2020-12-18, 16:31
Medlem
asdfarns avatar
För att bidra lite mer till tråden så är Åbro 7.3 favoriten, smakar illa ibland men oftast helt okej. Arboga 10.2 är för starkt men mina pungkulor har inte riktigt trillat ner än heller.

Brukar dricka en 6-8 stycken sen är man riktigt go i huvudet.
Citera
2020-12-18, 20:44
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Hur dricker ni dessa egentligen? Jag köpte 4st arboga 10.2% för en månad sedan som ett experiment, jag blev rent ut sagt skitfull och mådde för jävligt dagen efter.

Hur fan är det tänkt att man ska dricka denna häxbrygd?

En wirre flaska med max 4 st 7.2 funka bra.

Man tar sig en sip whisky kvarting som är lite utblandad i vatten sen finlirar man med 7.2 max 4 st.
Blir en mysig berusning
Citera
2021-01-03, 17:56
Medlem
Svinuss avatar
för all annan öl smakar vatten och vem fan vill dricka sån skit som man mår dåligt av
starkt ska det va
Citera
2021-08-26, 19:48
Avslutad
7.5or är fint! Dock upptäckte jag för några helger sen att jag inte blev berusad av tre 7.5or.. Tog ett uppehåll på ett halvår och efter det verkar det inte fungera att bli mysig och känna ruset i kroppen.. Testade även sprit...

Fattar inte, jag blir trött men inte den där kicken när jag får gåshud efter första klunken..

Kanske har att göra med min flatline...
Citera
2024-05-04, 00:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
För mig som har väldigt låg alkoholtolerans är dessa vidriga öl perfekta när jag blivit försenad, har bråttom och måste supa ikapp.
Att då dräpa i mig en burk 7,2 på tre klunkar försätter mig i samma tillstånd som de som supit dunk i flera timmar.
Och vi kan äntligen ha en vuxen och sansad diskussion.

MVH/Gnomegirl.

visserligen svar i tråd från 2018

men för helvete gnomegirl
bli full på en starköl på 7x?
jävlar i helvete hur svag tollerans har du
Citera
2024-05-04, 09:18
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
visserligen svar i tråd från 2018

men för helvete gnomegirl
bli full på en starköl på 7x?
jävlar i helvete hur svag tollerans har du

Om nu gnomegirl är kvinna så hur mågna kvinnor känner du som inte skulle bli fulla på en sjuslägga?

En halvliters öl på 7,X% motsvarar tex en halvliters rieslingvin och dom flesta fruntimmer blir ganska bra i gasen efter en halvliter 7% vin om dom nu inte är feta 160 kg's lastbilskörande butchflator med toleransnivå som en norrländsk skogshuggare.
Citera
2024-05-05, 14:55
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pizzarelli
Om nu gnomegirl är kvinna så hur mågna kvinnor känner du som inte skulle bli fulla på en sjuslägga?

En halvliters öl på 7,X% motsvarar tex en halvliters rieslingvin och dom flesta fruntimmer blir ganska bra i gasen efter en halvliter 7% vin om dom nu inte är feta 160 kg's lastbilskörande butchflator med toleransnivå som en norrländsk skogshuggare.

Har nog aldrig träffat en kvinna som blir full av en xtra starköl. Salongsberusad däremot men det är en annan sak.
Citera
2025-06-01, 21:47
Avstängd
vad är det för barn i denna tråd?
arboga är fina grejer
Citera
2025-06-05, 13:10
Medlem
Flaskpostenss avatar
Runt 7% är lugnt då smakar ölen ändå ok. Arboga 10% går inte att dricka utan kväljningar, suger hellre i mig råttgift med flensost
Citera
2025-06-05, 21:45
Medlem
Genom åren har man väl någon gång provat de flesta öl mellan 6 och 10% ("vanlig lager") på sitt lokala SB.

Smakmässigt rankar jag dem enl. nedan - efter personliga smaklökar:

1. Norrlands Djup 6,8. (7 poäng/10).
2. Three Hearts 7,5. (7).
3. Bellman 6,0. (6).
4. Arboga 7,3. (6).
5. Mariestad Old Ox 6,9. (6).

Helt OK kvintett starka öl ovan, men divisionen härunder faller snabbt...

6. Åbro 7,3. (4).
7. Special Brew 6,3. (4).
8. Sofiero 7,5. (3).
9. Arboga 10,2. (2).
10. 7,2:an. (1).
11. Pripps Extra 6,8. (-).
Citera
2025-06-05, 22:22
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastercheif97
Genom åren har man väl någon gång provat de flesta öl mellan 6 och 10% ("vanlig lager") på sitt lokala SB.

Smakmässigt rankar jag dem enl. nedan - efter personliga smaklökar:

1. Norrlands Djup 6,8. (7 poäng/10).
2. Three Hearts 7,5. (7).
3. Bellman 6,0. (6).
4. Arboga 7,3. (6).
5. Mariestad Old Ox 6,9. (6).

Helt OK kvintett starka öl ovan, men divisionen härunder faller snabbt...

6. Åbro 7,3. (4).
7. Special Brew 6,3. (4).
8. Sofiero 7,5. (3).
9. Arboga 10,2. (2).
10. 7,2:an. (1).
11. Pripps Extra 6,8. (-).

Tycker Norrlands har ett otrevligt första intryck, dvs första klunken. Men därefter smakar den bättre. Old Ox lite tvärtom, smakar gott först men blir bara mer otrevlig ju mer man dricker. Men håller annars med din lista. Börja med Old Ox, avsluta med Norrlands för en effektiv fylla.
Citera
2025-06-06, 18:44
Medlem
Stark-Arbogan (10,2:an) - har en egen tråd här på FB - är absolut inte det kräkmedlet till öl som många vill ha den till.

Som jag åsyftade i tidigare inlägg (Jag GLÖMDE ju Älg-7,5:an; lägger den näst sist innan Prippsen, blä!) är några av de svagare ölen sunkigare, plåtigare och mer alk.-anstrukna än A-10:an.

Skulle vara kul att samla ihop en skara kompisar och höra deras åsikt, göra blindtest osv på alla de senast nämnda ölsorterna.
(Tror nog resultatet skulle bli ganska häpnadsväckande, då folk i regel verkligen har olika tycke och SMAK.)

Sen trivs ju olika öl i olika temperaturer sinsemellan, men själv dricker jag gärna ljus lager så kall som 5-6 C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in