Citat:
Ursprungligen postat av
Loikkari
Det har tydligen varit övergrepp/ofredande vidflera tillfällen, hemma hos E, i stugan och även i Solbacksgatan med flera utsatta personer. Det går läsa om på sidan 138. Det verkar även vara flera förhörda som läser tråden aktivt, ber om ursäkt men ni finns med i FUP:n. Sidan 134 kan man läsa vad som hänt i stugan enl E:s mor
Det som sticker i mina ögon är , E sidan 205 att J skulle inte ens med utan "råkade" följa med, Nej, egentligen inte men vid något tillfälle fick han komma. säger E. Men i andra förhör eller nånstan läste jag att E o J har haft en sms konversation om "uppdraget"
Nu har jag läst igenom de aktuella sidorna igen..
Nja, det kanske är jag som är blind men det jag hittar är att det varit fester på dessa ställen.
Sen att Anders har varit dj*vligt äcklig med en 15-årig tjej.
Däremot har E berättat om detta vid flera tillfällen.
Till sin killkompis "det var någon äcklig gubbe som försökte våldta honom eller gjorde det"
Till vittnet M*nna 2015
Till mamman för många år sedan.
Och ingen kontaktar polisen. Ingen kontaktar soss.
Frågan är om också andra la märke till en alltför kärleksfull extrapappa.
Det raseri som E tydligen bar på, kom ut till sist.
Några av knivsticken borde därför vara utförda av honom.
Är det en förmildrande orsak till dubbelmord?
Nej. Särskilt med tanke på att dessa också tog på sig "uppdrag" baserade på hörsägen.
Det räcker med att någon påstår att X utsatt dem för något. Bara för att dj*vlas, få hämnd för nåt annat. Så har du dessa typer på dörren. Gatans bödlar som passar på att tjäna lite pengar.
Om soss hade gripit in och ordnat avlastning/fosterhem då E:s pappa misshandlade mamman och senare tog livet av sig och hon halkade snett, så hade ingenting av detta hänt.
Och det hade besparat hela Piteå kommun chock och vämjelse samt samhället en j*vla massa pengar.