Citat:
Ursprungligen postat av
osnuten
En utmaning:
Jag har inte lika bra minne som ni andra.
När jag tänker tillbaks på Runes bravader minns jag bara hans korkade misstag.
Han sköt Carolas katt.
Han sköt ett rådjur från fönstret, som stod på grannens tomt.
Han sålde en båt som var leasad.
Han påstod sig vara nån slags coach för Sting.
Han betalade aldrig nån skatt.
Han lyckades inte särskilt bra i fängelset.
Han tvättade pengar från pensionärsbedrägeri.
.
.
Det bara fortsätter.
Har han någonsin gjort någonting bra/vettigt?
Edit: Och nej, jag är inte någon slags Runeapologet. Bara nyfiken, för själv kommer jag inte på nåt

Runar topp 60, brorsan som ramlade in i Sverige som en nytvättad Volvo och pratade om Jesus. Men det fanns bara kvitton, konton och katastrofer. Han startade bolag som rök. Krasch. Redovisning?
Fängelse för bokföringsbrott, sen skattebrott, lekte fri livestreamade med fotboja. Försökt överklaga i hovrätten – ingen nappade. Högsta domstolen?
Runar kung av kassaböcker, kallade han Muhammed peddo, Jesus för loser och Buddha för flummare i samma tal.
Hoten rasade in, Guillou skrev att han var galen, islamister svor blodshämnd, Runar log i TV. Sen skulle Runar rädda barn med autism genom nån stiftelse – fast pengarna hamnade visst inte där. Han troode Gud ville att han plockade i skafferiet.
Blandade välsignelser med fakturor, predikade och sålde coachingpaket. Manipulerade och överdrev meriter, tusenlappar för personlig utveckling. Ljög ihop CV som om Gud skrivit det.
Hans coaching var kopierad från andra. Folk klagade, Runar duckade, drog vidare.
Gift med Carola, det sprack, Runar var i press, TV, hela köret. Runar använde sonen Amadeus som mediaaccessoar.
Gifte om sig, fler barn, fortsatte använda familj och Gud som PR.
Snackade privatliv offentligt, bråkade, och skrev om Carola.
Bråkade med taxichaffisar, båtkunder, kompisar, klienter, medfångar, journalister. Slogs om småpengar, skällde ut folk på stan, startade projekt, stämningar från USA, och sa han att han var förföljd. Mediahat ena dagen, reality-TV nästa.
99% show, duckade frågor, attackerade journalister, gjorde presskonferenser till säljtillfällen för sina böcker och "Gud i dig"-program. Körde på som influencer – la ut bibelord bredvid reklam för kosttillskott.
Trafikbrott, våldsam, anmälningar, slagsmål och mordhot. Sket i alla restriktioner under pandemin, spred hälsoråd som Jesusdoktor, pushade konspirationsteorier om systemet som tystade honom.
På hotell försvann antika möbler som han bara "lånat".
Så nu sitter han hemma och klipper och klistrar, snart med fotboja, gamla skulder, "fans" som fiskar information. Men han är Guds utvalde jämfört med dom som stalkar honom.