2025-04-26, 13:52
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag gav upp när Negan kom och jag gillar den skådisen, men palla inte med det längre efter den punkten.
Men det hade redan börjat luckras upp med fängelset, som var tragiskt tråkig.

Funderade faktiskt på att se om första säsongen och endast den, för den är riktigt jävla bra.

Hehe har du läst breven darabont skrev till studion i protest? Han sparade verkligen inte på krutet! Jag lider med honom, han var extremt passionerad om projektet och så fick han massa klåpare runt pmkri g honom som inte fattade. Ham skulle regisserat själv.

Ett urval:

"Everybody, especially our directors, better wake the f— up and pay attention. Or I will start killing people and throwing bodies out the door."

"If it were up to me, I’d have not only fired Chic Egles and Jack LoGuidice when they handed me the worst episode 3 script imaginable, I’d have hunted them down and f—ing killed them with a brick, then gone and burned down their homes. I haven’t even spoken to those worthless talentless hack sons-of-bitches since their 3rd draft was phoned in after five months of all their big talk and promises that they’d dig deep and have my back covered."

https://variety.com/2017/tv/news/frank-darabont-walking-dead-emails-rage-boils-over-1202494598/
Citera
2025-04-26, 14:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hehe har du läst breven darabont skrev till studion i protest? Han sparade verkligen inte på krutet! Jag lider med honom, han var extremt passionerad om projektet och så fick han massa klåpare runt pmkri g honom som inte fattade. Ham skulle regisserat själv.

Ett urval:

"Everybody, especially our directors, better wake the f— up and pay attention. Or I will start killing people and throwing bodies out the door."

"If it were up to me, I’d have not only fired Chic Egles and Jack LoGuidice when they handed me the worst episode 3 script imaginable, I’d have hunted them down and f—ing killed them with a brick, then gone and burned down their homes. I haven’t even spoken to those worthless talentless hack sons-of-bitches since their 3rd draft was phoned in after five months of all their big talk and promises that they’d dig deep and have my back covered."

https://variety.com/2017/tv/news/frank-darabont-walking-dead-emails-rage-boils-over-1202494598/
Haha, snacka om sågning

Rätt sjukt faktiskt i hur en serie startar så extremt briljant och bra, och sen ha dessa extrema dippen.
Kanske jag missat nått bra efter jag sluta titta, men spela roll, för där med Negan var droppen som fick det rinna över. för mig.
Och även hoppat spinoffsen, även om jag gillade den karaktären väldigt mycket.
Så känner jag direkt att det inte är värt min tid, ser den har ett rätt okey betyg, så den är nog bra.
Men min tid får den inte längre.
Citera
2025-04-26, 23:49
Medlem
Ograsts avatar
Den första säsongen var rätt bra. Under den andra säsongen så somnade jag mitt i ett av avsnitten och när jag vaknade upp trodde jag först att jag bara sovit i ca 10 - eftersom ingenting hade hänt. Gänget var bara kvar på den där jävla gården. Trots att jag egentligen tuppat av i ca 1 timme och en kvart! Sen slutade jag att följa serien, end of story.
Citera
2025-06-01, 21:10
Medlem
pulverhonungs avatar
Hur i hela har walking dead blivit så populär?

Två avsnitt in och dom har redan gjort helt ologiska saker som lätt hade kunnat få dom dödade, dialogen är fram tvingad och 11 säsonger?! Snacka om att mjölka.
Citera
2025-06-01, 21:25
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung

Två avsnitt in och dom har redan gjort helt ologiska saker som lätt hade kunnat få dom dödade, dialogen är fram tvingad och 11 säsonger?! Snacka om att mjölka.

'det blir bara värre.
Citera
2025-09-16, 01:17
Medlem
Spinoffen med Daryl är väl helt okej, gillade speciellt början och när de var i Frankrike och rörde sig genom landet. Fastnade mer för det än vad jag gjort för originalserien (såg fram till säsong 6 typ).

Spoiler säsong 3, har sett två avsnitt.

Förövrigt sjukt hur de kan mjölka denna serie fortfarande… originalet med så många säsonger och sen alla spin-offs. Det är tråkigt att de gav upp konceptet om botemedel eller virusets härkomst. Det höll ju en lite på tårna i början av originalserien. Nu känns zombierna inte ens som det primära längre, utan allt handlar om konflikter och maktbalanser inom grupperingar. Ibland funkar det, visst. Men överlag tröttnar man.
Citera
2025-09-16, 11:37
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Spinoffen med Daryl är väl helt okej, gillade speciellt början och när de var i Frankrike och rörde sig genom landet. Fastnade mer för det än vad jag gjort för originalserien (såg fram till säsong 6 typ).

Spoiler säsong 3, har sett två avsnitt.

Förövrigt sjukt hur de kan mjölka denna serie fortfarande… originalet med så många säsonger och sen alla spin-offs. Det är tråkigt att de gav upp konceptet om botemedel eller virusets härkomst. Det höll ju en lite på tårna i början av originalserien. Nu känns zombierna inte ens som det primära längre, utan allt handlar om konflikter och maktbalanser inom grupperingar. Ibland funkar det, visst. Men överlag tröttnar man.
Det står mest och trampar. Visst det är fina miljöer de filmar i när de är i Europa, men handlingen är ganska menlös. En vanlig dag på jobbet för dom.
Jag väntar bara på att Daryl och Carol sätter på varandra nångång eller att Carol blir en Zombie och Daryl tvingas köra ett spett i skallen på henne.

Citera
2025-09-23, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det står mest och trampar. Visst det är fina miljöer de filmar i när de är i Europa, men handlingen är ganska menlös. En vanlig dag på jobbet för dom.
Jag väntar bara på att Daryl och Carol sätter på varandra nångång eller att Carol blir en Zombie och Daryl tvingas köra ett spett i skallen på henne.

Trodde inte jag skulle sakna Frankrike och avsnitten med Laurent så här mycket. Också mäktigt när de var i Paris, eller flygavsnitten med Ash. Hittills är säsong 3 riktigt usel.

Citera
2025-10-13, 21:03
Medlem
carminaburanas avatar
Man blir så jävla trött på denna skitserie. Avsnitt efter avsnitt med starka självständiga kvinnor" och elaka eller korkade/naiva män (endast vita dock)

Senaste avsnittet var skrattretande dåligt. Avsnittet innan var dock ettt av de bättre.
Citera
2025-10-13, 21:17
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung

Du är ungefär 15 år för sen till partyt ...

Det var oerhört spännande i början (runt 2010-2012) eftersom man inte visste vem som skulle klara sig.

Älskade karaktärer kunde gå ett brutalt slut till mötes.

Men efter till exempel Game of Thrones är denna typ av berättande vardagsmat.

Tycker att intensiteten låg i ända fram till Terminus (säsong 4 och 5).

Därefter blev det allt glesare med de bra avsnitten, och repetitivt med nya slutbossar.

Det är alltid som nervigast när de är ute och lootar eller rör på sig. Stationära avsnitt är tråkiga.

Ett par säsonger, tror det var 7 och 8, var förfärligt dåliga. Sedan repade det sig en aning.

Trodde jag skulle orka se spin-offsen, men har inte haft någon lust.

Precis som aliens, är zombies rätt uttjatade nu. Du missade fönstret?

Blev imponerad av Andrew Lincoln, men det blev inte så mycket mer av honom än "Rick"?
Citera
2025-10-13, 21:53
Medlem
searchfunctions avatar
Tänkte se om serien nyligen, jag minns att jag för många år sedan slutate kolla strax efter något fängelsetema.
Första avsnittet är verkligen precis så som zombie-temat ska vara! Nästan perfekt.
Andra avsnittet, ja där blir det mer människokonflikt, vilket i sig kan vara intressant men i detta fallet var det början på nedgång. Tror jag såg delar av tredje avsnittet och tröttnade.
Citera
2025-10-14, 15:31
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Du är ungefär 15 år för sen till partyt ...

Det var oerhört spännande i början (runt 2010-2012) eftersom man inte visste vem som skulle klara sig.

Älskade karaktärer kunde gå ett brutalt slut till mötes.

Men efter till exempel Game of Thrones är denna typ av berättande vardagsmat.

Tycker att intensiteten låg i ända fram till Terminus (säsong 4 och 5).

Därefter blev det allt glesare med de bra avsnitten, och repetitivt med nya slutbossar.

Det är alltid som nervigast när de är ute och lootar eller rör på sig. Stationära avsnitt är tråkiga.

Ett par säsonger, tror det var 7 och 8, var förfärligt dåliga. Sedan repade det sig en aning.

Trodde jag skulle orka se spin-offsen, men har inte haft någon lust.

Precis som aliens, är zombies rätt uttjatade nu. Du missade fönstret?

Blev imponerad av Andrew Lincoln, men det blev inte så mycket mer av honom än "Rick"?

Visste inte att det fanns ett bäst före datum på när man behövde kolla en serie.

Jag vet fortfarande inte vem som klarar sig och inte och det var ändå inte det minsta spännande, tror jag sket i det efter tre avsnitt om ens det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in