Aldrig fått en utdragen men har hamrat bort några som växt tillbaka fint.
Det är kanske det. Men inget på dessa Walking Dead åldras ju? Som i Dixon-serien. Flickan som lämnades sedan blev död hade inte åldrats ett dugg. Om hon inte gjorde det, så kommer knappast naglarna heller kunna göra det.
Jo det kommer ju säkert göra så helsicke ont. Ett par handskar är nog bättre där. Sedan istället för att dra ut tänderna kunde ju personer få gå runt med ett sådant där munskydd som Pitbulls har. Dvs om de nu där hux flux eller blir bitna/rivna kommer de inte kunna smitta andra.
Man kan gärna jämföra TWD med en film som The Road för att se vad som händer när man placerar ut vanligt folk i en apokalyps. The Road-världen är helt överlägsen eftersom huvudpersonerna inte är seriefigurer, och frugan tar ju sig snabbt av daga dessutom.
Även World War Z med Brad Pitt eller Dawn of the Dead är överlägsna twd med sina vanliga människor i rollerna. Nu är ju twd i grunden en serietidning men lite mer realism hade man väl kunnat stoppa in.
Tycker det är en hyfsad balans. Blir det för realistiskt känns allt så dumt här, totalblåsta zombies borde inte vara ett oöverkommligt problem.?
Men jag älskar inte serien direkt, tror dock jag sett alla avsnitt från vanliga och nu alla från 'Darryl". Lite lätt underhållning.
Det är kanske det. Men inget på dessa Walking Dead åldras ju? Som i Dixon-serien. Flickan som lämnades sedan blev död hade inte åldrats ett dugg. Om hon inte gjorde det, så kommer knappast naglarna heller kunna göra det.
Jo det kommer ju säkert göra så helsicke ont. Ett par handskar är nog bättre där. Sedan istället för att dra ut tänderna kunde ju personer få gå runt med ett sådant där munskydd som Pitbulls har. Dvs om de nu där hux flux eller blir bitna/rivna kommer de inte kunna smitta andra.
Det där sista hade inte varit en dum ide! Och kanske kedja fast sig under sömn.
Men det är ju en rätt dum serie.
edit: dra naglarna skulle antagligen bara fungera om redan zombie eller i anslutning till skiftet
Har känslan att zombierna intw skulle vara ett hot särskillt länge om mer realistiskt.
Är inte nykter
Senast redigerad av hodde 2024-11-01 kl. 23:12.
Har utöver Dead City nu också sett The Ones Who Live och Daryl Dixon. De två sistnämnda var bra. TOWL lyckades de göra ganska gripande också, och kul att se hur hade gått för Rick. Jag var rätt skeptisk till DD - hur skulle han ens ha tagit sig till Frankrike? Men den visade sig vara ganska bra. Daryl genomgick kanske något av en personlig utveckling också.
Jag tyckte att s01 och halva s02 var bra, sen kom episod 3-6 och det blev alldeles för overkligt. Idiotsituationwr som uppstår och som enkelt klaras
för att Manusförfattarna verkar efterblivna. Bäst skådis i hela serien är piloten Ash, han känns som en rikgit människa.
Sista 10 minuterna var skitbra, det är sånt man vill se i denna serien.
som vanligt är det dock det klassiska "nåt går snett men jag säger inget till de andra förrän det är för sent"
Senast redigerad av carminaburana 2024-11-19 kl. 21:03.
Jag tyckte att s01 och halva s02 var bra, sen kom episod 3-6 och det blev alldeles för overkligt. Idiotsituationwr som uppstår och som enkelt klaras
för att Manusförfattarna verkar efterblivna. Bäst skådis i hela serien är piloten Ash, han känns som en rikgit människa.
som vanligt är det dock det klassiska "nåt går snett men jag säger inget till de andra förrän det är för sent"
Var overkligt redan från början. Inte ens människor vid sina sinnens fulla bruk skulle kunna ta över hela världen genom och bitas. Alltså människor är värdelösa på att bitas.
Jag började se om den här serien nu. Minns inte när jag slutade se serien? Någon gång efter den här fjanten Negan kom in i bild. Kom tillbaks till serien förut för och se när jag fick höra att det var en tiger som blivit bitmördad av zombies. Minns att zombies även bet ihjäl en häst. Försök bita en häst så får ni se hur lätt det är. Nu har jag ingen erfarenhet av. Men i teorin/fantasin så verkar det omöjligt.
Har man heltäckande klädsel, hjälm och en kanske en kniv så skulle man kunna massmörda hur många zombies som helst utan problem. Tänk ett par långsamma jävlar som kommer och man vet att dom kommer försöka bita en. Inte svårt undvika det. Skulle inte ens behöva en kniv. Slår sönder deras hjärnor med knytnävarna.
Majoriteten av dom som är zombis skulle vara pensionärer som dött tycker jag.
Jag har nu sett säsong två av Daryl Dixon och kan meddela att det blev ett kvalitetsmässigt kliv uppåt jämfört med säsong 1 eftersom Carol får större utrymme. Lite trist att säsongerna är så korta dock.
Jag hade för övrigt ett givande samtal med Chat GPT om hur man bäst lägger upp en flygtur över Atlanten med t ex en Cessna 182. Att Ash vägrade flyga tillbaka med fyra man i planet var mycket trovärdigt och en sådan typisk sak för hela TWD-universumet - som tittare tror man fullt ut att det som sker på tv-skärmen skulle kunna hända på riktigt.
Senast redigerad av Petronius 2025-01-14 kl. 18:43.
Jag gav upp när Negan kom och jag gillar den skådisen, men palla inte med det längre efter den punkten.
Men det hade redan börjat luckras upp med fängelset, som var tragiskt tråkig.
Funderade faktiskt på att se om första säsongen och endast den, för den är riktigt jävla bra.
Intressant serie men jag störde mig något oerhört på att det fanns bensin som gick att använda i hur många år som helst (inte en cykel i hela serien ) och oändligt med ammo år ut och år in.
Jag gav upp när Negan kom och jag gillar den skådisen, men palla inte med det längre efter den punkten.
Men det hade redan börjat luckras upp med fängelset, som var tragiskt tråkig.
Funderade faktiskt på att se om första säsongen och endast den, för den är riktigt jävla bra.
Hehe har du läst breven darabont skrev till studion i protest? Han sparade verkligen inte på krutet!
Ett urval:
"Everybody, especially our directors, better wake the f— up and pay attention. Or I will start killing people and throwing bodies out the door."
"If it were up to me, I’d have not only fired Chic Egles and Jack LoGuidice when they handed me the worst episode 3 script imaginable, I’d have hunted them down and f—ing killed them with a brick, then gone and burned down their homes. I haven’t even spoken to those worthless talentless hack sons-of-bitches since their 3rd draft was phoned in after five months of all their big talk and promises that they’d dig deep and have my back covered."