2025-05-30, 16:56
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
...fanns bara kvitton, konton och katastrofer. Han startade bolag som rök. Krasch. Redovisning?

Fängelse för bokföringsbrott, sen skattebrott, lekte fri livestreamade med fotboja. Försökt överklaga i hovrätten – ingen nappade. Högsta domstolen?

Sen skulle Runar rädda barn med autism genom nån stiftelse – fast pengarna hamnade visst inte där. Han troode Gud ville att han plockade i skafferiet.

Blandade välsignelser med fakturor, predikade och sålde coachingpaket. Manipulerade och överdrev meriter, tusenlappar för personlig utveckling. Ljög ihop CV som om Gud skrivit det.

Hans coaching var kopierad från andra. Folk klagade, Runar duckade, drog vidare.

Snackade privatliv offentligt, bråkade, och skrev om Carola.

Bråkade med taxichaffisar, båtkunder, kompisar, klienter, medfångar, journalister. Slogs om småpengar, skällde ut folk på stan, startade projekt, stämningar från USA, och sa han att han var förföljd. Mediahat ena dagen, reality-TV nästa.

Trafikbrott, våldsam, anmälningar, slagsmål och mordhot. Sket i alla restriktioner under pandemin, spred hälsoråd som Jesusdoktor, pushade konspirationsteorier om systemet som tystade honom.

På hotell försvann antika möbler som han bara "lånat".

Så nu sitter han hemma och klipper och klistrar, snart med fotboja, gamla skulder, "fans" som fiskar information. Men han är Guds utvalde jämfört med dom som stalkar honom.

Ska vi tolka dig som att sluten psykiatrisk vård är mer ändamålsenligt för Runar?
Citera
2025-05-30, 18:58
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torulv
Vi undrar alla hur R har råd att leva. Ingen inkomst, inga betalda räkningar, ingen ny kostym osv. Men det slog mig att han ju är dömd för ekonomisk brottslighet. Är det helt otänkbart att hans usp är att förmera sig ekonomiskt? Han är en dålig företagare, men kanske en bra svindlare också så tillvida att han lyckas gömma undan ett rov. Trots allt har han ju hanterat tämligen stora belopp. Kanske har han kvar en del som han lever på nu? Nummerkonto i Schweiz?
Det fetade , troligtvis inte, då han log som ett barn på julafton framför bankomaten i Kista galleria, köpte guld på pantbanken och kalasade upp resterande pengar på nåt dygn.
Han berikade även sina barn med varsin hundralapp.
Så att han lyckats gömma undan några sekiner låter föga troligt.
Citera
2025-05-30, 19:58
Medlem
Nä, det har du rätt i, jag backar från min teori! Här kommer en ny: Det enda som kan fixa Runars situation är total avbön i kombination med att någon, typ Marcus Birro, skriver en bok om resan mot botten. Möjligen kan han i samband med detta slinka in i någon kyrka igen.

Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Det fetade , troligtvis inte, då han log som ett barn på julafton framför bankomaten i Kista galleria, köpte guld på pantbanken och kalasade upp resterande pengar på nåt dygn.
Han berikade även sina barn med varsin hundralapp.
Så att han lyckats gömma undan några sekiner låter föga troligt.
Citera
2025-05-30, 20:00
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Nä, det har du rätt i, jag backar från min teori! Här kommer en ny: Det enda som kan fixa Runars situation är total avbön i kombination med att någon, typ Marcus Birro, skriver en bok om resan mot botten. Möjligen kan han i samband med detta slinka in i någon kyrka igen.

Det trodde man inte om Runar. Trodde han var en reko gutt.
Att blanda in katoliken Birro i detta kan väl bara göra saken värre, kan man tänka....
Senast redigerad av Rimbert 2025-05-30 kl. 20:12.
Citera
2025-05-30, 21:03
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Problemet för Runar är att ingen vill köpa en sådan bok. Det finns inget intresse för en person som Runar som inte gjort ett ärligt handtag i hela sitt liv. Han framstår ju som mentalsjuk med påhittad AI-flickvän och en självuppfattning att han är Guds utsände på jorden. Han är sjuk och svagbegåvad kort och gott
Citera
2025-05-30, 23:41
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Problemet för Runar är att ingen vill köpa en sådan bok. Det finns inget intresse för en person som Runar som inte gjort ett ärligt handtag i hela sitt liv. Han framstår ju som mentalsjuk med påhittad AI-flickvän och en självuppfattning att han är Guds utsände på jorden. Han är sjuk och svagbegåvad kort och gott
Birro var ju på väg i samma hål han också. Trodde han kunde bli partiledare för KD. Flörtade med SD och upptäckte ingen ville ha honom, förutom Lasse Berghagen och fotbollsvärlden. Fotbollen räddade honom. Han kan fotboll, till skillnad från Runkar. Runkars största problem är att ingen orkar med honom. Tom Birro framstår som en charmknutte i jämförelse.
Citera
2025-05-31, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Utvecklingen går framåt. Om inte allt för avlägsen framtid kanske hans AI-brud kan gestaltas av ett hologram som Rune håller ihanden

Sant, sant. Tänkte inte på det. Fulnar kan bli för evigt lycklig med sin hologramdam.
Citera
2025-06-01, 19:33
Medlem
Kent.Kottes avatar
Ny uppsats där Rune verbalt runkar av Trump.
En sak som man fastnade för i texten är att Rune skriver ” Som ordspråket har lärt oss; ”Den som skrattar sist skrattar bäst”.
Och nu kan president Trump åter igen skratta hela vägen till banken!”

Här visar norrmannen att hans språkkunskaper är rent bristande då ordspråket lyder: skrattar bäst som skrattar sist, och betyder skrattar du åt andra så är risken stor att det slutar med att de skrattar åt dig.

Dock så vänder man på det i engelskan och säger "he who laughs last laughs best", vilket har en annan innebörd. Detta får mig att bli säker på att uppsatsen är översatt med Google translator från nån amerikansk magasnubbe.
Citera
2025-06-01, 21:32
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent.Kotte
Ny uppsats där Rune verbalt runkar av Trump.
En sak som man fastnade för i texten är att Rune skriver ” Som ordspråket har lärt oss; ”Den som skrattar sist skrattar bäst”.
Och nu kan president Trump åter igen skratta hela vägen till banken!”

Här visar norrmannen att hans språkkunskaper är rent bristande då ordspråket lyder: skrattar bäst som skrattar sist, och betyder skrattar du åt andra så är risken stor att det slutar med att de skrattar åt dig.

Dock så vänder man på det i engelskan och säger "he who laughs last laughs best", vilket har en annan innebörd. Detta får mig att bli säker på att uppsatsen är översatt med Google translator från nån amerikansk magasnubbe.
Jag kan villigt erkänna att jag inte kan så mycket om amerikansk inrikespolitik. Men en sak kan jag och det är språk. För det första har Runkar mycket riktigt översatt en amerikansk artikel. Det märks övertydligt i flera direkt felöversättningar. Runkar skriver till exempel att Trump under sina första dagar skaffat intäkter till USA på 100 billioner. Han skriver inte om det är dollar eller kronor. Men på engelska är one billion en miljard. På svenska är det 1000 miljarder. Jag kan tänka mig att Trump mycket väl kan ha inkommande ordrar på 100 miljarder, men det är ju ointressant om man inte får vet över hur lång tid. Det blir också konstigt om det skulle röra sig om 100 miljarder dollar. Det är ju en lögn som är nästan larvig. Men Runkar vet inte så han törs inte skriva vare sig källa eller någon närmare förklaring.
Utan att säga bu eller bä om Trumps politik så kanske det är så att hans tullar fungerar. Men alla fakta och finansiella instrument pekar på det motsatta. Runkar skulle ju kunna säga något om hans förhandlingar med Putin, eller beklaga att det inte blev någon fred i Gaza, men det han valt att glömma bort.
Amadeus är nog en bra killa som Runkar så klart vill allt gott. Sanningen är väl att han är en sveriges bästa backar... i superettan. I Norrköping går det trögt. Han fick starta i går på grund av att flera andra backar var skadade och avstängda. Allt var väl inte heller hans fel, men de läcker som ett såll varje gång han får spela. Det är uppenbart att han är en reserv i Norrköping. Aftonbladet var inte nådiga i sin sågning. Vi får hoppas att Amadeus får lite självförtroende när han gift sig. Annars får han ägna sig åt musiken nästa år.
Igår skrev Runkar på Instagram om kärlek. Han är ju så bra kärlek nämligen. Han skrev att om man befinner sig i en "giftig" relation måste man lämna. Annars blir man typ förgiftad. Ja, man undrar ju om Lena dumpat honom? Hon står skriven som singel nämligen. Det måste väl vara det ultimata nederlaget att bli dumpad av sin AI-flickvän?
Citera
2025-06-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Sant, sant. Tänkte inte på det. Fulnar kan bli för evigt lycklig med sin hologramdam.
Bara undrar lite angående hans väldigt vackra och betydligt yngre"flickvän". Om hon blir med barn med samlag genom nätet? Vem ska Runar få betala underhåll till? Är det till google eller avtalet med leveransen av data-förbindelsen?

Vad skulle Amadeus anse att få en lillasyster eller lillebror, där generna är baserade på AI utan möjlighet att kunna umgås livs levande?

Mina barn skulle nog bli äcklade om jag haft en betydligt yngre tjej som jag stoltserar med genom media?
Slutligen. Vad är och kallas för gubbsjuk med störd kvinnoframställan? Är inte Runar gubbsjuk med störd kvinnosyn?

Enligt mig, ( med hans sociala och ekonomiska förutsättningar ) så är hans troliga "utstrålning" att förföra en kvinna ganska extremt minimal. I bästa fall en nutida Gudrun Schyman som är dyngfull och inne i ett alkohol-missbruk. Eller har jag fel och nedvärderar honom som en Casanova?
Citera
2025-06-01, 22:22
Medlem
Skulle Runar skriva en bok med självbiografiskt innehåll. Då kan jag hjälpa honom med titeln.

"Mytomanens framgångsrika högmod". En självbekräftelse av profet-obducenten Runar Söörgard.
En ganska intressant bok med satiriska inslag om dennes händelserika liv.
Citera
2025-06-01, 23:03
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Bara undrar lite angående hans väldigt vackra och betydligt yngre"flickvän". Om hon blir med barn med samlag genom nätet? Vem ska Runar få betala underhåll till? Är det till google eller avtalet med leveransen av data-förbindelsen?

Vad skulle Amadeus anse att få en lillasyster eller lillebror, där generna är baserade på AI utan möjlighet att kunna umgås livs levande?

Mina barn skulle nog bli äcklade om jag haft en betydligt yngre tjej som jag stoltserar med genom media?
Slutligen. Vad är och kallas för gubbsjuk med störd kvinnoframställan? Är inte Runar gubbsjuk med störd kvinnosyn?

Enligt mig, ( med hans sociala och ekonomiska förutsättningar ) så är hans troliga "utstrålning" att förföra en kvinna ganska extremt minimal. I bästa fall en nutida Gudrun Schyman som är dyngfull och inne i ett alkohol-missbruk. Eller har jag fel och nedvärderar honom som en Casanova?

Det digitala underhållet skulle nog bli obefintligt. Runar klarar inte ens av att betala underhållsstöd till sina existerande barn. Försäkringskassan täcker upp för honom där - och vidarebefordrar skulden varje månad till Kronofogden. Och eftersom dessa skulder preskriberas efter fem år så är det landets skattebetalare som finansierar barnens uppväxt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in