiering.’’

Jag köpte en sympatipost.
Citera
2025-06-03, 19:54
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Zombie-bolaget Solar Bank, med ticker SUUN har beslutat att skaffa sig en btc-reserv.

’’SolarBank, en nordamerikansk ledare inom distribuerad solenergi, batterilagring och infrastruktur för ren energi, har lämnat in en ansökan till Coinbase Prime (NASDAQ:COIN) för att säkra förvaringstjänster för sina Bitcoin-innehav. Företaget tror att denna strategi kommer att ge ekonomisk motståndskraft genom att skydda mot valutaförsvagning och inflation, samtidigt som den möjliggör tillgång till institutionell finansiering.’’

Jag köpte en sympatipost.
Det är så många bolag som gjort samma sak att jag tappat räkningen.

Köper in på resonemanget att om något skall trigga nästa björnmarknad så är det dom som försöker göra en "Strategy" fast med större löften och därmed hävstång (detta verkar dock inte gälla SolarBank).
Citera
2025-06-03, 20:01
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det är så många bolag som gjort samma sak att jag tappat räkningen.

Köper in på resonemanget att om något skall trigga nästa björnmarknad så är det dom som försöker göra en "Strategy" fast med större löften och därmed hävstång (detta verkar dock inte gälla SolarBank).

Metaplanet Inc var ju också ett zombie-bolag. Sen började de köpa Bitcoin…
Citera
2025-06-03, 20:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Metaplanet Inc var ju också ett zombie-bolag. Sen började de köpa Bitcoin…
Jag bara menar att det nu inte är lika lätt att få fart på börsvärdet som det var för MSTR och sedemera Metaplanet. Dom hade lite first mover advantage (Metaplanet kanske främst för att dom var först i Japan).

Med det sagt så menar jag att det är bra för alla bolag att investera överskottet i Bitcoin, bara det att jag inte tror att det fortfarande automatiskt ger 200% snabb uppsida på aktien.

Vi får se i detta fall, jag håller tummarna för dig.
Citera
2025-06-03, 20:57
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Jag bara menar att det nu inte är lika lätt att få fart på börsvärdet som det var för MSTR och sedemera Metaplanet. Dom hade lite first mover advantage (Metaplanet kanske främst för att dom var först i Japan).

Med det sagt så menar jag att det är bra för alla bolag att investera överskottet i Bitcoin, bara det att jag inte tror att det fortfarande automatiskt ger 200% snabb uppsida på aktien.

Vi får se i detta fall, jag håller tummarna för dig.

Tack!
Du missar dock poängen..
-Allt som gynnar BTC är av godo.

Inte för HasseKlasse och Kebab, men för oss som är lite mer förslagna..
Citera
2025-06-03, 20:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tack!
Du missar dock poängen..
-Allt som gynnar BTC är av godo.
True, men om du skall stödköpa alla bolag som skaffat Bitcoin på balansräkningen så blir det mycket i portföljen
Citera
2025-06-03, 21:05
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
True, men om du skall stödköpa alla bolag som skaffat Bitcoin på balansräkningen så blir det mycket i portföljen

Inget som hindrar att du går in med några lusentappar, bara för den goda sakens skull..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in