2020-12-04, 19:55
Medlem
LeBourgeoiss avatar
Three Hearts Extra Strong (7.5%) är mycket lättdrucken.
Citera
2020-12-07, 05:31
Medlem
Helt rätt! Är den kall så smakar den ju som en vanlig lager typ norrlands guld , ljummen är den ju inte särskilt god men fortfarande ingen spritsmak.
Öl dricker man ju för att få ett rus och då är Three Hearts det man får ut mest av pengarna enligt mig.

Men att dissa en vettig öl bara för att den är stark , billig och uppskattad av folk med lägre inkomst är ju bara barnsligt. Det är ändå imponerande hur dom lyckas pressa in 7.5% och få den o smaka som vilken fullager som helst till samma pris oxå.
Citera
2020-12-10, 16:12
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnuz
Nej. Det finns ju en massa belgisk öl som är både stark och god. När det gäller jättestark lager är jag mer beredd att hålla med dig, men är det bara alkoholen man vill åt kan man väl dricka sprit?

Åh fan har du nå förslag på belgisk bira? Jag verkligen avskydde alla ljusa lageröl som var över 5,5% förr men man lär sig tycka om skiten efter ett tag Utom vissa som verkligen inte går att dricka t ex Arboga 10,2%. Man undrar ju hur dom tänkte där. Om någon tycker den är god, exakt vad är det som är gott med den?
Citera
2020-12-10, 17:01
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Åh fan har du nå förslag på belgisk bira? Jag verkligen avskydde alla ljusa lageröl som var över 5,5% förr men man lär sig tycka om skiten efter ett tag Utom vissa som verkligen inte går att dricka t ex Arboga 10,2%. Man undrar ju hur dom tänkte där. Om någon tycker den är god, exakt vad är det som är gott med den?

För folk som sticket ut med ryggsäckar som redan väger 25kg är ju dessa bärs guld...

10 bärs ger ju en rejäl fylla vid afterfish och efter nån utan öl dag smakar dom helt ok vid sjön toppat med scysst solnedgång o brasa.

Hemma är dom ganska odrickbara
Citera
2020-12-10, 19:21
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
För folk som sticket ut med ryggsäckar som redan väger 25kg är ju dessa bärs guld...

10 bärs ger ju en rejäl fylla vid afterfish och efter nån utan öl dag smakar dom helt ok vid sjön toppat med scysst solnedgång o brasa.

Hemma är dom ganska odrickbara

Haha ja... vad ska jag svara ? Okej
Kan tänka mig att dom går att dricka näst intill frysta (iskalla) och då efter 3-4 vanliga starköl så att man inte känner den vidriga ginsmaken av dom.
Citera
2020-12-13, 15:44
Medlem
OrtensVaktares avatar
Nä fyfan går Max på åbro 7,3or annars smakar det skit.. även en alkis som jag går inte så långt att jag dricker skitpilsner.. däremot funkar elk även bra! God smak på denna!
Citera
2020-12-13, 19:48
Avstängd
448s avatar
Jag har haft en stor flaska Explorer och 2 folköl men inget groggvirke satt vid en fiskesjö och kunde inte handla, fan smakade skit innan man fyllnat till , fan 20% öl...
Citera
2020-12-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Hur dricker ni dessa egentligen? Jag köpte 4st arboga 10.2% för en månad sedan som ett experiment, jag blev rent ut sagt skitfull och mådde för jävligt dagen efter.

Hur fan är det tänkt att man ska dricka denna häxbrygd?
själv älskar jag sofiero 7.5 or. ja man blir skitfull efter kanske 5-6 stycken men jag gillar allmänt smaken av starkare lager. bara att hälla i sig så vänjer man sig efter 1 burk typ.
Citera
2020-12-15, 23:27
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/chimay-bla-165103/ finns på de flesta (alla?) bolag och är ganska trevlig.
Citera
2020-12-17, 22:32
Medlem
asdfarns avatar
Sinnessjukt mycket bögar som infesterat den här tråden, inga riktiga män kvar som dricker Arboga 10.2?
Citera
2020-12-18, 00:55
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Sinnessjukt mycket bögar som infesterat den här tråden, inga riktiga män kvar som dricker Arboga 10.2?

Jag finns! Vi finns!
Citera
2020-12-18, 01:14
Medlem
krakkels avatar
Diggar sjukommatvåan starkt, särskilt om man känner sig extra äventyrslysten så sitter ett par sjukommatvåan som ett smäck på tom mage innan middag, då kanske man till och med kan uthärda sambons skitserier på tv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in