Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
De vill höja priserna uppemot 30kr/l. Sluta låtsas som något annat.
Exakt när EU tog beslutet är så klart en bakvänd fråga. Våra folkvaldas skyldighet är att representera oss inför EU-eliten. Inte tvärtom, så som du verkar tro att det ska vara.
Nej, det är inte en bakvänd fråga. Det är ganska relevant när beslutet togs (vilket enligt mina googlingar var 2023) och när valrörelsen var (2022 enligt mina googlingar) med tanke på vad som drogs upp vad de skulle ha informerat om under valrörelsen (att nägon tillbaka-till-framtiden snubbe hade varit och kollat vad som hände sen och vad det skulle bedömas få för effekt).
Sen är det rätt relevant att det är något som man bedömmer skall ske i senare mandatperiod. Men nu sitter du och surar tydligen för att de lämnar besked i god tid. Du kanske tycker det skulle vara bättre att sitta och ruva på konsekvenserna tills efter valet? Eller?
Det som togs upp var som sagt löftet att sänke bensinpriserna, är en ändritng från 25kr/L till 15kr/L en ökning, sänkning elller ungefär oförändrat pris? Jag skulle kalla det för en sänkning, men du kanske har annan uppfattning?