Citat:
Ursprungligen postat av
Oelback
Visst har Runar bott i USA. Det är ju där han skapade en skuld på 2,5 miljon kronor till konsultfirman On Strategies. Men han kan knappast ha bott där så länge som han ljuger om på Facebook 24/7 2024:
”Jag har periodvis bott i Texas, North-Carolina, Los Angeles och Washington D.C. i över tio år”.
I samma inlägg påpekar också den arbetslöse Runar att han ”av tidsskäl inte alltid att utveckla alla mina texter och slutsatser eller ange mina källor”.
Vilket förklarar att Runar kanske hade behövt ytterligare två veckor sig att göra söndagens substanslösa Trumpslickande ”artikel” mer språkligt begriplig.
Sedan kan man ju undra varför han undviker att ta upp den planerade podcasten "Den Arga Blatten och Den Glada Norrbaggen" samt hans nya YouTube kanal.
Är dessa satsningar bara något som Runar som drömt ihop hemma vid köksbordet? Precis som AI-Lena, FN-jobbet, målet att ta sig in i den svenska riksdagen 2026, Jimmie Åkessons biografi, den utlovade fängelseboken ”Sex, lögner & kontroll”, alla påstådda förtalsstämningar (mot bl a Aftonbladet, Leif GW Persson), de påhittade kändisklienterna i USA, den påstådda amerikansk tv-showen, hans inbillade kontrakt med en Hollywoodagentur, med mera, med mera.
Det är hela skälet till att Runkar vill gifta sig med Trump. Trump kan säga vad som helst och sedan skicka ut en pluton att ordna saken. Det kan han göra eftersom han sitter på 100 miljarder. Runkar önskar så att han kunde göra detsamma. Att han är en handlingarnas man. Ett annat problem Runkar har är att han inte kan någonting. Han är outbildad och svagbegåvad. Dessutom är han en narcissist. Det enda han vet är att han kan härma hur andra gör och då gör han det utan att förstå hur nästa steg ser ut. Och vips, har han målat in sig i ett hörn igen. Och då måste han ljuga. Det är han inte heller bra på.
Om jag förstått saken rätt har Runkar en syster som bor i USA. Gjorde i alla fall under en period. Hon verkar ha familj och därmed har hans barn amerikanska kusiner. Runkar kan ju aldrig tala sanning eller förklara något begripligt, helt enkelt därför att det skulle avslöja hans brister och misslyckanden. Han hade chansen att bli en amerikansk predikant (nåja), genom kontakter och sin församling (och Karismas pengar). Han hade ju ett perfekt utseende för att bli det också. Jag skulle tippa att det gick åt skogen för att hans engelska var för dålig och för att han helt enkelt är för mycket. Få orkar jobba med en sån som han. Han älskar verkligen vad han tror är den genuina amerikanska livsstilen, men förstår inte att just det han älskar med det är ytlighet, rövslickeri och en framgångsteologi som inte gagnar någon. Den amerikanska drömmen är inte mer amerikansk än vem som helst som lyckats i Sverige. När någon dunkar Runkar i ryggen och säger att han är "fantastic" så tror Runkar att de menar det. När han säger att han var Stings andlige rådgivare så betyder det att han var på samma gudstjänst som Sting och fick sitta vid bordet bredvid när det var dags för kyrkkaffe. Det fick han göra för han levde på Carolas namn.
Carola å andra sidan levde ett mer hektiskt liv efter skilsmässan och var på en del turnéer och jippon. I gengäld ställde Runkar upp och tog på sig ansvaret som pappa. Som tack för det stämde han Carola på en miljon och kunde därigenom resa till USA för mest troligt hälsa på sin syster. Han hade inget annat att göra än att åka till Disnelyland med Amadeus. Resten är bara ljug.
När han och Carola skulle gifta sig så gick de på en bibelskola i Texas har hon berättat. Den hade någon koppling till Livets ord. Annars skulle inte Runkar ha kommit in, för han är som sagt usel på engelska. De gick den där utbildningen i ett år tror jag. Om nu Runkar klarade av att slutföra kursen, vilket jag tvivlar på.
Runkars sista resa - som han själv beskrivit saken - var inte att han bodde i USA då. Möjligen att han var och hälsade på sin syster? Nej, han var ju gift med Jessica och hade barn med henne. Så det är en omöjlighet. Däremot fanns det ett bolag i USA som sysslade med att coacha företagsledare och idrottsmänniskor. Precis vad Runkar hade önskat sig hela livet. Han gick all in och måste ha ljugit sig blå om sin egen obefintliga karriär inom det gebitet. Det gick bra och han skulle bli delägare. Det kunde kanske ha blivit något, om ni bara Runkar haft både på fötterna och i plånboken när han skrev på kontraktet. Förmodligen berodde det på hans usla engelska och hans usla sinne för siffror när han trodde att 30.000 kronor skulle räcka för en andel av företaget. I själva verket hade han skrivit under på att han skulle köpa en andel för 750.000 kronor. Det var pengar som Runkar naturligtvis inte hade, så han tänke väl att det var synd och sket i att betala för det signerade kontraktet. Och då blir man stämd i USA. Men han bodde inte där då heller.
PS Det är lite fantastiskt i sig att man av tidsskäl inte kan uppge sina källor... Kan det ta två sekunder att klistra in en länk?